قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

قوانین فنگ شویی در طراحی داخلی

قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

فنگ شویی که فلسفه ای از شرق دور است، در واقع دانش زندگی در محیطی هماهنگ است. معنای کلمه فنگ شویی « آب و باد» است. بر اساس فلسفه فنگ شوئی در اطراف ما انرژی های متافیزیکی و کیهانی ای وجود دارند که مدام در حرکت بوده و بر روی ما تاثیر گذار هستند. به این انرژی ها « چی» گفته می شود. انرژی چی در فضا بدون صدا و بدون این که دیده شود در حال چرخش است. هدف فنگ شویی استفاده از این انرژی به بهترین شکل ممکن است. در این مطلب به قوانین فنگ شویی که به جذب انرژی مثبت به شکلی صحیح و ایجاد خانه ای شاد و آرام کمک می کند خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

انرژی مثبت: انرژی چی در خاک، هوا، جسم ما و به طور خلاصه در همه جا وجود دارد. نکته مهم این است که مانع گردش این انرژی نشده و اطمینان حاصل کنید که این انرژی در خطی عمودی در حال حرکت نباشد. زمانی که این موارد را رعایت کنید این انرژي به انرژی مثبت تبدیل خواهد شد.

انرژي منفی: زمانی که انرژی چی در خطی عمودی به ما برخورد کند سرعت آن افزایش یافته و تبدیل به انرژی منفی می شود. فنگ شویی دارای ترفند هایی است که از ایجاد انرژی منفی جلوگیری می کند. در واقع هدف آن کاهش سرعت انرژی موجود در محیط زندگی ما و امکان چرخش ملایم آن در فضا است.

قوانین فنگ شویی در طراحی داخلی

  1. محل قرار گیری اشیاء در فنگ شویی

محل قرار گیری اشیاء اولین عامل تاثیر گذار در چرخش انرژی چی است. چی دارای 4 انرژی حیاتی است و این انرژی ها به 4 جهت مختلف تعلق دارند:

  • سمت شمال: انرژی تغذیه کننده

  • سمت جنوب: انرژی قدرت بخش

  • سمت شرق: انرژي دانش (معنای دیگر آن انرژی شانس است)

  • سمت غرب: انرژی مخرب (با نام انرژی بدشانسی نیز شناخته می شود)

به همین دلیل باید به محلی که اشیاء و لوازم موجود در خانه را قرار می دهید توجه داشته باشید.

محل قرار گیری اشیاء در فنگ شویی

  1. هماهنگی از قوانین فنگ شویی

فنگ شویی که تولید کننده تعادل است، تنها به تعادل میان انرژی های مثبت و شانس نمی پردازد، بلکه هدف آن ایجاد تعادل میان انرژی های متضاد در یک مکان است و نماد یین و یانگ نماد این هدف فنگ شویی به شمار می رود. یین نماد انرژي منفی، زمین، تاریکی، سرما، مرگ، زمستان، شب، ماه، آب، سکوت، غم، آهستگی و یانگ نماد انرژی مثبت، آسمان، روشنایی، گرما، زندگی، تابستان، روز، خورشید، آتش، صدا، شادی و سرعت است.

در واقع تعادل میان یین و یانگ نمادی از یکپارچگی جهان به شمار می رود. زمانی که می خواهید قوانین فنگ شویی را اجرا کنید باید یین و یانگ مکان را مورد بررسی قرار دهید. باید با توجه به ابعاد اتاق، جهت قرار گیری آن، نقاط نورگیر و سایه آن، رطوبت و خشکی و رنگ های درخشان و مات آن به ایجاد هماهنگی مین یین و یانگ بپردازید. مکان هایی که انرژی یین آن ها بیشتر است مکان های فرخنده ای نیستند، زیرا دارای انرژی کافی نیستند که بتوانند فراوانی و برکت را به همراه بیاورند.

البته مکان هایی که انرژی یانگ آن ها بیشتر است نیز می توانند آسیب رسان باشند. محیط زندگی ما تنها زمانی که انرژي یین و یانگ آن متعادل باشد به مکانی فرخنده و خوش آیند تبدیل خواهد شد.

هماهنگی از قوانین فنگ شویی

  1. جریان انرژي در خانه

یکی از راه های داشتن زندگی ای شاد و سالم، ایجاد شرایطی است که در آن انرژی چی به شکلی آرام جریان یابد. شرایط ایده آل این است که چی در فضایی خالی جریان داشته باشد.

