اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی طلا فروشی شاید در ظاهر مثل طراحی داخلی دیگر فروشگاه ها باشد، اما در باطن این طور نیست. در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر باید در کنار توجه به نکات زیبایی شناسی به مباحث امنیتی نیز توجه کرد. پویانو در این مطب به بررسی چگونگی طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر خواهد پرداخت و نکاتی را در این رابطه برای بهبود کیفیت طراحی این فضا با شما در میان خواهد گذاشت. اگر شما هم صاحب یک طلا فروشی هستید یا می خواهید وارد این حرفه شوید و دوست دارید با اصول طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر آشنا شوید، همراه ما باشید.

مقدمه طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طلا فروشی از جمله شغل هایی است که در آن معمولا معملاتی با قیمت های بالا صورت می گیرد. در این شغل، طراحی داخلی فضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر باید به شکلی باشد که نظر مشتری ها را به خود جلب نماید. از آن جایی که بیش تر مراجعین طلا فروشی ها خانم ها می باشند، باید سلیقه آن ها را مد نظر قرار داد. بسیاری از افراد و خصوصا خانم ها زمانی حاضر به ورود به یک طلا فروشی و خرید کردن از آن می گردند که طراحی ویترین و فضای داخلی آن فروشگاه به شکل قابل توجهی انجام شده باشد. بنابراین، افرادی که در این حرفه فعالیت دارند، باید در امر طراحی داخلی مغازه خود توجه زیادی داشته و دکوراسیون مغازه خود را به روز نگه دارند تا همواره بتوانند مشتری های زیادی را جذب کنند.

مقدمه طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

اهمیت طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

در کنار زیبایی و به روز بودن، حرفه طلا فروشی، حرفه ای است که امنیت در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر، باید در کنار توجه به زیبایی فضا و مواردی مثل ترکیب رنگ، طراحی ویترین و استفاده از عناصر دکوری به امنیت و حافاظت مغازه نیز توجه کرد. طلا و جواهرات، کالاهایی با ارزش زیاد و قیمت بالا هستند و طراحی داخلی مغازه هایی که به فروش آن ها می پردازند، باید به گونه ای باشد که این اجناس به راحتی در دسترس مشتری ها قرار نگیرند. از این رو می توان گفت طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر، یکی از سخت ترین پروژه های طراحی داخلی و معماری می باشد و نیازمند توجه و دقت بسیار زیادی است.

طراح داخلی باید همه نکات مهم را در رابطه با طراحی مغازه طلا و جواهر، مد نظر داشته باشد و در طراحی فضا در کنار توجه به زیبایی، مباحث امنیتی را نیز رعایت کند تا برای فعالیت صاحب مغازه مشکلی ایجاد نشود. اگر بحث امنیتی فضا به خوبی مورد توجه قرار گیرد، تلاش در جهت ایجاد یک دکوراسیون شیک و لوکس می تواند عاملی مثبت در راستای موفقیت شما در کسب و کارتان باشد.

اهمیت طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی ویترین در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

در طراحی یک مغازه طلا و جئاهر، ویترین نقش بسیار مهمی را دارد، زیرا همه کالاهای مغازه با جای گرفتن در یک ویترین جذاب می توانند چشم ها را به خود خیره کرده و افراد را به داخل طلا فروشی بکشانند. اما ویترین یک طلا فروشی باید چگونه طراحی شود؟ طراحی ویترین طلا فروشی ها باید به صورتی انجام شود که مشتری ها بتوانند بدون دست زدن به اجناس داخل آن، به راحتی آن ها را از جهت های مختلف مشاهده کرده و در صورتی که قصد امتحان کردن و خرید یک کالا را پیدا کردند، به آن دسترسی پیدا کنند.

در طراحی مغازه های طلا و جواهر، منظور از ویترین، ویترین جلوی مغازه و قفسه بندی های فضای داخلی است. ویترین جلوی مغازه به طور معمول با کمک شیشه های ضد ضربه و بسیار محکم از فضای بیرون جدا می شود و جدیدترین اجناس فروشگاه را به نمایش می گذارد. این ویترین باید قسمت های مختلفی داشته باشد تا بتوان طلا و جواهرات را به تفکیک و در دسته بندی های مختلف به نمایش گذاشت. در اجرای ویترین های داخل مغازه نیز بهتر است از شیشه های ضد ضربه و مستحکم استفاده شود. معمولا در قفسه بندی های درون مغازه، منتخب محصولات جای دارند. بنابراین، طراحی و اجرای این ویترین ها به بهترین شکل ممکن، اهمیت خیلی زیادی دارد.

