طراحی داخلی و نمای ساختمان با برش لیزر صفحات / استرالیا

طراحی داخلی و نمای ساختمان با برش لیزر صفحات / استرالیا

نمای ساختمان با برش لیزر صفحات ؛ شرکت معماری Jamison این خانه را که به “خانه پرنده” معروف می‌باشد و در Gold Coast در کویینزلند استرالیا واقع شده است، طراحی کرده اند. این خانه مدرن برای حداکثر رساندن حضور طبیعتی که در اطراف آن وجود دارد در فضا، طراحی شده است؛ مانند درختان و بوته های اوکالیپتوس اطراف خانه.

این خانه شامل دو پاویون با نمای خارجی افقی می باشد، که توسط یک حیاط داخلی با صفحات تزیینی لیزر کات شده، به یکدیگر متصل شده اند.

یک باغ طراحی شده، با یک مسیر کوچک به سمت حیاط مذکور می رود که با صفحاتی محصور شده است که قابلیت چرخش و باز و بسته شدن دارند، و در زمان های لازم باغ را بسته و محصور کرده و فضایی خصوصی را ایجاد می کنند.

صفحات لیزر کات شده، الگویی تکرار شونده دارند و تجربه ای منحصر به فرد را برای کسی که وارد حیاط، بخش اصلی این خانه می‌شود، فراهم می کنند.

نمای ساختمان با برش لیزر صفحات
نمای ساختمان با برش لیزر صفحات

در طول روز در این حیاط، سایه و نور کافی وجود دارد. در شب نیز افراد می توانند در حیاط دور هم جمع شده و به درست کردن آتش و یا تماشای ستارگان بپردازند. روی دیوار بالایی حیاط، اثر هنری چوبی، مرغابی های در حال پرواز، می تواند برداشته شود تا از این دیوار به عنوان صفحه نمایش برای یک فضای باز تماشای فیلم استفاده کرد.

نمای ساختمان با برش لیزر صفحات
نمای ساختمان با برش لیزر صفحات

وقتی وارد ساختمان می شویم، پله هایی در ورودی وجود دارند که ما را از حیاط به یک فضا با پلانی باز بالا می برند. پانل های تزئینی که در سالن نشیمن وجود دارند، باعث ایجاد نوعی یکپارچگی در سراسر خانه شده اند.

سالن نشیمن، فضایی دنج و کاربردی دارد و دارای یک شومینه و چشم اندازی به حیاط که در زیر آن قرار دارد، می‌باشد و همچنین به یک پاسیو سرپوشیده راه دارد. یک میز ناهار خوری و یک کاناپه در فضای این پاسیو قرار گرفته است که فضای باز بیشتری را برای عاشقان طبیعت فراهم کرده است.

وقتی که از این بالکن به داخل برمی گردیم، وارد فضای ناهارخوری می شویم که دکوراسیونی ساده دارد. میز و صندلی ناهارخوری که ترکیبی از رنگ سیاه و چوب می‌باشند، کفپوش چوبی (پارکت) فضا را تکمیل کرده و در کنار این مجموعه نیز یک تابلو صورتی رنگ که روی دیوار و در کنار میز آویزان شده است، مقداری رنگ به فضا بخشیده است.

در کنار سالن ناهارخوری، آشپزخانه واقع شده است. کانتر های سفید رنگ کابینت ها، به انعکاس نور و روشن و باز نگه داشتن فضای آشپزخانه کمک می کنند. استفاده از میز جزیره ای در دیزاین این فضا، عملکرد آن را به حداکثر رسانده و نیز فضای اضافه ای را برای نشستن در آشپزخانه فراهم کرده است.

در کنار آشپزخانه، در راهرویی که به سمت حمام می رود، یک دفتر خانگی با یک میز معلق طراحی شده است؛ با ترکیبی از پنجره ها و کرکره هایی که نور طبیعی را وارد فضا می کنند.

نمای ساختمان با برش لیزر صفحات

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist