35 عکس رستوران با الهام از 10سبک پرآوازه طراحی داخلی رستوران

35 عکس رستوران با الهام از 10سبک پرآوازه طراحی داخلی رستوران

35 عکس رستوران با الهام از 10سبک پرآوازه طراحی داخلی رستوران

یک وعده غذای عالی، یک گفتگوی دلچسب و یک شب به یاد ماندنی. این ها چیزهایی هستند که مردم از دورهمی ها یا قرارهای شخصیشان در رستوران ها به خاطر می آورند. اما قضیه از این حرف ها بیش تر است. چرا؟ به خاطر این که پس زمینه از قلم افتاده است! پس زمینه، همان تصویری است که پشت این دیدار دوستانه یا خانوادگی قرار می گیرد. همان دکوری که میز و صندلی ها را احاطه کرده است. بله، دکور. دکوری که ممکن است بین یک طراحی داخلی رستوران و رستورانی دیگر از زمین تا آسمام متفاوت باشد.

دکوراسیون خاص رستوران

دکوراسیون رستوران به سبک پست مدرن

این روزها رستوران های بسیار زیادی در این دنیا وجود دارند که هر کدام بر مبنای سبک خاصی از دکوراسیون طراحی شده اند

این روزها رستوران های بسیار زیادی در این دنیا وجود دارند که هر کدام بر مبنای سبک خاصی از دکوراسیون طراحی شده اند. برخی از رستوران های محبوب تر به واسطه دکوراسیونی که دارند، خیلی جلب توجه می کنند و بی تردید می توان گفت طراحی داخلی مطلوب آن ها یک امتیاز برای جلب مشتری به حساب می آید. دوست دارید با سبک و سیاق هر یک از آن ها آشنا شوید؟

این مطلب به معرفی 10 سبک طراحی داخلی رستوران و 50 نمونه برای الهام گیری بیش تر شما می پردازد. با شناخت هر سبک و خصوصیات کلی آن می توانید تصویری کلی از اکثر رستوران ها در ذهن خود داشته باشید و در صورت تمایل برای اجرای دکوراسیون رستوران خود بهتر تصمیم گیری کنید. همراه پویانو باشید.

دکوراسیون رستوران ایرانی

طراحی داخلی رستوران ایرانی

سبک ایرانی را خود ما ایرانی ها بهتر از همه می شناسیم. اگر بخواهم از خصوصیات دکوراسیون یک رستوران ایرانی برایتان بگویم، طبیعتا صندلی های راحت و بالشتک دار، میزهای بزرگ و چندین نفره، لوسترهای نورانی و بزرگ، سفره های تزیین شده، کوسن های سنتی، فرش و حتی تخت های بزرگ را جزو اولین موارد عنوان می کنم. اگر با یک رستوران سنتی ایرانی از نوع تمام عیار سر و کار داشته باشیم، حوضچه آب و قلیان و کاشی کاری های دیوار هم اضافه می شوند.

دکوراسیون رستوران مدرن

دکوراسیون رستوران سبک مدرن

رستوران مدرن، رستورانی است که با سلیقه امروزی ها سازگارتر است. در یک رستوران مدرن از سفره و فرش خبری نیست. به جای چنین عناصری می توان میزهای مسطح و براق که عموما فلزی یا چوبی هستند را در کنار صندلی های شق و رق و شیک دید. استیل، شیشه، سنگ، سرامیک و بتن از متریال های حاکم بر یک رستوران مدرن هستند.

رنگ های دکوراسیون یک رستوران مدرن به طور معمول خنثی اند. سادگی از خصوصیات این جور رستوران هاست و تزیینات خاصی در فضا دیده نمی شود.

دکوراسیون رستوران مینیمال

طراحی داخلی رستوران مینیمال

به طور کلی نمی توان تفاوت زیادی بین سبک مدرن و مینیمالیسم قائل شد، زیرا مینیمالیسم نیز برگرفته از خصوصیات سبک مدرن است، اما تاکید خاصی روی سادگی دارد که به این شدت در سبک مدرن به چشم نمی خورد. در سبک مینیمالیسم از تزیینات به طور کامل چشم پوشی می گردد. تقریبا همه سطوح تا جایی که امکان دارد سفید هستند یا رنگ خنثی دیگری دارند. میز و صندلی ها عموما فرم چهارگوشه و کاملا صاف دارند و خلاصه از همه جا سادگی معلوم و مشهود است.

دکوراسیون رستوران روستیک

دکوراسیون رستوران سبک روستیک

روستیک به سبکی گفته می شود که از خصوصیات زندگی روستایی برگرفته شده است. روستایی ها متجملانه زندگی نمی کنند. آن ها متریال ها را در فرم ساده و بی آلایش به کار می برند و تزیینی برای آن ها منظور نمی کنند. در دکوراسیون یک رستوران روستیک، میز و صندلی ها عموما چوبی هستند، تراش نخورده اند، تزیینات ندارند و شکل بدنه دست نخورده درخت را دارند. ممکن است سقف چنین رستوران هایی شیب دار باشد. معمولا دیوارکوب ها و کفپوش ها نیز چوبی هستند و شاید یکی دو گلدان هم این طرف و آن طرف به چشم بخورد.

دکوراسیون رستوران صنعتی

دکوراسیون رستوران صنعتی

سبک صنعتی یا اینداستریال به سبکی اطلاق می شود که در آن بیش تر از متریال های ساخته دسته انسان بهره گرفته می شود. در این سبک به استفاده از چوب، فلز و آجر خیلی اهمیت داده می شود. معمولا دیوارهای یک رستوران صنعتی، پوشش آجری دارند. اکثر میزها چوبی یا فلزی هستند و صندلی ها هم تقریبا بدون شک از جنس فلزی می باشند. ممکن است برای نورپردازی فضا از لامپ های بدون حباب استفاده شود. همچنین در برخی از موارد، لوله کشی های ساختمان در دکوراسیون فضا مشهود است.