طراحی ویترین در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

امنیت در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طلا فروشی، یکی از حرفه هایی است که امنیت مغازه و محل کسب و کار در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در طراحی داخلی طلا فروشی و بخش های گوناگون آن باید پیش از پرداخت به زیبایی، بحث امنیت محیط را مورد توجه قرار دارد تا هیچ مشکلی متوجه صاحب مغازه نشود. استفاده از دوربین های مدار بسته، نصب شیشه های ضد ضربه و محکم، به کار بردن درب های کنترل دار و غیره از جمله کارهایی هستند که می توان برای ایجاد امنیت لازم در طلا فروشی ها انجام داد. در طراحی داخلی مغازه های طلا و جواهر باید همه اصول امنیتی را به درستی رعایت نمود تا بتوان به شک درست از کالاهای لوکس و قیمتی داخل فروشگاه در برابر تهدیدهای احتمالی حفاظت کرد.

امنیت در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

ترکیب رنگ و نورپردازی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

اکثر افرادی که به طلا فروشی ها مراجعه می نمایند، خانم ها می باشند. خانم ها اصولا شخصیتی ریز بین دارند و خیلی خوب، جزئیات را تشخیص می دهند. از این رو باید در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر با دقت زیادی عمل کرد و ظرافت زیادی به خرج داد. رعایت اصول ترکیب رنگ و به کار بردن نورپردازی اصولی و زیبا مواردی می باشند که توجه به آن ها می تواند باعث ایجاد یک فضای زیبا و مورد پسند شود.

ترکیب رنگ در طلا فروشی ها امری است که تا حد زیادی به سلیقه صاحب مغازه و طراح داخلی بستگی دارد، اما به طور کلی در طراحی این گونه فضاها از رنگ هایی مثل سفید، طلایی و قهوه ای استفاده می شود. استفاده از رنگ های فانتزی مانند صورتی یا سبز در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر، چندان مناسب نیست. بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که کلاسیک و لوکس هستند. این رنگ ها باعث تمایل بیش تری مشتری به خرید می شوند و از این رو در اولویت قرار می گیرند. ترکیب رنگ یک مغازه طلا و جواهر، شامل رنگ دیوارها، کفپوش ها و سقف است. هارمونی رنگ های به کار رفته، اصل مهمی است که باید رعایت شود. در ضمن، به کار بردن کفپوش های چوبی یا سنگ می تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون طلا فروشی باشد.

نورپردازی فضای طلا فروشی نیز از جمله مهم ترین مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد. کالاهایی که در ویترین فروشگاه قرار می گیرند، باید از زوایه های گوناگون و به کمک نورپردازیم استاندارد و مناسب، به خوبی قابل رویت باشند. نورپردازی باید به نحوی صورت گیرد که نیازی به خارج کردن کالا از ویترین برای مشاهده بهتر آن نباشد. اجرای یک دکوراسیون لوکس می تواند عاملی مثبت در موفقیت حرفه شما باشد. طبیعتا در اجرای یک دکوراسیون لوکس به نورپردازی خیره کننده و مناسب نیاز خواهد بود. مشتری ها مایل هستند در فضایی با نور کافی به بررسی اجناس بپردازند و مغازه هایی که تاریک باشند، برای آن ها حس نا امنی ایجاد می کنند.

درجه و شدت نورپردازی مغازه بستگی به حالت موجود برای دکوراسیون آن دارد. اگر اکثر کالاهای یک مغازه، طلا، بدلیجات و جواهرات کلاسیک هستند، پیشنهاد می شود روشنایی مغازه را زیاد در نظر بگیرید. استفاده از چراغ های آویز لوکس و تجملاتی نیز برای جلوه دادن به فضا مناسب است. در ضمن، به کار بردن نور مخفی در ویترین ها هم می تواند جلوه خوبی به فضا بدهد. ایده جالبی که می توانید در طراحی و اجرای ویترین به کار ببرید، قرار دادن یک محصول در کانون ویترین است. شما می توانید محصول مورد نظر را با نورپردازی خاصی به نقطه توجه تبدیل کرده و چشم ها را به آن خیره نمایید.

ترکیب رنگ و نورپردازی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری