10 مدل جدید پارتیشن در طراحی داخلی

10 مدل جدید پارتیشن در طراحی داخلی

مدل های جدید پارتیشن ؛ پارتیشن ها از کاربردی ترین مواردی هستند که به عنوان تفکیک کنندگان فضا، در دکوراسیون منازل امروزی به کار برده می شوند. زمانی که می خواهید دو فضا را از یکدیکر جدا سازید و در عین حال تمایلی به استفاده از دیوار ندارید، این عناصر جدا کننده به کمک شما خواهند آمد. پارتیشن ها می توانند در انواع مختلفی طراحی شده و دقیقا مطابق عملکردی که شما از آن ها انتظار دارید، در فضا قرار گیرند. یکی از خصوصیات پارتیشن ها این است که در صورت تمایل می توانید با استفاده از انواع خاص، ارتباط بصری بین دو فضای مورد نظر را حفظ کنید.

پارتیشن های امروزی به قدری در طرح، جنس و کاربرد متنوع و متفاوت هستند که می توان به راحتی مدل مورد نظر و مناسب برای هر فضا را از میان آن ها انتخاب کرد. حتی برخی از انواع را می توان به راحتی با استفاده از روش های ساده ایجاد کرد. شما می توانید از بین انواع مختلف پارتیشن، مدل مورد نظر خود را با توجه به فضایی که قصد تفکیک قسمت های آن را دارید، انتخاب کنید.

برای آشنایی با مدل های جدید پارتیشن با پویانو همراه شوید.

۱. نصب پارتیشن با طرح مشبک

پارتیشن ها می توانند دارای طرح مشبک باشند. این گونه پارتیشن ها دارای الگوی خاصی در طرح خود هستند که آن ها را متمایز و زیبا می سازد و می تواند در جذاب به نظر رسیدن دکوراسیون نیز تاثیر زیادی بگذارد. این طرح های مشبک از تنوع زیادی برخوردار هستند و حتی می توانند در اشکال مورد علاقه شما سفارش داده و تهیه شوند.

۲. ایجاد قفسه در نقش پارتیشن

قفسه ها نیز قابلیت این را دارند که در نقش پارتیشن ظاهر شوند. می توان مرز بین دو فضای مورد نظر جهت تفکیک را با قرار دادن یک قفسه به راحتی تعریف کرد. این قفسه ها می توانند تا سطح زیر سقف بالا رفته و یا در ارتفاع کمتری تمام شوند. از چنین پارتیشنی می توان در عین جدا کردن فضاهای مد نظر، به عنوان محل قرار دادن وسایل نیز استفاده کرد. به همین خاطر می توان گفت که این مدل پارتیشن دارای دو عملکرد می باشد.

۳. به کار گیری طناب در فرم پارتیشن

یکی از ایده های جالب برای ایجاد یک پارتیشن متفاوت، استفاده از طناب است. طناب می تواند با کشیده شدن بین دو صفحه در بالا و پایین به صورت متوالی یک صفحه به وجود آورده و نقش پارتیشن را بازی کند. این ایده را می توان به راحتی و بدون استفاده از امکانات خاص نیز به وجود آورد.

۴. ایجاد پارتیشن سبز به کمک گیاهان

گیاهان در دکوراسیون خانه نقش های مختلفی ایفا می کنند. یکی از این نقش ها می تواند ایجاد پارتیشن باشد. یک دیوار سبز ظاهر فضای منزل شما را به کلی تغییر داده و طراوت و نشاط را به محیط می آورد. با ایجاد یک فضای عمودی برای کاشت گیاهان، می توانید یک دیوار سبز در نقش جدا کننده فضاهای مورد نظر خود داشته باشید. این ایده بسیار جذاب و امروزی است و می تواند به یک نقطه عطف در فضای خانه شما بدل شود.

۵. استفاده از بامبو در ساخت پارتیشن

بامبو از دیگر مواردی است که می توانید در ایجاد پارتیشن خود از آن بهره بگیرید. استفاده از بامبو در طراحی پارتیشن به شما این امکان را می دهد که در عین جدا کردن دو فضا، ارتباط بصری را بین آن ها حفظ کنید. خصوصیت جالب بامبو این است که از دل طبیعت آمده و به همین جهت می تواند احساس بسیار خوبی در فضا به وجود بیاورد.

دنیای پارتیشن ها در رنگ و طرح وسعت زیادی دارد. انواع دیگری از پارتیشن نیز هستند که می توانید طرح مورد نظر خود را از بین آن ها برگزینید. تعدادی از این مدل ها را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

مدل های جدید پارتیشن
مدل های جدید پارتیشن

 

 

تحریریه پویانو