نکات کلیدی سبک صنعتی در طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی به سبک صنعتی

نکات کلیدی سبک صنعتی در طراحی داخلی خانه

در طراحی داخلی، سبک های متفاوتی وجود دارد که می توانید بر اساس علاقه و نیاز خود از هر یک از آن ها استفاده کنید. یکی از سبک های محبوب و معاصر در طراحی داخلی، سبک صنعتی است. به کار بردن این سبک که امروزه در ترکیب با سبک مدرن ظاهری خاص و زیبا به محیط زندگی ما می بخشد کمی دشوار است. برای این که بدانید چگونه می توان از سبک صنعتی در طراحی داخلی استفاده کرد و برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی آن با پویانو همراه باشید:

سبک صنعتی در طراحی داخلی برای اولین بار در سال 1947 میلادی توسط طراحان و معماران داخلی آمریکایی متولد شد و در طول سال ها گسترش یافته و به سبکی پرکاربرد و متداول در دکوراسیون داخلی تبدیل شد. این سبک که بسیار متفاوت تر از جریان های طراحی داخلی قبل از خود بود، به عنوان پروژه بازسازی کارخانه ها، انبار ها و کارگاه های قدیمی آغاز به کار کرد و شناخته شد.

سبک صنعتی با تبدیل کردن کارگاه ها، انبار ها و به خصوص کارخانه های قدیمی و متروک به محیطی برای زندگی و با ایجاد رد پایی از گذشته در دکوراسیون مدرن، دلتنگی انسان ها برای گذشته را کاهش داده و نشان داد که طراحی های مدرن می توانند با گذشته ترکیب شوند و به همین دلیل از طرف افراد به سرعت پذیرفته شد.

سبک صنعتی که از سال 1947 وارد زندگی ما شد با خود مبلمانی به سبک صنعتی را نیز به همراه آورد و باعث ایجاد کسب و کار های جدیدی نیز شد. تولید مبلمان و لوازم متناسب با سبک صنعتی، روند تبدیل شدن انبار ها و کارخانه های قدیمی به محلی برای سکونت و زندگی را ساده تر کرد.

طراحی داخلی خانه به سبک صنعتی

سبک صنعتی در طراحی داخلی از سال 1947 به بعد بسیار گسترش یافت و در کنار آن دچار تغییراتی نیز شد و توانست در معماری امروزی نیز جایگاه خود را حفظ کند. امروزه از سبک و ایده های صنعتی در کنار سبک مدرن و در ترکیب با آن استفاده می شود. پیشرفت تکنولوژی همراه با خود، سبک صنعتی مدرن را ایجاد کرد که با خانه هایی که در آن ها زندگی می کنیم و خانه های آپارتمانی سازگار است.

مبلمان صنعتی نیز خود را با تکنولوژی های روز دنیا سازگار کرده و طراحی آن ها از سبک کلاسیک به سبک مدرن تغییر کرده و به طراحی هایی تبدیل شدند که باعث تحکیم سبک صنعتی می شوند.

اگر می خواهید از سبک صنعتی در محیط زندگی خود استفاده کنید، باید برخی موارد را در نظر گرفته و به نکات کلیدی آن توجه کنید. فراموش نکنید که اگر در مورد طراحی داخلی دارای اطلاعات کافی نیستید حتما از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید.

سبک صنعتی در طراحی داخلی لوله های آب، کانال های تهویه هوا، رادیاتور های فرسوده، دیوار های گچی قدیمی، آجر ها و تیرک های چوبی قدیمی از عناصر اصلی طراحی به شمار می روند که باید به درستی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده هم زمان از تمام این عناصر در کنار یکدیگر نه تنها خانه شما را زیبا نخواهد کرد، بلکه باعث آسیب دیدن دکوراسیون محیط نیز خواهد شد. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد اجرای سبک صنعتی از اطلاعات کافی برخوردار باشید.

طراحی داخلی خانه به سبک صنعتی

اجرای طراحی های متفاوت در هر یک از اتاق ها و مکان های خانه با سبک صنعتی سازگار خواهد بود. استفاده از یک طرح در تمام اتاق های خانه، هر چه قدر هم که از نظر ظاهری یک کلیت ایجاد کند، در سبک صنعتی تاثیر نامناسبی خواهد داشت.

یک طراحی متفاوت برای نشیمن و یک اجرای متفاوت برای آشپزخانه، تفاوت میان مکان ها را به نمایش می گذارد. اجرای سبک صنعتی در هر مکان بسته به هدف و کاربرد آن مکان، باعث می شود تا دکوراسیونی مدرن، دکوراتیو و قابل توجه ایجاد شود. سبک صنعتی جریانی از طراحی داخلی است که بسیار دشوار است و اگر از یک متخصص کمک بگیرید بسیار ساده خواهد شد.

طراحی داخلی خانه به سبک صنعتی

  • شلف ها و قفسه های باز

یکی از اکسسوار های پرکاربرد در سبک صنعتی، اکسسوار های دیواری هستند. اکسسوار های دیواری را می توانید هم با قطعات ماشین آلات ساخته و هم طراحی های خاص ایجاد کنید. نکته مهم این است که با روح سبک صنعتی سازگار باشند. شلف ها و قفسه های دیواری در سبک صنعتی و برای دکوراسیون دیوار ها بسیار پرکاربرد هستند. برای این منظور می توانید از قفسه های قدیمی ای که در کارخانه ها و انبار ها قرار داشتند استفاده کرده و یا طراحی های مدرن تری را انتخاب کنید.

هر چه که از آن استفاده می کنید تا زمانی که با سبک صنعتی هماهنگ باشند موضوع دیگری در مورد آن ها اهمیت ندارد. از این قفسه ها هم در آشپزخانه برای جاسازی اشیاء و لوازم و هم در اتاق نشیمن برای قرار دادن لوازم دکوری و یا به عنوان کتابخانه می توانید بهره ببرید.

شلف ها و قفسه های باز

  • طراحی نشیمن به سبک صنعتی

اتاق نشیمن مکانی است که بیشترین وقت خود در خانه را در آن سپری می کنیم. به همین دلیل زمانی که می خواهیم این مکان را طراحی کنیم به زیبایی، ظرافت و ایجاد دکوراسیونی متفاوت در آن توجه بیشتری می کنیم.

اگر می خواهید دکوراسیونی به سبک صنعتی داشته باشید حتما باید آجر های قرمز رنگ را در آن به کار ببرید. برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های آجری نیز بهره ببرید و با استفاده از اکسسوار های صنعتی و مبلمان چوبی دکوراسیون را کامل کنید.

آجر های قرمز از سال 1947 با تبدیل یک کارخانه ای که دارای دیوار آجری بود به یک خانه مسکونی برای اولین بار در دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفت و به یکی از ویژگی های اصلی سبک صنعتی تبدیل شد. به همین دلیل استفاده از آن ها در این سبک بسیار اهمیت دارد. همراه با طرح های آجری می توانید از لوله های فلزی آب، عناصر روشنایی بخش صنعتی و اکسسوار های چوبی استفاده کرده و طراحی ای بی نظیر و خاص در اتاق نشیمن ایجاد کنید.

طراحی نشیمن به سبک صنعتی

  • اتاق خواب های صنعتی

مانند تمام نقاط موجود در خانه، در اتاق خواب نیز می توانید از سبک صنعتی استفاده کنید. در این مکان نیز استفاده از آجر های قرمز اهمیت دارد. می توانیدکاغذ دیواری با طرح آجر به کار ببرید و با استفاده از کفپوش های چوبی در کف اتاق و تیرک های چوبی قدیمی در سقف، اتاق خود را شبیه به یک انبار قدیمی طراحی کنید.

اگر اتاق خواب شما دارای پنجره های بزرگی است، می توانید آن را نیز شبیه به پنجره های کارخانه های قدیمی طراحی کنید. برای این منظور تنها کافی است که پنجره را با استفاده از چوب های باریک به قسمت های مختلف تقسیم کنید.

استفاده از سبک صنعتی در اتاق خواب نسبت به سایر مکان ها کمی دشوار تر است. از آن جایی که اتاق خواب مکانی خصوصی به شمار می رود، هر سبکی از طراحی داخلی برای آن مناسب نیست. به همین دلیل اگر می خواهید از سبک صنعتی در اتاق خواب خود استفاده کنید باید بسیار مراقب بوده و توجه بسیاری به طراحی آن داشته باشید.

اتاق خواب های صنعتی

مانند اتاق نشیمن، در سرویس بهداشتی نیز می توانید سبک صنعتی را به نمایش بگذارید. با استفاده از لوله های رادیاتور به جای تاسیسات آب و با استفاده از فلکه های قدیمی به جای شیر آب می توانید در سرویس بهداشتی طراحی ای بی نظیر اجرا کنید. به کار بردن لوله های آب در میان کاشی های مدرن دیوار ها ظاهر زیبا و خاصی را به سرویس بهداشتی خواهد بخشید.

فلکه های قرمز رنگ به جای شیر آب نیز به ایجاد فضایی صنعتی کمک به سزایی خواهند کرد و به راحتی می توانید از این فلکه ها که از گذشته تا به امروز کاربرد داشته اند استفاده کنید.

سرویس بهداشتی چشم نواز به سبک صنعتی

 

 

 

 

سبک صنعتی در طراحی داخلی

تحریریه پویانو