7 راه برای اینکه حیاط خصوصی تری داشته باشید

حیاط خصوصی

7 راه برای اینکه حیاط خصوصی تری داشته باشید

7 راه برای اینکه حیاط خصوصی تری داشته باشید

حیاط خصوصیحریم خصوصی، پرطرفدار ترین مورد در لیست آرزوهای همه ی حیاط خلوت ها می باشد. زیرا هر چقدر هم که بالکن یا نشیمن بیرونی شما شگفت انگیز باشد، وقتی که حریم حیاط خصوصی فضایتان رعایت نشود، حال و هوای دنج و راحت تابستان برایتان معنی نمی دهد. این ۷ ایده برای حریم خصوصی  حیاط به ترتیب از آسان به سخت در اینجا جمع آوری شده اند و به شما کمک خواهند کرد فضای خارجی  خود را کمی قرنطینه کنید و با حریم خصوصی بیشتر استراحت کنید. با پویانو همراه باشید:

 

حیاط خصوصی

 

یک صفحه نمایش گلدانی درست کنید.

سطح دشواری: آسان

چه کسی یک محوطه ی باغچه ای را دوست ندارد؟ تقریبا هر نوع گیاهی می تواند در یک ظرف گلدان مانند رشد کند و گلدان ها دائمی نیستند، پس این ایده یک مورد عالی برای الهام گیرنده هاست. حتی یک خانه ی همیشگی هم می تواند از این ایده استفاده نماید : گیاهان گلدان ها هوش سبز کردن فضاهای خارجی مثل بالکن ها یا پاسیوها را ندارند. برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر، گونه های گیاهی بامبو، علف های بلند، درختان میوه و یا درخت کاج ( معروف ترین درخت همیشه سبز که حریم خصوصی را در محیط بیرونی فراهم می کند. )

 

 

 

حیاط خصوصی

یک پرچین مصنوعی نصب کنید.

سطح دشواری: آسان

بدون نیاز به آبیاری، هرس و بدون انتظار کشیدن برای فرم مطلوب گرفتن. این یک ایده ی فوق العاده است، اگر برای شما ایرادی نداشته باشد که کمی بیشتر خرج نشیمن حیاط تان کنید. پانل های پرچین در اندازه های متفاوت در دسترس هستند و حتی می توانند با مجهز بودن به عایق صوتی، دو عامل حریم خصوصی را فراهم آورند.

 

حیاط خصوصی

یک پرچین را بزرگ کنید.

سطح دشواری: متوسط

یک کار واقعی و اساسی را ترجیح می دهید؟ نصب کردن یک پرچین که به صورت طبیعی رشد کند، تلاش بیشتری می خواهد، از جمله انتخاب گیاه مناسب ( تا چه ارتفاعی رشد خواهد کرد؟ چه نوع نوری نیاز دارد؟ هر چند وقت یکبار باید آن را آبیاری و هرس کرد؟) و سپس آن را بکاریم. درخت شمشاد و برگ نو انتخاب های معمولی و کلاسیکی به عنوان پرچین هستند، ولی بوته های گل هایی مانند گل صدتومانی یا برگ بو می توانند تا ارتفاع بیشتر از ۲۵۰ سانتی متر رشد کنند.

 

حیاط خصوصی پرده آویزان کنید.

سطح دشواری: متوسط

قرار دادن استراتژیک بخش هایی از پارچه، علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، فضای شادی آور و ساحلی نیز ایجاد می کند. در لیست ما، این شاید پر هزینه ترین راه باشد، مخصوصا اگر شما در حال حاضر پاسیو یا باغ دارید. ما پرده های بیرونی فلزی مانند را دیده ایم، ولی شما همچنین می توانید از لباس های که با اسپری دربرابر آب مقاوم شده اند، نیز استفاده نمایید.

 

 

حیاط خصوصی

گیاهان را در داربست بالا ببرید.

سطح دشواری: متوسط

شما برای مراقبت از گیاهان که رشد می کنند و ارتفاع می گیرند، نیاز به پشتکار دارید، ولی شما مجبور نیستید منتظر بمانید تا گیاهان رشد کنند و در ارتفاع مناسب حریم خصوصی حیاط را ایجاد کنند؛ چون داربست ها می توانند در هرجهتی حریم خصوصی را بلافاصله ایجاد نمایند.حیاط خصوصی

یک باغ عمودی بکارید.

سطح دشواری: متوسط

دو پرنده ویک سنگ می توانند باغچه عمودی شما را با میوه ها و سبزیجات کامل کنند، میوه ها و سبزیجاتی که در همه ی فصول می توانید با برداشت کردن از مزایای خوراکی آنها بهره مند شوید.

 

 

حیاط خصوصی

 

یک کلاه فرنگی قرار دهید.

سطح دشواری: پیشرفته

اضافه کردن یک کلاه فرنگی ( سقف ) قطعا نیازمند سرمایه ی به نسبت زیادی است، ولی راهی بهتر از این برای ساختن یک فضای نشیمن بیرونی وجود ندارد. منظره را با پرده های بیرونی و چراغ های زیبا کامل کنید، تا باغچه ی بازتان تبدیل به یک حیاط خصوصی دنج برای عصرهای تابستان شود.

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو| بهلور

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

۸ راه حل شیک برای ساماندهی و طبقه بندی وسایل در ایوان و باغ

دکور پیشنهادی برای پاسیوی خارجی منزل

طراحی پاسیو های زیبای و حیاط خلوت

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید