روانشناسی طراحی داخلی رستوران، قسمت پنجم: معماری داخلی رستوران

روانشناسی طراحی داخلی رستوران، قسمت پنجم: معماری داخلی رستوران

روانشناسی طراحی داخلی رستوران، قسمت پنجم: معماری داخلی رستوران : فضایی باشکوه و نفس گیر که افراد ناهارخوری به آن سر می زنند، رویای هر صاحب رستوران است. با این حال، به عنوان یک معمار یا طراح داخلی ، این وظیفه شماست که توضیح دهید که یک فضای داخلی زیبا (و البته بیرونی) فقط نوک کوه یخ است. برخی از مهمترین عناصر معماری داخلی رستوران، در واقع قرار است مورد توجه قرار نگیرند.

به آخرین قسمت از مجموعه پنج قسمتی ما در مورد روانشناسی معماری داخلی رستوران عالی خوش آمدید. در این مقاله، ما در مورد عناصر مختلف طراحی رستوران و چگونگی تاثیر آنها بر تجربه و رفتار رستوران‌داران بحث خواهیم کرد.

مهمترین عنصر طراحی داخلی رستوران

همانطور که در قسمت قبلی این مجموعه بحث کردیم، رستوران‌هایی که ارزش نمکشان را دارند، سعی نمی‌کنند همه را برآورده کنند. در عوض، آنها تصویر بسیار واضحی از اینکه مشتری هدفشان کیست دارند. برای Jo Sampson، مدیر خلاق استودیوی طراحی رستوران Blacksheep، مشتری مهمترین عامل در طراحی یک بار یا رستوران است. چگونه می‌خواهیم آنها را جذب کنیم، چگونه می‌خواهیم یک تجربه شگفت‌انگیز به آنها بدهیم و چه چیزی باعث می‌شود آنها برگردند؟»

با در نظر گرفتن این موضوع، اکنون می توانید شروع به ساختن برند خود بر اساس ادراک مشتریان و تجربه ای که برای آنها ایجاد می کند، کنید.

روایت طراحی رستوران

تام استروتر یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق شرکت طراحی داخلی Fabled Studio است. به گفته وی، او در ابتدا برای شروع طراحی یک رستوران به دو نکته توجه می کند.

اولین مورد مفهوم و داستان پشت طراحی است. “این برای ما مهم است تا مطمئن شویم که روایتی قوی وجود دارد که از طریق جزئیات طراحی منتقل می شود، اطمینان حاصل شود که هر جزئیات نقش خود را ایفا می کند، اما بدون احساس ساختگی یا اضافی بودن در طراحی.”

به عنوان مثال، در طراحی مارگو در کاونت گاردن، استروتر غذاهای خوب ایتالیایی را از طریق صنایع دستی و سنت های خوب ایتالیایی مانند کفپوش های پالادین تکرار کرد. لهجه‌های مسی گرم نیز یادآور ماهیتابه‌های مسی «Nonna» (به ایتالیایی «مادر بزرگ») بود که برای پختن ماکارونی استفاده می‌کرد.

یک کار مهم برای تبلور و تقویت روایت این است که از مشتری خود بپرسید: “چه کار می کنی؟” “شما کی هستید؟” و “چرا این کار را می کنی؟”

جیم سالیوان از Pearl Group تاکید می کند که شناخت خود چقدر برای موفقیت رستوران مهم است. رستوران‌ها شکست می‌خورند زیرا دچار بحران هویت هستند. آنها نمی دانند چه کسانی هستند.»

در مورد روندها چطور؟ سامپسون ترجیح می دهد از آنها پیروی نکند، بلکه آنها را تعریف کند. این یعنی چی؟ «تحقیق برای مفاهیم مبتنی بر آنچه در حال حاضر وجود دارد یا آنچه در حال حاضر وجود دارد نیست، زیرا تا زمانی که کار ما به نتیجه برسد تاریخ آن مشخص خواهد شد. ما یک قدم جلوتر می‌مانیم تا کارمان ماندگار شود.»

طرف دیگر طراحی داخلی رستوران : عملیات

عنصر دوم، و به همان اندازه برای تجربه غذاخوری مهم است، عملیات است. استروتر سؤالات مهمی می پرسد: «مهمانان چگونه به رستوران می رسند؟ غذا از آشپزخانه تا میز میهمانان چه مسیری را طی می کند و چگونه تحویل می شود؟

“اگر یک رستوران از نظر عملکرد به درستی کار نکند – مهم نیست چقدر زیبا باشد، هرگز موفق نخواهد بود.”

سامپسون موافق است: «موقعیت همه عناصر، از فضاهای گردش خون گرفته تا محل نشستن گرفته تا میله، همگی در عملکرد یک فضا نقش دارند. اگر مردم نتوانند نوشیدنی بخورند یا غذا سرد باشد، فضا از بین می‌رود و این بر تجارت تأثیر می‌گذارد.»

در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • قانون کلی برای تخصیص فضا این است که ناهارخوری 60 درصد فضا را اشغال می کند، در حالی که آشپزخانه، انباری و سرویس های بهداشتی 40 درصد باقی مانده را اشغال می کنند.
  • فاصله بین میزها باید به اندازه ای باشد که راحت تر حرکت کنید. با این حال، این بسته به نوع رستوران معانی مختلفی دارد. اگر در حال افتتاح یک رستوران خوب هستید، 20 فوت مربع برای هر نفر یک قانون خوب است. برای رستوران های فست فود، برای هر نفر تنها به 10 فوت مربع مساحت نیاز دارید.
  • ناهارخوری ها به دلایل واضح نیاز دارند که کارکنان را ببینند و توسط آنها دیده شوند: غذاخوری ها باید احساس کنند که هر نیاز آنها می تواند در سریع ترین زمان ممکن برآورده شود، در حالی که کارکنان باید بتوانند نیازهای غذاخوری ها را پیش بینی کنند. این یک ملاحظات مهم در هنگام ایجاد تعادل بین حریم خصوصی و باز بودن طرح است.

روند فعلی این است که ایستگاه‌های سرور و میز میزبانی نداشته باشیم، که تجربه‌ای فراگیرتر و ترافیک روان‌تر را ایجاد می‌کند. با این حال، داشتن این ابزارها در اختیار

  • کارکنان شما مزایای غیرقابل انکاری دارد – بنابراین اگر آنها را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که در مناطقی هستند که کمترین ترافیک مشتری را دارند. به عنوان مثال، ایستگاه های سرور را در نزدیکی سرویس بهداشتی قرار ندهید. مرکز ناهارخوری مکانی ایده آل برای آن است.
  • صحبت از سرویس‌های بهداشتی: آنها باید به راحتی قابل یافتن باشند زیرا پرسیدن مسیر ممکن است برای افراد ناهار خوری ناراحت کننده باشد. اگر آنها در پشت دیوارها یا راهروها قرار دارند، علائمی که به راحتی قابل مشاهده هستند کمک بزرگی خواهند بود. آنها را هم کنار آشپزخانه قرار ندهید: ممکن است عملیات شما بسیار بهداشتی باشد، اما مشتریان همچنان فکر می کنند که اگر آشپزخانه درست در کنار دستشویی ها باشد، غذا ممکن است کثیف باشد.
  • نورپردازی، البته، به غیر از زیبایی شناسی، چندین ملاحظات کاربردی نیز دارد. آنها باید ایمن و کم تعمیر باشند، کنترل آنها در طول روز آسان باشد و بالاترین استانداردهای انرژی ممکن را رعایت کنند.
  • ترافیک یکی از پیچیده ترین عناصر طراحی داخلی رستوران است. سالیوان می‌گوید: «ما باید شما را به سرعت وارد کنیم و به سرعت به شما خدمات دهیم، بنابراین جریان برای مشتری و کارکنان بسیار مهم است. مگر اینکه یک ورودی واقعا بزرگ داشته باشید، میز مهماندار باید همیشه در کنار باشد. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا زمانی که شما به کسانی که تازه وارد شده‌اند کمک می‌کنید، بدون هیچ مانعی آنجا را ترک کنند.

محیط در معماری داخلی رستوران

معماری همچنین نقش مهمی در فضای طراحی داخلی رستوران و در نتیجه رفتارهای غذاخوری ها دارد.

  • از آنجایی که همه رستوران‌ها می‌خواهند تاثیر اولیه خوبی داشته باشند، طراحی ورودی رستوران قطعاً بسیار مهم است. با این حال، توجه به این نکته نیز جالب است که برخی از موسسات با ورودی های متعدد، تجربیات متفاوت، اما مشابه جذابی را ایجاد می کنند. افراد ناهار خوری در وینستون Mount Kisco که از ورودی عقب وارد می شوند، از کنار آشپزخانه شیرینی با دیوارهای شیشه ای عبور می کنند، که دعوتی صمیمی برای چیزهایی است که در انتظار هستند.
  • موسیقی با سرعت کم، نورهای کم نور و رنگ‌های گرم، همگی مشتریان را به استراحت، معطل کردن و سفارش دسر، قهوه یا یک لیوان شراب اضافی دعوت می‌کنند. شما می توانید این رفتار را با صندلی هایی که مشتریان را در مدت طولانی نشستن حمایت و راحت نگه می دارند، تشویق کنید.
  • از سوی دیگر، اگر تا به حال متوجه شده اید که رستوران های فست فود صندلی هایی دارند که خیلی راحت نیستند، می توانید مطمئن باشید که این کار عمدی است، زیرا گردش سریع را تشویق می کند.

امیدواریم از مجموعه پنج قسمتی روانشناسی طراحی داخلی رستوران لذت برده باشید! اگر قسمت‌های قبلی را نخوانده‌اید، می‌توانید قسمت‌های 1 (رنگ)، 2 (عطر)، 3 (نورپردازی) و 4 (آکوستیک) را در اینجا دنبال کنید.

 

پروژه های طراحی بیشتری را برنده شوید و شرکت خود را با Fohlio رشد دهید! این 3 برابر سریع‌تر از اکسل است، به این معنی که ایجاد برنامه‌های FF&E، تابلوهای خلق و خو و ارائه‌ها بسیار آسان است – بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف خلاقیت و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان کنید.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو