معماری ویلای BLM در برزیل

معماری ویلای BLM در برزیل

1

پروژه: ویلای BLM

معمار: ATRIA Arquitetos

موقعیت: برزیل

سال ساخت: 2015

سازه: Atria

عکس :  Edgard César, Haruo Mikami

 

2

معماری: ویلای BLM بر اساس شرایط آب و هوایی ،‌ پوشش گیاهی موجود در سایت ، حفظ و نگهداری کم هزینه و استفاده ی بهینه از انرژی طراحی شد.

هدف کارفرما ایجاد یک ویلایی ساده ،‌ انتراعی و راحت در طول تمام فصول سال بود. ترکیب شامل دو حجم آجری اصلی و یک حجم فولاد کورتن است که همگی توسط یک دال بتنی سنتی متصل می شوند.

 

3

حجم اصلی جلویی ساختمان ، شامل یک کتابخانه ی بزرگ متشکل از پنج هزار جلد کتاب که توسط صاحب خانه گردآوری شده است. این حجم شکسته ، تماما با پانل های استیل کورتن سوراخ سوراخ پوشیده شده است و نقش مهمی را در توجه به دسترسی اصلی به ویلا ایفا می کند. مسیر پیاده روی L شکل در اطراف قسمت کتابخانه ، بازدیدکننده را وادار می کند تا به آرامی فضاهای خصوصی ویلا را کشف کند و از ترکیب های معمارانه به صورت قدم به قدم پرده برداری می کند.

 

5

 

4 floor plan

پلان طبقه ی ویلای BLM

در طول ساخت و ساز ، هیچ یک از درختان موجود در سایت قطع نشدند و ویلا به طور کامل با پوشش گیاهی اطراف خود سازگار است. این ویلا در واقع سناریوی معماری سبز را روایت می کند. طبیعت و معماری را ادغام می کند و متضمن شرایط زیست اقلیمی بسیار عالی است. این همزیستی توسط یک درخت تنومند اتفاق میفتد با 25 متر ارتفاع که در یک نوع پلازای داخلی – که از حجم های ساخته شده ی مجاور شکل می گیرد- قرار گرفته است.

 

6

متریال به گونه ای انتخاب شده اند که با دوام باشند. آجر ،‌ بتن طبیعی در کف و سقف ،‌ سنگ مرمر بومی ، نقاشی سنتی ، همه چیز به گونه ای انتخاب شده است تا حفظ و نگه داری آن آسان باشد و کم ترین میزان تعمیرات در آینده احتیاج باشد.

 

7

 

این ویلا با آثار هنری بسیار زیادی از هنرمندان برزیلی مثل ماریان پریتی ، روبم ولنتیم ، آنتونیو پوتیرو ، دونا ایزابل ، گالنو و غیره ؛ پر شده است. دکوراسیون داخلی آن با تعداد اندک اما با ارزش اثاث ، لوازم و مبلمان انجام شده است.

 

8

ویلای BLM الهام بخش حس های ناب خلوص ، سادگی ، گرما و صمیمیت است ؛ همانند یک کارکتر واقعی در زندگی ساکنان آن است و قدرت تحول شگفت انگیز را در بیننده ی خود اعمال می کند.

 

مطالب پیشنهادی:

معماری خانه ی لوید رایت

طراحی خانه ی casa invisible در تعامل با محیط و خریدار

بازسازی ویلای قدیمی با فرم سهمی وار در مکزیک

 

منبع: archdaily

ترجمه در تحریریه پویانو

نظرات (1)

[…] معماری ویلای BLM در برزیل […]