معماری داخلی – پروژه ی بازسازی داخلی خانه ای قدیمی

بازسازی

معماری داخلی – پروژه ی بازسازی داخلی خانه ای قدیمی

پروژه ی بازسازی معماری داخلی خانه ای در اسپانیا – ساختمان Tyche 

بازسازی

 

معمار: CaSA , Margherita Serboli

موقعیت : بارسلون ، اسپانیا

مساحت : 97 متر مربع

سال پروژه : 2015

عکس : Roberto Ruiz

بازسازی

 

این ساختمان در اسپانیا به عنوان خانه تعطیلات یک خانواده ایتالیایی ، توسط تیم طراحی بازسازی شد. در ساختمان اصلی ،‌ فضاهای مفید زیادی هدر رفته بودند و بسیار ضعیف سازماندهی شده بود. توزیع طولی نیروها ، توسط دیوار های متقاطع تحمل میشود که فضاهای جدا جدا و کوچک را به وجود می آورد ؛ با چشم پوشی از راهروی طولانی که دو سر ساختمان را از هم جدا میکرد.

 

بازسازی

 

این پروژه حاصل همکاری بین CaSA و معمار Margherita Serboli است. توضیحات کارفرما به عنوان رهنمود استفاده شد: آنها میخواستند که سه اتاق خواب دو نفره داشته باشند ، و خانه ای که از طریق طرحی با زبان معاصر ، 1900 جزئیات ساختمان را برجسته و بر آن تاکید کند.

 

بازسازی 

فضاها و نورها:

نور طبیعی – به عنوان تم بنیادی این پروژه – معماران را بر آن داشت تا آرایش موجود فضاها را اصلاح کنند. سه دیوار باربر که قبلا طرح را فشرده میکرد ؛ به محور عرضی اطراف فضایی که به مناطق مختلف سازمان داده شده بود ، تبدیل شد.

بازسازیاولین محور مربوط به هال میشود که بین اتاق نشیمن بزرگ و آشپزخانه ی اپن که در حاضر منطقه ای را اشغال میکند که قبلا اتاق خواب بود ؛ ادامه میابد.

بزرگترین اتاق روز از این طریق که اجازه میدهد نور زیادی از میان شاخ و برگ انبوه درختان به فضای داخلی جریان یابد، در فضای بزرگترین بخش راهرو منتهی به آشپزخانه-نشیمن طرح قبلی ، ساخته شده است.

بازسازی
پلان

 

بازسازی

رنگ ها و متریال ها:

تمایل کارفرما برای بازیابی جوهره ی هنر نو ،‌ پروژه را بدین سمت سوق داد: بازسازی ویژگی های خانه ی اصلی و در عین حال اضافه کردن اجزای جدید که میتواند همان بیان را حفظ کند ، بدون اینکه به سبک معاصر خود لطمه ای بزند.

به همین منظور بعضی از ویژگی های ساختمان اصلی حفظ شده است ، مثل چارچوب اصلی پنجره ها یا طاق هایی که پشت سقف کاذب پنهان شده بود حالت خشتی آن به عنوان نشانه ای از سال ساختبه نمایش گذاشته شد.

بازسازی

کاشی هیدرولیکی یکی از این نمونه های این خانه ی ساخته شده در اوایل قرن بیستم است. کارفرما میخواست که آنها را در پروژه معرفی کند. در نتیجه معماران کاشی هایی را طراحی کردند با همان فرمت اما با شکل چند ضلعی و رنگ های معاصر

بازسازی

برای مبلمان پروژه ، قطعاتی را سفارش دادند که متناسب با طیف رنگ های با نشاط باشد. عناصر فلزی سفید رنگ و رنگ های پاستل انتخاب شدند. همراه با چند شی خاکستری بر تاکید بیشتر روی رنگ ها.

بازسازی

 

یک آیینه قدیمی که در ساختمان پیدا شد و یک میز رادیو لمس «زندگی انسان در آن» را به مبلمان مدرن اضافه کرد و به فضا گرما و صمیمیت بیشتری بخشید. نقاشی های بزرگ از Piero Serboli  بر فضای نشیمن حکم فرما است و به دنبال آن تصاویر مدیترانه ای و رنگارنگی را ارائه میدهد.

 

بازسازی

 

بازسازی
اسکیس پروژه

 

 

منبع: Archdaily

نوشته شده در تحریریه پویانو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]