نوسازی چایخانه اسکار نیمایر / معماری Bloco Arquitetos + Equipe Lamas

نوسازی چایخانه اسکار نیمایر

نوسازی چایخانه اسکار نیمایر / معماری Bloco Arquitetos + Equipe Lamas

نوسازی چایخانه اسکار نیمایر ، پراکا داس ترس پودرس، برزیل

معماران: Bloco Arquitetos, Equipe Lamas

مساحت: 250 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Haruo Mikami

تامین کنندگان: Manufacturers

کارفرمایان: Secretaria de Turismo do DF and Unesco

نوسازی چایخانه اسکار نیمایر ، پراکا داس ترس پودرس، برزیل

این چایخانه که توسط اسکار نیمایر در میدان پراکا داس ترس پودرس، یکی از شلوغ ترین نقاط برازیلیا در دهه 70 و 80 طراحی شد، به عنوان جایی برای ملاقات و استراحت در نظر گرفته شده بود. این ساختمان 250 متر مربعی که در کنار قصر Planalto در برازیلیا قرار دارد، صحنه جشن و سرور پایتخت بود. در نتیجه دخالت های سیاسی و نبود مستاجر، این فضا رها شد. در سال 1994، فضای مذکور به یک مرکز خدمات توریستی تبدیل شد که به مدت 6 سال باز بود، اما به خاطر ریسک فرو ریختن سقف بسته شد.

این چایخانه که توسط اسکار نیمایر در میدان پراکا داس ترس پودرس، یکی از شلوغ ترین نقاط برازیلیا در دهه 70 و 80 طراحی شد،

این فضا به مدت 10 سال بسته بود و مجددا در سال 2010 با همان عملکرد خدمات توریستی بازگشایی شد

این فضا به مدت 10 سال بسته بود و مجددا در سال 2010 با همان عملکرد خدمات توریستی بازگشایی شد، البته بعد از ایجاد تغییرات ساختاری. این خانه در حال حاضر به توریست هایی که در سطح شهر گردش می کنند، خدمات رسانی می کند. دبیرخانه گردشگری و سازمان یونسکو اخیرا از تیم معماری BLOCO برای نوسازی این فضا دعوت به عمل آورده اند که معماری به نام Samuel Lamas را برای مبلمان فضا در نظر گرفته اند. هدف، بازسازی پروژه اسکار نیمایر، احترام گذاشتن به گذشته و مبلمان کردن فضا با وسایل معاصری بود که با روح زیبایی شناسانه و مدرن پایتخت، ارتباط داشته باشند.

سنگ مرمر کف و دیوارها بازسازی شده، فریم پنجره ها تمیز شده و سقف و ستون ها با رنگ های طرح اصلی فضا نقاشی شده اند.

سنگ مرمر کف و دیوارها بازسازی شده، فریم پنجره ها تمیز شده و سقف و ستون ها با رنگ های طرح اصلی فضا نقاشی شده اند. محیط این فضا شامل یک فضای نشیمن مرکزی است تا افراد بتوانند از فضا لذت برده و از صندلی های راحتی، میز قهوه خوری و میزهای کنار مبلی استفاده کنند. در پذیرش نیز مبل، صندلی راحتی و میز در نظر گرفته شده است. در ضمن، نقشه ها و کتاب هایی نیز برای توریست ها در نظر گرفته شده است.

با سادگی و استدلال معماری، مبلمانی که اکثرا برزیلی هستند،

با سادگی و استدلال معماری، مبلمانی که اکثرا برزیلی هستند، پروفیل های فلزی دارند و بدون ایجاد تداخل در عملکرد، زیبایی خود را نشان می دهند. استفاده از هندسه و فرم های خالص به وضوح در محصولات دیده می شود. میله های آهنی طوری به نظر می رسند که انگار ستون های سبکی هستند و به کمک پروفیل های دیگر به هم وصل شده اند. سطوح، چوبی هستند و روکش ها نیز جنس چرمی دارند.

با سادگی و استدلال معماری، مبلمانی که اکثرا برزیلی هستند،

 

 

نوسازی چایخانه اسکار نیمایر

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو
www.archdaily.com