طراحی فروشگاه های طلا و جواهر فروشی ؛ دکوراسیونی که از دور جلب توجه می کند

طراحی فروشگاه های طلا و جواهر فروشی ؛ دکوراسیونی که از دور جلب توجه می کند

فروشگاه های طلا و جواهر از جمله محبوب ترین فروشگاه ها در میان افراد و به ویژه بانوان هستند. وقتی به این فروشگاه ها فکر می کنید، احتمالا اولین تصویری که در هن تان شکل می گیرد، تصویری پر زرق و برق، نورانی و شیک است. این تصویری است که یک مغازه طا و جواهر فروشی باید داشته باشد. محلی که به عرضه جواهرات، سنگ های قیمتی و گران ترین زیورآلات می پردازد، باید دکوراسیونی داشته باشد که درخور چنین عملکردی باشد.

چنین دکوراسیونی نباید لزوما با گران قیمت ترین طرح ها و متدها اجرا شود، بلکه می تواند با روش های هوشمندانه ای به تصویری که باید داشته باشد، دست پیدا کند. در این مطلب، چندین نمونه از دکورهای زیباترین مغازه های طلا و جواهر فروشی در سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد و نکات مهمی که باعث زیبایی دکوراسیون آن ها شده را بیرون خواهیم کشید. همراه پویانو باشید.

طراحی فروشگاه های طلا و جواهر فروشی ؛ دکوراسیونی که از دور جلب توجه می کند

اولین تصویر، تصویر نمای ورودی ساختمان فروشگاه معروف بولگاری است. بولگاری از معروف ترین برندهای فروش طلا و جواهر در دنیاست که بسیاری از شما با نام آن آشنایی دارید و طرح های زیبا و خیره کننده اش را در مجلات مختلف یا حتی از نزدیک دیده اید. مسلما کمپانی بزرگی چون بولگاری با قدمت و مهارتی که در کار خود دارد،

طراحی نمای ساختمان های خود را به شکلی انجام می دهد که برازنده اش باشد. در تصویر بالا می توانید نمایی از سنگ و شیشه ببینید که در آن رگه های طلایی رنگ به چشم می خورد. نام شرکت با رنگ طلایی روی سردر ورودی حک شده است و نور در همه قسمت ها به چشم می خورد.

تصویر بعدی، فضای داخلی یک فروشگاه را نشان می دهد. چیزی که در دکوراسیون این فضا جلب توجه می کند، قاب های روی دیوار هستند که گوشه های منحنی، لبه های گچبری شده و پس زمینه ای روشن و نورپردازی شده دارند. فضای داخل قاب ها گود است و زیور آلات قیمتی را در بر می گیرد. ویرتین های داخل میز که جلوتر قرار گرفته اند، همگی نورپردازی شده اند و صندلی هایی در دو سمت آن ها قرار داده شده تا فروشنده و مشتری بتوانند از آن ها برای گفتگوی بهتر استفاده کنند.

در این فضا برای نمایش جواهرات از باکس های تمام شیشه ای استفاده شده که به صورت رندوم در برخی از قسمت های دکوراسیون قرار گرفته اند

دکوراسیونی که در تصویر بعدی می بینید، یک فضای مرتفع با دیوارهای کشیده و سقفی طلایی رنگ را نشان می دهد. در این فضا برای نمایش جواهرات از باکس های تمام شیشه ای استفاده شده که به صورت رندوم در برخی از قسمت های دکوراسیون قرار گرفته اند. باکس های مذکور در قسمت زیرین خود صفحه های طلایی رنگ دارند و از چهار سوی خود با میله های طلایی به سقف وصل شده اند. این پیوستگی باکس ها با سقف، یک روش زیبا برای طراحی داخلی است.

دیوار دکوراسیون یک فروشگاه دیگر را نشان می دهد

نمونه بعدی که دیوار دکوراسیون یک فروشگاه دیگر را نشان می دهد، سطحی متشکل از چند ضلعی های فراوان را نشان می دهد که برخی از قسمت های آن از مخمل بنفش رنگ پوشیده شده اند و سایر قسمت های آن را آینه و باکس های سفید رنگ نورانی به همان شکل چند ضلعی پر کرده اند. استفاده از مخمل به عنوان یک پارچه زیبا و نفیس که رنگی منحصر به فرد و شکیل دارد، ایده جذابی است که این دیوارها را زیبا کرده است. باکس های سفید رنگ، محل قرار گرفتن جواهرات هستند.

رنگ بنفش، رنگی است که به خوبی با اکثر جواهرات کنتراست دارد و از طرف دیگر، رنگی باشکوه و متمایز کننده است.

نکته ای که تصویر بعدی را به تصویر قبلی مرتبط می کند، استفاده از رنگ بنفش است. همان گونه که می بینید در طراحی داخلی این فضا نیز از رنگ بنفش  به عنوان پس زمینه محل قرارگیری جواهرات استفاده شده است. رنگ بنفش، رنگی است که به خوبی با اکثر جواهرات کنتراست دارد و از طرف دیگر، رنگی باشکوه و متمایز کننده است. استفاده از میله های طلایی رنگ در بخش میان دو فضا و لوسترهای مدرنی که شاخه های متعدد و نور قوی و خیره کننده دارند از دیگر خصوصیات جالب این فضاست.

، استفاده از فرم های منحنی برای طراحی فضاست.

شاید مهم ترین خصوصیتی که دکوراسیون تصویر بعد را در ذهن ما متفاوت جلوه می دهد، استفاده از فرم های منحنی برای طراحی فضاست. در این تصویر می توانید به خوبی ببینید که فرم دیوارها، کف، سقف، صفحه های روی زمین، پایه میزها، خود میزها، ویترین ها، لوسترها و حتی جعبه ها و صفحه هایی که زیر جواهرات قرار دارند، همه و همه منحنی است. چنین اتحاد فرمی به شکل قوی و پیوسته باعث زیبایی بیش تر فضا می شود. رنگ های سفید و طلایی، دو رنگ اصلی این دکوراسیون هستند.

نوع متریال هایی که در اجرای فضای داخلی یک فروشگاه زیورآلات به کار می روند، باید با دقت انتخاب شود

نوع متریال هایی که در اجرای فضای داخلی یک فروشگاه زیورآلات به کار می روند، باید با دقت انتخاب شود. در تصویر بالا می توانید ببینید که سنگ مرمر سفید رنگ به عنوان طاقچه روی سطح دیوارهای کرمی قرار گرفته است. مرمر یکی از انتخاب های عالی برای طراحی داخلی چنین فضایی است. نورپردازی مجزای هر یک از باکس های به دیوار کوبیده شده به آن ها جلوه بیش تری می بخشد. همچنین، استفاده از سطح براق و آینه مانندی که پشت صندلی ها جای گرفته نیز یک انتخاب هوشمندانه است.

محل قرارگیری ویترین های داخلی یک فروشگاه طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است

محل قرارگیری ویترین های داخلی یک فروشگاه طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع، چیزی است که در طراحی داخلی فضای فوق به خوبی نشان داده شده است. تصویر بالا فضایی را به نمایش می گذارد که اکثر قسمت های آن تاریک هستند و تنها بخشی که مخصوص ویترین و نمایش جواهرات است، روشنایی دارد. چنین متدی در طراحی داخلی، چشم را به صورت ناخودآگاه به سمت ویترین می کشد. کنتراست رنگ تیره دیوارهای اطراف با سطح روشن ویترین نیز به این موضوع کمک می کند.

ویترین بیرونی یک فروشگاه را نشان می دهد که از خیابان، عکسبرداری شده است

تصویر بعد، ویترین بیرونی یک فروشگاه را نشان می دهد که از خیابان، عکسبرداری شده است. این یک ویترین ساده و کوچک است که با داشتن حداقل ها به خوبی طراحی شده است. با توجه به فضای کم و طولی ویترین که به خاطر محیط کوچک آن تا حدی محدود شده است، در طراحی ویترین به جای استفاده از عناصر افقی و پهن، عناصر عمودی و کشیده به سمت بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. رنگ این عناصر، دودی است و رنگ پس زمینه آنها برای ایجاد کنتراست، قهوه ای روشن می باشد.

ایده های بسیار متنوعی برای طراحی ویترین های داخل یک فروشگاه وجود دارد.

ایده های بسیار متنوعی برای طراحی ویترین های داخل یک فروشگاه وجود دارد. محلی که ویترین ها در آن قرار می گیرند نیز می تواند روی سطح زمین یا روی دیوارها باشد. در تصویر فوق از ویترین های ذوزنقه ای شکل استفاده شده است که دور تا دور آن ها را ورقه های طلایی رنگ تشکیل داده اند و فضای داخلی شان سفید رنگ و نورانی است.

از رنگ های زیبا و رویایی که برای دکوراسیون فروشگاه های مخصوص بانوان کاربرد دارد، رنگ صورتی روشن است

یکی دیگر از رنگ های زیبا و رویایی که برای دکوراسیون فروشگاه های طلا و جواهر مخصوص بانوان کاربرد دارد، رنگ صورتی روشن است. به کارگیری این رنگ به عنوان پس زمینه ویترین یا همان محلی که جواهرات روی آن قرار می گیرد، مناسب است. طراحی فضای داخل ویترین و جعبه ها یا سطوحی که جواهرات را به نمایش می گذارند نیز می تواند با فرم های مختلفی صورت بگیرد. در نمونه بالا از فرم مکعب های دارای ارتفاع متفاوت به این منظور استفاده شده است.

دکوری است که در آن از ترکیب دو رنگ سیاه و طلایی بهره برده شده است

نمونه آخر در میان دکورهای این لیست، دکوری است که در آن از ترکیب دو رنگ سیاه و طلایی بهره برده شده است. همان طور که در تصاویر قبل دیدید، طلایی از جمله رنگ های اصلی در طراحی داخلی فروشگاه های طلا و جواهر است. در این جا رنگ سیاه با توجه به کنتراستی که با رنگ طلایی دارد، در همنشینی با این رنگ به خوبی عمل کرده است. استفاده از سطوح براق برای به نمایش گذاشتن رنگ سیاه، ایده دیگری است که به زیبایی بیش تر این رنگ کمک می کند.