اگر به هر دلیلی جریان چی از بین برود و در یک جا حبس شود ممکن است که اعضای خانواده به شکل های متفاوتی متوجه آن شوند، برای مثال با احساس خستگی، بیماری های مختلف و یا حال روحی نامناسب… به طور خلاصه لذت کمتری از زندگی خواهند برد؛ به دلیل نبود انرژی در کار خود موفقیت کمتری را کسب کرده، در کسب در آمد دچار مشکل شده و روابط شخصی آن ها دچار مشکل خواهد شد.

فنگ شویی نقاطی را که انرژی در آن ها حبس شده است را مشخص کرده و با استفاده از گیاهان، کریستال ها، آینه، تزئینات متحرک و غیره باعث جریان یافتن انرژی می شود. زمانی که جریان انرژی صورت بگیرد سلامتی، انرژي و شادی در زندگی افراد خانواده جریان یافته و با خود عشق، برکت و موفقیت را به همراه خواهد آورد.

جریان انرژي در خانه

  1. جذب انرژی مثبت از قوانین فنگ شویی

قوانین فنگ شویی به تنظیم محیط بر اساس ارتباط پنج عنصر آتش، آب، خاک، فلز و چوب می پردازد. چینی ها باور دارند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، حتی انسان ها، به یکی از این عناصر تعلق دارند. انرژي چی در هر یک از این عناصر به شکلی متفاوت وجود دارد. زمانی که می خواهید فنگ شویی را اجرا کنید ارتباط این عناصر با یکدیگر اهمیت بسیار بالایی دارد. در هیچ مکانی نباید این عناصر و محل قرار گیری آن ها به یکدیگر آسیب برسانند.

این عناصر در میان خود دارای دو نوع ارتباط هستند؛ چرخه مثبت عناصر: آتش خاک را ایجاد می کند، خاک حاوی فلز است، فلز آب را نگه می دارد، آب چوب را تغذیه کرده و چوب آتش را تغذیه می کند. چرخه مخرب عناصر: آتش فلز را آب می کند، فلز چوب را قطع می کند، چوب خاک را مصرف می کند، خاک آب را به خود می کشد و آب آتش را خاموش می کند. بهبود بخشیدن و ایجاد تعادل در چی و قرار دادن اشیاء مورد علاقه در اطراف خود در افزایش تاثیر این عناصر تاثیر گذار است.

جذب انرژی مثبت از قوانین فنگ شویی

  1. تمیزی و نظم از قوانین فنگ شویی

قوانین فنگ شویی کاملا با نظم در ارتباط است. نظم نیز به معنای از بین بردن گرد و خاک و رها شدن از اشیاء بدون استفاده است. در خانه بچرخید و همه چیز را با دقت نگاه کنید. هر وسیله اضافه ای که به آن نیاز نداشته و دوست ندارید را دور بریزید. اشیاء شکسته را تعمیر کنید. گیاهان خشک و یا نیمه خشک را نیز از محیط زندگی خود دور کنید.

کاغذ های موجود را بررسی کنید، اوراق مهم را نگه داشته و در یک مکان مشخص قرار دهید و مجله ها، قبوض، روزنامه و نامه های قدیمی را دور بریزید. این کار هم به شما آزادی بخشیده و هم باعث چرخش انرژی چی خواهد شد.

خانه را تمیز کنید، حتی دیوار ها را… مبل های به شکل دیگری چیدمان کنید و مطمئن باشید که انرژی مثبت را احساس خواهید کرد. هر وسیله که پیش روی شما قرار دارد باید کارآمد و باعث خوشحالی شما باشد. خانه ای منظم و تمیز، در عین حال ذهنی منظم و آرام را به همراه خواهد آورد.

تمیزی و نظم در فنگ شویی

  1. نماد گرایی در فنگ شویی

توپ های کریستالی، آینه ها، گیاهان زنده، چوب بامبو، سنگ، مجسمه ها ورنگ ها عناصر تاثیر گذار در فنگ شویی هستند. برای مثال کریستال نمادی از قدرت است. رنگ های رنگین کمانی که با درخشش نور خورشید بر روی توپ های کریستالی منعکس می شوند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زمانی که این توپ های کریستالی در نقاط بی جان خانه قرار داده شوند، انرژی را جذب کرده و به جریان در می آورند. به محض ورود به خانه برخورد با یک دیوار بر روی انسان تاثیر منفی ایجاد می کند.

نصب آینه بر روی این دیوار احساس بهتری را ایجاد خواهد کرد. گیاهان زنده و حتی حیوانات خانگی نیز در فنگ شویی بسیار اهمیت دارند، زیرا یک منبع انرژی بوده و چی را به حرکت در می آورند. در این فلسفه ماهی به دلیل حضور در آب از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این باور وجود دارد که ماهی برکت و شانس به همراد می آورد. به همین دلیل است که در چین در تمام مکان ها با آکواریوم و یا تنگ ماهی مواجه می شوید.

نماد گرایی در فنگ شویی