طراحی خانه ی Casa invisible در تعامل با محیط و خریدار

طراحی خانه ی Casa invisible در تعامل با محیط و خریدار

 طراحی و معماری: “Casa invisible” عنوان یک واحد خانه ی مسکونی است که توسط گروه معماری Delugan Meissl طراحی شده است. این پروژه در سال 2013 توسعه یافت و دغدغه ی معماران را در مورد مسئله ی تعامل میان ساختمان ها و محیط اطرافشان را بررسی می کند و اقدامی است در جهت ارائه ی راه حل های جدید برای مسکن های نوآورانه.

 

طراحی خانه

 

این یک سازه ی چوبی پیش ساخته با مساحت 50 متر مربع است که دارای ویژگی ها . مزایایی اس ت که آن را از سایر گزینه های مشابه متمایز می سازد. پیش از همه , نصب و جدا سازی این واحد آسان است. هم چنین حمل و نقل آن نیز ساده است که این ویژگی اجازه می دهد که بتوان آن را تغییر مکان داد و در هر جایی که سایت اجازه می دهد قرار داد.

 

طراحی خانه

 

همچنین مشتری می تواند واحد خود را از طرق مختلف سفارشی کنید. هر دو نما و طراحی داخلی را مشتری می تواند از طریق انتخاب گزینه هایی که در یک کاتالوگ لیست شده , تعیین نماید. این به خریدار اجازه می دهد که انتخاب های بسیار متعددی را برای ظاهر واحد خود داشته باشد. مثل نمونه ای که در اینجا نشان داده شده است.

 

طراحی خانه

این سازه نمایی تماما آیینه ای دارد که اجازه می دهد محیط اطراف خود را منعکس کند و در طبیعت ناپدید شود , همانند جزئی از آن. طراحی مناسب و قیمت گذاری قابل انعطاف واحد های “Casa invisible” آن را به راه حلی جذاب برای مسکن تبدیل کرده است.

طراحی خانه

شرکتی که این کانسپت را ارائه کرده است معتقد است که ارتباط مطلوب میان مشتری و معمار می تواند نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته باشد که نه کارفرما از خواسته های خود چشم پوشی کند و نه تصورات معمار نادیده گرفته شود. این دقیقا همان نکته ای است که این پروژه ی خاص تعریف می کند.

طراحی خانه

داخل این خانه , فضایی باز است که توسط یک شومینه ی دو طرفه به دو بخش تقسیم شده است. هر کدام از بخش ها عملکرد مختلف و هم چنین طراحی داخلی مجزا دارند. خانه شامل یک آشپزخانه ی جمع و جور , یک اتاق نشیمن راحت , فضای غذاخوری و یک بخش استراحت در شب است. طراحی داخلی می تواند توسط مشتری سفارش داده شود , گزینه هایی به او پیشنهاد می شود که به طور خاص با این فضا سازگار است.

طراحی خانه

فضای نشیمن کوچک است اما در حقیقت این فضا مشرف به محیط خارج از منزل است و محیط طبیعی اطراف باعث می شود فضای خانه بازتر و نزدیکتر به چشم انداز احساس شود. مبلمان حداقل , تمامی کاربری های مورد نیاز در فضایی این چنینی را فراهم می کند. قسمت غذاخوری بخشی از فضای آشپزخانه است و در این نمونه آشپزخانه را از فضای نشیمن جدا می کند. طراحی مینیمال اما چشم نواز لامپ های آویز , نور مورد نیاز میز غذاخوری را تامین می کند و تا حد زیادی به آن هویت می بخشد.

طراحی خانه

 

طراحی خانه

 

طراحی خانه

 

طراحی خانه

 

 

منبع: homedit

ترجمه در تحریریه پویانو

نظرات (2)

[…] طراحی خانه ی casa invisible در تعامل با محیط و خریدار […]

[…] طراحی خانه ی Casa invisible در تعامل با محیط و خریدار […]