سبک صنعتی ، یک سبک ساده و ارزان برای ایجاد دکوراسیون شیک

سبک صنعتی ، یک سبک ساده و ارزان برای ایجاد دکوراسیون شیک

سبک صنعتی ، یک سبک ساده و ارزان برای ایجاد دکوراسیون شیک

سبک صنعتی چیست؟ تا مدتی پیش، سبک صنعتی اصلا به عنوان یک سبک شناخته نمی شد و فقط بخشی از زندگی روزمره کاری بود، اما به مرور زمان، این سبک به خاطر عدم وجود تظاهر در آن و جذابیت ظاهری حاصل از وجود سطوح کاربردی، معماری بدون پوشش و به کار بردن اشیای یافته شده و باز مصرف شده، توجه ها را به سمت خود جلب نمود. سبک صنعتی، ناگهان به گرایشی محبوب تبدیل شد و هیچ نشانی از پایین آمدن مقبولیت آن نیز دیده نمی شود. امروزه چه در فضای داخلی عمارت های گران قسمت و چه در فضای زیر شیروانی برخی خانه ها در قسمت های شلوغ شهر می توان سبک صنعتی را مشاهده نمود.

سبک صنعتی ، یک سبک ساده و ارزان برای ایجاد دکوراسیون شیک

چرا سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی جواب می دهد؟

سبک صنعتی از حالتی کاری برخوردار است که احساسات را درگیر خود می کند و با توجه به این که از متریال های ساده ای در آن بهره گرفته می شود، می تواند با هزینه بسیار کمی به اجرا در آید. این سبک با کاهش دادن همه چیز تا اصل خود، هماهنگی جاب کاربری و فرم خاص را به نمایش در می آورد. سبک صنعتی، دارای حالتی بی تظاهر و ساده است و شیک بودن آن نیز به همین خاطر می باشد.

اگر از فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی خوشتان نمی آید و بیش تر مایل هستید از بازار لوازم دست دوم خرید کنید، سبک صنعتی به احتمال زیاد از سبک های مورد علاقه شما خواهد بود.

چرا سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی جواب می دهد؟

وسایل کاربردی در سبک صنعتی

وسایل در سبک صنعتی کم هستند و از لوازمی که مصرفی ندارند، هیچ خبری نیست. در وسایل سبک صنعتی، خطوط قوی و مشخص به چشم می خورند و هیچ زرق و برقی دیده نمی شود. شما می توانید در این سبک، وسایل جدید با با وسایل قدیمی ترکیب کنید. سمساری ها، بازارهای فروش لوازم دست دوم و حراج های خانگی را مورد جستجو قرار دهید و حتی لوازمی که در پیاده رو گذاشته شده اند را نیز بررسی کنید. یکی از مهم ترین نکات در سبک صنعتی، استفاده مجدد از وسایل است. شما می توانید جعبه های چوبی را به میز تبدیل کنید، کمدهای فلزی قدیمی را برای انبار کردن وسایل به کار ببرید و نردبان های کهنه را به جای قفسه، مورد استفاده قرار دهید.

با وجود این که ممکن است وسایل راحت و نرم، در ابتدا با این سبک در هماهنگی نباشند، اما لزومی ندارد روی چهارپایه های فلزی بنشینید یا تخت راحت خود را کنار بگذارید. با این حال، لوازم شما باید ساده و بدون تزیینات اضافه باشند. مواردی که به هیچ وجه با سبک صنعتی سازگار نیستند، چیزهایی مانند مبل های دسته دار غول آسا و نشیمن روکش کوب می باشند. سعی کنید از وسایل مستحکم با بافت طبیعی و دارای رنگ خنثی بهره ببرید.

وسایل کاربردی در سبک صنعتی

هنر پیدا کردن در سبک صنعتی

سبک صنعتی، مرز بین زباله و گنج را محو می کند. این سبک، زیبایی پنهان در اشیای روزمره و مواردی که دور ریخته می شوند را آشکار می نماید. اشیای منحصر به فردی که با فرم های جذاب و خطوط قوی پیدا می کنید، از میزهای قدیمی گرفته تا پیچ و مهره های بزرگ، می توانند قدرتی که این سبک دارد را نشان دهند. اگر وسایلی که پیدا می کنید، کمی کهنه باشند، بهتر هم خواهد بود.

اصلا نگران این که وسیله انتخاب شده، عجیب است، نباشید. اگر یک وسیله، نظر شما را به خود جلب کرد و با این سبک همخوانی داشت، حتما از آن استفاده کنید.

هنر پیدا کردن در سبک صنعتی

فضای باز در سبک صنعتی

سبک صنعتی در ساختمان های بزرگ و شبیه به غار ریشه دارد. انبارها، کارخانه ها و سوله ها از جمله این ساختمان ها هستند. بنابراین، طبیعی است که یک نقشه آزاد، خصوصیت اصلی این سبک باشد. یک سقف با ارتفاع بلند، اتاق های بزرگ را به یکدیگر متصل می سازد؛ اتاق هایی که هر کدام برای چند عملکرد، مورد استفاده قرار می گیرند.

فضای باز و بزرگ را با استفاده از وسایل به شکل هوشمندانه بشکنید. یک میز با لامپ های آویز می تواند فضای آشپزخانه را از لحاظ بصری از دیگر فضاها جدا کند. در ضمن، بهرت است توجه خاصی به هماهنگی و تکرار بصری در کل فضاها اعطا کنید تا شکست بصری در محیط ایجاد نشود.

فضای باز در سبک صنعتی

هنر حاشیه‌ای در سبک صنعتی

تابلوهای قدیمی کنار جاده، آثار هنری انتزاعی، مجمسه های تلفیقی و این گونه موارد را فراموش نکنید. چیزی که به سبک صنعتی جذابیت می دهد، خطر کردن است. اشیای پیدا شده مانند چرخ های گاری، دستگیره های بزرگ و این گونه موارد را می توان به دیوار وصل کرد یا داخل شلف ها قرار داد تا این سبک، جان بگیرد.

هر وقت شک پیدا کردید، بدانید که همیشه می توانید از عکس های سیاه و سفید استفاده کنید. از حاشیه های پهن و قاب های خیلی ساده بهره بگیرید. سعی کنید تا جایی که می توانید روی حاشیه ها تاکید کنید.

هنر حاشیه‌ای در سبک صنعتی

رنگ‌های سرد در سبک صنعتی

هنگامی که به رنگ های صنعتی فکر می کنید، احتمالا مواردی مانند خاکستری و باز هم خاکستری را تصور می نمایید. شاید کمی سفید و سیاه هم بد نباشد. با این که طیف رنگی سبک صنعتی باید از سبک های دیگر بسته تر باشد، ولی در پالت رنگی این سبک هم می توان کمی بازیگوشی کرد، اما حواستان باشد که حد را رعایت کنید.

سعی کنید پس زمینه را خنثی در نظر بگیرید؛ به شکلی که ته رنگ سرد داشته باشد. سپس می توانید مقداری رنگ نارنجی، ارغوانی یا لیمویی اضافه کنید. سبز تیره و نیلی هم رنگ های خوبی هستند.

حتی اگر قصدتان این است که از همان رنگ خاکستری بهره بگیرید، سعی کنید برای تنوع، آن را درجه بندی نمایید. برخی قسمت ها را روشن تر، برخی را تیره تر و برخی را در میانه های طیف در نظر بگیرید. به این شکل، فضا از شکل تک بعدی خود بیرون می آید. به خاطر تاکید و توجه خاص به متریال هایی مانند سیمان و فلزهای دارای بافت و حتی مقدار اکسید شده، سبک صنعتی به طور معمول، خودش بافتی دارد که رنگ های یکدست را در هم می شکند، اما اگر با این وجود هم احساس کردید فضا یکنواخت است، می توانید از تکنیک های ذکر شده استفاده کنید.

رنگ‌های سرد در سبک صنعتی

فلز زیاد در سبک صنعتی

اگر یک ماده باشد که همواره در سبک صنعتی به چشم می خورد، آن فلز است. فولاد، حلبی، آهن و آلومینیوم، حس تمیز و سردی ایجاد می کنند و بدون این حس تجملاتی به فضا بدهند، ظاهری شیک دارند. هر چیزی که قابلیت کوبیده شدن، خم شدن یا جوش خوردن را داشته باشد، می توان به کار گرفت.

از فلزهای سرد (نه طلا و برنج) با روکش مات یا مقداری پتینه کاری بهره بگیرید. سبک صنعتی، هیچ میانه ای با زرق و برق ندارد. در کنار فلز می توان از سنگ و چوب استفاده کرد تا به نظر نرسد که دارید داخل یک کارخانه زندگی می کنید.

فلز زیاد در سبک صنعتی

معماری قابل مشاهده در سبک صنعتی

از لحاظ معماری، یک فضای صنعتی هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد. معمولا در چنین فضاهایی زیرساخت ها کاملا قابل مشاهده هستند و حتی مجراهای داخلی را هم می توان دید. دیوارهای ناتمام، پنجره های خالی و هر چیزی که اسکلت و تاسیسات ساختمان را تشکیل می دهد، دیده می شود.

این زمخت بودن را قبول کنید. دیوارهای آجری و بلوک های سیمانی را با کمک رنگ یا دیگر پوشش ها نپوشانید. لوله ها را زیر سقف کاذب، پنهان ننمایید. پنجره ها را به جای پرده با فیلم یا روکش مات بپوشانید.

معماری قابل مشاهده در سبک صنعتی

کفپوش ساده در سبک صنعتی

رشد و گسترش سبک صنعتی، احتمالا مهم ترین عت ورود کفپوش های سیمانی به طراحی داخلی است. این کفپوش ها چه ساده باشند و چه دارای پرداخت، بهتر از هر جنس دیگری می توانند حس صنعتی بودن را انتقال دهند. البته چوب، اپوکسی و کاشی های ساده هم می توانند گزینه های خوبی باشند.

تا حد ممکن از فرش و موکت، کم تر استفاده کنید، مگر در قسمت هایی که زیاد در آن ها رفت و آمد می کنید یا استقرار دارید.

در ادامه می توانید تصاویری از دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی مشاهده کنید.

کفپوش ساده در سبک صنعتی

سبک صنعتی در دکوراسیون

دکوراسیون به سبک صنعتی

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی صنعتی

طراحی داخلی پویانو

متریال در سبک صنعتی

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

آشپزخانه به سبک صنعتی

آجر در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به سبک صنعتی

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو