آن چه در مورد کفپوش سنگ گرانیت باید بدانید!

کفپوش سنگ گرانیت

آن چه در مورد کفپوش سنگ گرانیت باید بدانید!

اگر تصمیم دارید که برای خانه جدید خود کفپوش انتخاب کرده و یا کفپوش های کنونی را تعویض کنید، باید کفپوشی را انتخاب کنید که از نظر زیبایی و مقاومت قابلیت استفاده طولانی مدت را داشته و تمیزی و نگه داری از آن نیز ساده باشد. در میان انتخاب های موجود در بازار یکی از مواردی که بسیار پر طرفدار و پرکاربرد است، مواد و مصالح طبیعی هستند. به همین دلیل است که گرانیت به عنوان موادی طبیعی یکی از مصالح محبوب صاحب خانه ها و طراحان داخلی به شمار می رود. گرانیت تنها باعث افزایش ارزش خانه نمی شود، بلکه در مقایسه با سایر کفپوش ها، ماندگاری بیشتری نیز دارد. گرانیت ضد لک و ضد پوسیدگی بوده و به راحتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هم چنین در صورت تماس با آب و یا آفتاب نیز رنگ آن تغییر نمی کند. ما در این مطلب به مزایای گرانیت به عنوان کفپوش خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید تا ویژگی های کفپوش سنگ گرانیت را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم:

کفپوش گرانیتی با استحکام و ماندگاری ای که دارد شناخته می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد در خانه و یا محل کار خود از کفپوش های گرانیتی استفاده می کنند. کفپوش های گرانیتی با رنگ ها و سبک های متنوعی که دارند با هر مکانی هماهنگ می شوند، اما این که کاشی مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید همیشه کار ساده ای نیست. قبل از این که کاشی گرانیتی متناسب با نیاز های خود را انتخاب کنید، ابتدا مدل های موجود را مورد بررسی قرار دهید. این گونه می توانید از میان مدل های موجود، زیباترین گرانیتی که بازتابی از سبک خانه شما باشد را انتخاب کنید.

کفپوش سنگ گرانیت

  • کفپوش سنگ گرانیت چیست؟

کفپوش گرانیتی یک سنگ کریستالی است که در دمای بالا شکل گرفته و با سختی و تراکمی که دارد شناخته می شود. کفپوش گرانیتی شامل مواد گرانیت است که برای نصب به عنوان پوشش کف به شکل یک لایه صاف برش می خورد. تنوع بسیاری در تایل های گرانیتی وجود دارد و آن چه را که به دنبال آن هستید می توانید در سبک ها و ضخامت های مختلف پیدا کنید. برای این که گرانیت به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار بگیرد ابتدا با ابزار خاص برش داده می شود. بعد از این که به لایه های نازک تری برش داده شد، برای استفاده در کف به اندازه های مختلف تقسیم می شود.

در نهایت تکه های بزرگ گرانیت برای این که برای استفاده در کف مناسب باشند ، به تایل های نازک، کارآمد و با قیمت معقول تبدیل می شوند. کاشی های به دست آمده از گرانیت بسیار نازک خواهند بود، اما هم چنان بسیار مستحکم بوده و ماندگاری بالایی دارند. به همین دلیل در میان انواع کفپوش، گرانیت کاربرد و محبوبیت بیشتری دارد.

کفپوش سنگ گرانیت چیست

  • مزایای استفاده از کفپوش سنگ گرانیت چیست؟

کفپوش سنگ گرانیت دارای مقاومت در برابر حرارت هست. به همین دلیل برای مکان هایی که دارای زمینی گرم هستند بهترین مصالح به شمار می رود. مواد سنگی به دلیل ساختار چند لایه، امکان استفاده در رنگ ها، اندازه ها و اشکال مختلف را به شما ارائه می دهد.

کفپوش سنگ گرانیت به طور کلی می توانند با بسیاری از سبک های طراحی داخلی هماهنگی یابند. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا محیط زندگی خود را با کفپوش های گرانیتی دکوراسیون کنند. کفپوش های گرانیتی که می توانند با سبک های کلاسیک، مدرن و ترکیبی هماهنگی ای بی نظیر ایجاد کنند، مصالحی با عمر طولانی نیز به شمار می روند.

کفپوش های گرانیتی دارای سطحی هستند که به راحتی تمیز می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مواد تمیز کننده مناسب و صحیح برای تمیز کردن سطح گرانیت استفاده کنید. زمانی که از تمیز کننده های مخصوص گرانیت برای کفپوش گرانیتی استفاده کنید، می توانید زمان بسیار طولانی تری از ظاهر زیبا و مانند روز اول گرانیت بهره ببرید زمانی که می خواهید بر روی این کفپوش ها تمیزکاری انجام دهید لازم است که از تمیزکننده های مخصوص کاشی دوری کنید. این نوع محصولات درخشش سنگ را از بین می برند.

هم چنین از محصولات اسیدی و قلیایی نیز دوری کنید. برای مثال سرکه برای تمیز کردن سطح گرانیت ماده مناسبی به شمار نمی رود. پارچه های خشن نیز از جمله مواردی هستند که برای تمیزی گرانیت نباید مورد استفاده قرار بگیرند. اگر با وسیله ای مانند سیم ظرفشویی به تمیز کردن گرانیت بپردازید، در زمان بسیار کوتاهی به آن آسیب وارد خواهید کرد.

مزایای استفاده از کفپوش سنگ گرانیت چیست

  • انتخاب کفپوش سنک گرانیت بر اساس رنگ و مدل

کفپوش گرانیتی با رنگ های متنوعی که دارد تقریبا برای استفاده در تمام سبک های دکوراسیون داخلی مناسب بوده و برای افرادی که به دنبال ایجاد سبکی ترکیبی هستند انتخاب مناسبی به شمار می رود. اگر شما هم به دنبال زیبایی سبک ترکیبی هستید، کفپوش گرانیتی انتخاب مناسبی برای شما به شمار می رود. زمانی که برای کفپوش گرانیتی رنگ مناسب را انتخاب کرده و برای انتخاب مدل مناسب نیز همان دقت را به خرج دهید، می توانید مکان مورد نظر خود را از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهید.

این نوع کفپوش ها معمولا در مکان های کوچک برای ایجاد فضایی دلباز تر مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که صحبت از مکان های بزرگ و وسیع می شود نیز باید به همان مواردی که در مکان های کوچک به آن ها پرداخته می شود، توجه شود. زیرا در غیر این صورت ممکن است که فضای بزرگی که در اختیار دارید به فضایی شلوغ و آزار دهنده تبدیل شود.

انتخاب کفپوش سنک گرانیت بر اساس رنگ و مدل

اگر می خواهید کفپوش گرانیتی مورد نظر خود را به شکلی هماهنگ با طراحی داخلی مکان و در سال های طولانی مورد استفاده قرار دهید، باید شرکت و مکانی که کفپوش های گرانیتی را از آن ها تهیه می کنید نیز به شکلی دقیق مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید که نباید از مکان های غیر مطمئن و ناشناس کفپوش گرانیتی خریداری کنید. زیرا کفپوش هایی که از چنین مکان هایی خریداری می کنید در مدت کوتاهی پوسیده و از بین خواهند رفت.

در پایان به این موضوع اشاره کنیم که قیمت کفپوش های گرانیتی ای که انتخاب می کنید بر اساس جزئیات مشخصی تغییر می کنند. هنگام تعیین قیمت، معمولا جزئیاتی مانند مشخصات عمومی و ابعاد محصول در نظر گرفته می شود. هم چنین قیمت تایل های گرانیتی بر اساس متر مربع نیز قابل تغییر هستند.

قیمت متر مربع کفپوش سنگ گرانیت ، قیمت هایی است که مناسب با بودجه هر فردی می باشد. زمانی که می خواهید کفپوش انتخاب کنید، برای این که هزینه اضافه ای را متحمل نشوید مکان مورد نظر خود را به درستی اندازه گیری کنید. زمانی که مکان را به درستی اندازه گیری کرده و انتخاب خود را انجام دهید می توانید صاحب کفپوش های گرانیتی ماندگاری شوید که سال ها از زیبایی آن ها بهره خواهید برد.

قیمت متر مربع کفپوش سنگ گرانیت