بازسازی ویلای قدیمی با فرم سهمی وار در مکزیک

بازسازی خانه

بازسازی ویلای قدیمی با فرم سهمی وار در مکزیک

بازسازی: داستان جالبی پشت این خانه ی زیبا در مکزیک وجود دارد. زمانی که یک دوست از شرکت معماری  PRODUCTORA پرسید که آیا قادر هستند او را برای بازسازی خانه ی قدیمی  تعطیلات سابق کودکی او که به ارث برده است کمک کنند ؛ این شرکت وارد کار شد. تنها مشکل این بود که خانه در حاضر فقط پوسته های فایبر گلاسی بود که به مرور زمان رو به وخامت گذاشته بود.

بازسازی خانه

توضیحات معمار:  این پروژه زمانی آغاز شد که دوست ما تعدادی ساختار پلی استری از خانه ای مدولار که در سال 1970 تعطیلات آخر هفته خود را در آن میگذراندند ؛ به ارث برد. او قطعه زمین جدیدی را به منظور داشتن فضای کافی برای ساختن این شش قطعه ی سهمی وار ، در شهری کوچک به فاصله ی یک ساعتی از شهر مکزیک خریداری کرد و از گروه معماری خواست تا این اشکال فایبرگلاس را دوباره احیا کند.

 

بازسازی خانه

گنبدهای مدولار اصلی توسط معمار مکزیکی به نام Juan José Diaz در اوایل دهه هفتاد میلادی و به عنوان بخشی از این پروژه طراحی شده بود. خانه ی اولیه شامل شش پوسته بودند که در پیکر بندی های مختلف مونتاژ شده بودند.


مطالب مرتبط:

معماری داخلی – پروژه ی بازسازی داخلی خانه ای قدیمی


 

بازسازی خانه

سازه ی آزمایشی شامل فوم های پلی استایرن است که هر دو طرف را پوشش میدهد. با پوشش فایبر گلاس تقویت شده با پلی استر. درست مثل یک تخته موج سواری: یک هسته ی فوم سبک وزن با سطح خارجی فایبر گلاس در رزین پلی استر که به آن استحکام میبخشد و آن را در برابر عوامل حفظ میکند.

بازسازی خانه

از آنجا که مدول های اصلی دچار آسیب جدی شده بودند از خانه جدا شدند و در حیاط انباشته شدند و به همین دلیل تغییر شکل دادند. آنها باید به شکل اصلی خود برمیگشتند در نتیجه مجددا به شکل مورد نیاز برگرداندند و با پوشش جدیدی از فایبر گلاس و پلی استر آن را پوشاندند. هم چنین در طول این فرایند تمام شکاف ها و ترک ها پر شده و تعمیر شدند.

بازسازی خانه


مطالب مرتبط:

پروژه ی بازسازی خانه 1970 در مکزیکو سیتی


 

 

زمانی که سازه مجددا سرپا شد ، معماران ستون هایی بتنی به منظور زیاد کردن فضای داخلی اضافه کردند. بتن پردازش نشده ـ که کارگران قادر هستند آن را به صورت دستی بسازند – کنتراست زیبایی سطح صاف ، روشن و ظریف ساختار رزین سفید ایجاد کند.

بازسازی خانه

به علاوه این ستون ها اجازه دادند که اختلاف ارتفاع بین اتاق خواب و قسمت های روز نشین به وجود بیاوریم که فرصت ایجاد تفاوت در فضاها و ایجاد مرزی ظریف بین فضاهای بسیار خصوصی مثل اتاق خواب ها و فضاهای عمومی تر را میدهد.

بازسازی خانه 

منبع: contemporist

ترجمه شده در تحریریه پویانو

نبی لو (آرشیتکت)


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]


 

نظرات (1)

bahar

che vilaye zibaee ba ghos haye sahmi var