پنجره های سقفی

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

نور: 7 دلیل برای اینکه طرفدار پنجره های سقفی شوید!

هنگام بازدید از خانه برای خرید یا اجاره , موردی که در صدر لیست انتظارات بسیاری از افراد است , وجود نور طبیعی کافی است ؛ و شکی نیست که پنجره های بزرگ کلیدی هستند اما اضافه کردن پنجره های سقفی و ترکیب این دو در کنار هم می تواند نتیجه ی درخشانی داشته باشد.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

پنجره های سقفی و بهره گیری از نور طبیعی بدون مخاطره در حریم خصوصی

یک نورگیر سقفی در حمام منزل اجازه می دهد که نور طبیعی داخل شود در صورتی که یک پنجره ی معمولی هرگز نمی تواند. هم چنین منظره ی درختان و آسمان آبی را به نمایش می گذارد و نه خانه ی همسایه ها! اگر نورگیر سقفی بازشو باشد که باید آن را برای خارج شدن بخار حمام باز کنید اما در غیر این صورت یک فن می تواند این وظیفه را انجام دهد.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

نورگیر سقفی می تواند فضایی گرم و دلنشین ایجاد کند

پنجره های بلند و باریک در امتداد یک دیوار می تواند نور غیر مستقیم گرم را به داخل بیاورد بدون آنکه فضا را در نور غرق کند. از این حالت می توانید در اتاق نشیمن یا در اتاق خواب استفاده کنید و نور محیطی را بالا ببرید.

انتخاب نورگیر: اگر شما قصد اضافه کردن پنجره ی سقفی در خانه ی خود دارید نمونه ی با کیفیت و با دوام در طول زمان را خریداری کنید , دیگر گزینه های با کیفیت پایین و یا با نصب نادرست ممکن است دچار نشتی شوند

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

پنجره ی سقفی می تواند نور را در آپارتمان های کوچک شهری به ارمغان بیاورد

اگر پنجره های خانه ی شما رو به خانه ی همسایه ها باز می شود , یا دیوار منزلتان با دیوار همسایه مشترک است در این حالت پنجره به این معناست که شما به خانه ی آن ها وارد می شوید یا آن ها به خانه ی شما! پس چگونه از نور طبیعی بهره مند شویم؟ نور گیر سقفی می تواند یک راه حل هوشمندانه در چنین موقعیتی باشد. در این خانه که در لندن قرار دارد یک پنجره ی سقفی بزرگ با درب های شیشه ای که به حیاط پشتی باز می شود , به خوبی در کنار هم قرار گرفته و نور طبیعی کافی را به فضا وارد می کنند و آن را دلبازتر می کنند.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

پنجره های سقفی می توانند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کنند

وجود نورگیر سقفی نیاز به روشن کردن لامپ در طول روز را از بین می برد و ترکیب درست پنجره ها با نورگیر های سقفی می تواند یک منفعت باشد.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

پنجره ی سقفی می تواند اندکی طبیعت را به خانه های شهری وارد کند

با نمایش ابرهای در حال حرکت یا تکان خوردن شاخه های درختان در وزش باد , می توانید لحظه ای فراموش کنید که در یک شهر شلوغ زندگی می کنید. بر خلاف پنجره ها که احتملا ساختمان های بلند و زشت اطراف , پشت بام ها و تیرهای چراغ برق را به نمایش می گذارند. پنجره ی سقفی می تواند قابی از فضای خارجی را به نمایش بگذارد فارغ از این سمبل های زندگی شهری.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

پنجره ی سقفی به شما کمک می کند تا با تابش صبحگاهی از خواب برخیزید

اگر شما هم سخت و کسل از خواب بیدار می شوید , تابش اشعه ی آفتاب در یک صبح زیبا روی تخت خواب می تواند شما را برای شروع یک روز خوب بیدار کند. زمانی که نور طبیعی شما را از خواب بلند می کند دیگر نیازی به ساعت های کوکی و چک کردن گوشی همراه خود نخواهید داشت. همه ی آنچه را که میخواهید بدانید را با نگاه به سقف اتاق خواب خود درمیابید.

 

پنجره های سقفی یا نورگیر سقف

نور سقفی باعث می شود شما گیاهان شاداب تر و سالم تری در خانه ی خود داشته باشید

داشتن نور طبیعی کافی برای نگه داری از گلدان های آپارتمانی مسئله ای است که بسیار از شهرنشینان با آن درگیر هستند. اما وجود یک پنجره ی سقفی فضایی ایده آل را برای نگه داری گیاهان شما فراهم می کند. فقط قبل ار اینکه گیاه خود را زیر نور سقفی قرار دهید ویژگی های رشد آن را بررسی کنید , برخی از گیاهان در مقابل نور غیر مستقیم بهتر رشد می کنند و شاید نور مستقیم برگ های آن را بسوزاند.

 

منبع: houzz

ترجمه در تحریریه پویانو

نظرات (1)

ali

ممنون از اطلاعات خوبتون در مورد نورگیرهای سقفی