صفحه کابینت آشپزخانه با سنگ مرمر بهتر است یا سنگ گرانیت ؟

صفحه کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت آشپزخانه با سنگ مرمر بهتر است یا سنگ گرانیت ؟

صفحه کابینت آشپزخانه که در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد هنگام آماده کردن غذا، انجام کار های مربوط به آن و برای قرارگیری اشیاء کاربردی و یا تزئینی بر روی کابینت ها به کار برده شده و با رنگ ها، بافت ها و زیبایی خود به آشپزخانه ظرافت و زیبایی می بخشد. برای صفحه کابیت مصالح و تنوع بسیاری وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و معایب مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل زمانی که می خواهید برای آشپزخانه خود صفحه کابینت انتخاب کنید باید موارد بسیاری را در نظر داشته باشید.

در این مطلب ویژگی ها و خصوصیات دو تا از این مصالح، مانند صفحه کابینت های گرانیتی و صفحه کابینت های مرمر را که کاربرد زیادی در آشپزخانه دارند را مورد بررسی قرار داده و آن ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. با بررسی امتیازات، معایب، ظاهر و بافت این صفحه کابینت ها به این پرسش پاسخ خواهیم داد که کدام یک برای صفحه کابینت انتخاب بهتری هستند. با پویانو همراه باشید:

صفحه کابینت آشپزخانه

اگر بخواهیم به اصلی ترین تفاوت های میان صفحه کابینت مرمری و گرانیتی اشاره کنیم، باید بگوییم که از آن جایی که مرمر نسبت به گرانیت دارای ساختار نرم تری است، زودتر از گرانیت آسیب دیده و دچار زدگی و خراش می شود. اما گرانیت به دلیل ساختار سخت تری که از مرمر دارد استحکام بیشتری داشته و ماندگاری بالایی دارد. در حالی که صفحه کابینت مرمری خیلی سریع دچار لک شده و بر روی آن خراش ایجاد می شود، صفحه کابینت گرانیتی سطحی ضد لک و ضد خش بوده و بر روی آن خراش ایجاد نمی شود. از نظر ظاهری نیز مرمر دارای ظاهری صاف و یکدست است، در حالی که گرانیت به دلیل ساختار کریستالی و دانه ای، ظاهری زیباتر و ظریف تر دارد.

اگر به این موضوع فکر می کنید که مرمر مقاوم تر است و یا گرانیت، باید بگوییم که از آن جایی که گرانیت با ساختار ماگمایی کریستال ها ایجاد می شود مصالحی بسیار مقاوم و سخت در برابر خط و خش بوده و به دلیل مقاومت بالا در برابر گرما می توان گفت که گرانیت مقاوم تر از مرمر است. در دکوراسیون داخلی منازل به دلیل ماندگاری و استحکام بالای گرانیت بهتر است که برای صفحه کابیت از سنگ گرانیت به جای مرمر استفاده شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که با وجود این که مرمر ساختار نرم تری نسبت به گرانیت دارد، اما سال های طولانی به آشپزخانه شما ظرافت بخشیده و مصالحی ای است که سال ها درخشش خود را حفظ خواهد کرد.

صفحه کابینت آشپزخانه

تنها تفاوت سنگ مرمر و سنگ گرانیت به دلیل ساختار آن ها نیست، بلکه از نظر قیمت نیز میان این دو مصالح تفاوت هایی وجود دارد. هم چنین سنگ مرمر و گرانیت هر کدام به تنهایی دارای تنوع بسیاری هستند و بر اساس نوع کیفتی که دارند دسته بندی می شوند. اگر می خواهید برای طراحی آشپزخانه صفحه کابینت مناسب انتخاب کنید، با توجه به بودجه خود و طراحی ای که در نظر دارید می توانید مصالح مناسب را انتخاب کنید.

سنگ مرمر و سنگ گرانیت

  • درخشش صفحه کابینت گرانیتی

برای صفحه کابینتی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است که مصالح سخت و مقاومی مانند گرانیت استفاده کنید. سنگ گرانیت علاوه بر تنوع رنگ و بافتی که دارد، ضد خش و ضد لک بوده، استحکام بالایی داشته و مانع تخریب زیبایی ظاهری آشپزخانه شده، با ظرافت و درخشش خود به آشپزخانه زیبایی مضاعف می بخشد. به همین دلیل استفاده از صفحه کابیت گرانیتی متناسب با بودجه مشخص شده امتیازات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

درخشش صفحه کابینت گرانیتی

  • مرمر های رنگی

سنگ مرمر تنها به رنگ سفید وجود ندارد و از جمله مصالحی است که در طبیعت رنگ های متنوعی از آن یافت می شوند. سنگ مرمر بسته به مکانی که از آن استخراج می شود و رگه ساختاری آن تنوع بسیاری داشته و در رنگ های متنوعی وجود دارد. به همین دلیل تفاوتی ندارد که از چه رنگی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می کنید، می توانید سنگ مرمری هماهنگ و مشابه به رنگی که به کار برده اید را پیدا کنید. اگر می خواهید در آشپزخانه خود مکانی رنگی و زیبا ایجاد کنید می توانید سنگ مرمر رنگی را برای صفحه کابینت انتخاب کنید؛ برای مثال سنگ مرمر آبی… این سنگ مرمر زیبا فضایی خاص در آشپزخانه ایجاد کرده و حتی با انتخاب کاشی ای در رنگ های مشابه برای دیوار میان کابینت ها می توانید احساس اقیانوس را به آشپزخانه خود ببخشید.

مرمر های رنگی

  • طراحی ای زیبا با جزیره های مرمری

استفاده از سنگ مرمر در آشپزخانه تنها محدود به صفحه کابینت ها نمی شود. اگر در آشپزخانه از جزیره استفاده می کنید می توانید برای آن نیز از سنگ مرمر استفاده کنید. با استفاده از سنگ مرمری با رگه های رنگی و زیبا می توانید به آشپزخانه خود ظرافت ، زیبایی و رنگ ببخشید.

طراحی ای زیبا با جزیره های مرمری

  • گرانیت سیاه رنگ

اگر فردی هستید که به رنگ های تیره علاقه دارید می توانید گرانیتی با رنگ های تیره و یا سیاه را برای صفحه کابینت آشپزخانه انتخاب کنید. استفاده از گرانیت سیاه رنگ به عنوان صفحه کابینت در کنار کابینت هایی به رنگ سفید یک هارمونی زیبا در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد. علاوه بر زیبایی که رنگ های متضاد در کنار یکدیگر ایجاد می کنند، مقاومت و استحکام سنگ گرانیت، آشپزخانه ای بی نقص، کاربردی و ماندگار را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

گرانیت سیاه رنگ

  • آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرنی که در میان معماری های مدرن قرار دارند، همیشه دارای ظاهری ظریف تر و زیبا تر هستند. از آن جایی که سنگ های گرانیتی در آشپزخانه ها و مکان های مدرن ظاهری بسیار زیبا و شیک ایجاد می کنند، تنها به عنوان صفحه کابینت مورد استفاده قرار نمی گیرند. به کار بردن سنگ گرانیت به عنوان پوشش جزیره آشپزخانه، میز ناهار خوری و سایر سطوح دیگر و در سبک های متفاوت، فضای زیبا و متفاوتی را به آشپزخانه شما خواهد بخشید.

آشپزخانه های مدرن

رنگ سفید به دلیل ساختاری که دارد، نمادی از سادگی، تمیزی و بهداشت به شمار می رود. به همین دلیل برای انتخاب صفحه کابینت در آشپزخانه تفاوتی ندارد که از چه نوع مصالحی استفاده کنید، اگر رنگ سفید را برای آن انتخاب کنید ظاهری زیبا، ساده و تمیز به آشپزخانه خود خواهید بخشید. به خصوص سنگ مرمر سفید به دلیل اقتصادی بودن و ایجاد فضایی متفاوت در آشپزخانه در میان مدل های پرکاربرد برای صفحه کابیت قرار دارد. اگر شما نیز به دنبال فضایی این چنینی بوده و می خواهید ظاهری ساده، زیبا و ظریف به آشپزخانه خود ببخشید می توانید سنگ مرمر سفید را به عنوان صفحه کابینت به کار ببرید.

مرمر سفید برای صفحه کابینت