دکوراسیون رستوران کلاسیک

طراحی داخلی رستوران کلاسیک

رستوران های کلاسیک را در یک کلام می توان آن رستوران هایی دانست که بیش تر دارای ظاهر لوکس و چشمگیر هستند. این رستوران ها برای قرارهای رسمی و مراسمی که تشریفات خاص خود را دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. چیزی که شما در یک رستوران کلاسیک می بینید، مبل های شیک و قیمتی به جای صندلی، کوسن های تزیینی، دیوارهای گچبری شده، بعضا کاغذ دیواری، کفپوش های سنگی یا چوبی، لوسترهای بزرگ و سلطنتی و تزیینات سقف، درب و حتی پایه میزهاست.

دکوراسیون رستوران چینی

دکوراسیون رستوران چینی

سه اصل مهم در دکوراسیون چینی وجود دارد: سادگی، انرژی و طبیعت. پرکاربرد ترین متریال در دکوراسیون چینی، چوب است. فنگ شویی در این سبک از جایگاه خاصی برخوردار است. رستوران های چینی را معمولا با کفپوش و دیوارهای چوبی دکوراسیون می کنند.

برای نورپردازی این رستوران ها از چراغ های مخصوص چینی استفاده می شود که قرمز رنگ هستند. معمولا در دکوراسیون چینی می توان گیاهان زیادی را دید. ممکن است از درخت شکوفه گیلاس هم برای اجرای تم چینی استفاده شود.

دکوراسیون رستوران بوهمین

طراحی داخلی رستوران بوهمین

در سبک بوهمین هیچ پایبندی خاصی به قوانین موجود در سبک های دیگر وجود ندارد. این سبک را با نام کولی وار نیز می شناسند. در رستوران هایی که طبق سبک بوهمین طراحی می شوند، صندلی هایی از چندین طرح و رنگ دیده می شود. در این میان، صندلی هی حصیری دارای جایگاه ویژه ای هستند.

پارچه های مورد استفاده برای مبل ها و صندلی ها طرح دار و رنگارنگ هستند. فرش، گلدان های بزرگ و تزیینات دست ساز از دیگر مواردی هستند که در این رستوران ها کاربرد دارند. یک رستوران بوهمین را می توان بدون قواعد و اصول با به کار بردن عناصر تزیینی خاص این سبک به هر شکلی در آورد.

دکوراسیون رستوران آرت دکو

دکوراسیون رستوران آرت دکو

مهم ترین شناسنه این سبک، استفاده از اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است. این سبک را می توان آمیخته‌ای دانست از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها. از بارزترین خصوصیات این سبک دکوراسیون داخلی استفاده از فرم های گیاهی در فرفوژه ها، رنگ های متالیک و عناصر دکوری لوکس است.

رستورانی که به سبک آرت دکو طراحی می شود، طرح های زینتی و گران قیمتی دارد. رنگ طلایی در این سبک بسیار کاربرد دارد. مجسمه های متالیک، پارچه های مخملی تک رنگ و تضاد رنگ ها در این سبک به وفور دیده می شوند.

دکوراسیون رستوران مونوکروماتیک

طراحی داخلی رستوران مونوکروماتیک

یکی از سبک های کم تر شناخته شده در دکوراسیون داخلی ، سبک مونوکروماتیک است. این سبک را می توان به سادگی اجرا کرد و پیاده سازی آن در دکوراسیون رستوران نیز تقریبا از هر کسی بر می آید. در این سبک با کنار هم قرار دادن اشیاء هم رنگ می توان به نتیجه رسید. در واقع، رستورانی که شما مطابق این سبک طراحی می کنید، یک رستوران تک رنگ خواهد بود که دیوارها، صندلی ها، میزها، تابلوها و خیلی از قسمت های دیگرش همه یک رنگ دارند.

طراحی با گیاه برای رستوران

نورپردازی خاص رستوران

دکوراسیون رستوران به سبک روستیک

انتخاب هر یک از سبک های فوق به سلیقه خود شما بستگی دارد، اما پیشنهاد می کنم پیش از انتخاب هر سبک ببینید فضایی که می خواهید ایجاد کنید، قرار است میزبان چه افرادی باشد. برخی سبک ها بیش تر مناسب رستوران های لوکس و گران قیمت هستند. برخی دیگر برای رفت و آمد روزمره مناسب می باشند. سعی کنید پیش از انتخاب و اجرای هر سبکی با یک معمار یا طراح داخلی مشورت کنید. اگر یکی از سبک های فوق را انتخاب کردید، به این اطلاعات بسنده نکنید و سبک را به طور کامل و از همه لحاظ بررسی کنید.

هماهنگی سقف و دیوار در دکوراسیون

میز های معلق در دکوراسیون رستوران

رستوران مدرن

گرین وال در دکوراسیون

آینه در سقف رستوران

طراحی مبلمان توکار در دکوراسیون رستوران

ایجاد حریم خصوصی در طراحی رستوران

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون رستوران

استفاده از متریال بروتال در طراحی رستوران مدرن

پترن در طراحی رستوران

طراحی رستوران با دیوار اجری

تاثیر وجود گیاه در طراحی رستوران

لوستر های خاص در نورپردازی رستوران

شلف در طراحی رستوران

طراحی کافی شاپ و رستوران

طراحی خاص سقف در دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

نورپردازی فضای رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری