روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت یکم : رنگ

روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت یکم : رنگ

روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت یکم : رنگ

روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت یکم : رنگ : به مجموعه پنج قسمتی مطالب پویانو در زمینه روانشناسی طراحی داخلی رستوران عالی خوش آمدید. پست امروز ، قسمت یکم روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، بر موضوع رنگ تمرکز دارد. منتظر قسمت های بعدی باشید!

طراحی داخلی رستوران یک علم دقیق است که هدف آن استفاده درست از تمام حواس های غذاخوری است. رستوران های موفق دقیقاً می دانند که مشتریان هدف آنها چه کسانی هستند – این است که چگونه می توانند تصور کنند و تجربه ای مهندسی شده را با توجه به نیازها و خواسته های خود بسازند.

بینایی تقریباً اولین وسیله ای است که از طریق آن اطلاعات را جمع آوری می کنید – و در مورد یک شرکت قضاوت می کنید.

رستوران ها این را می دانند و برای استفاده از آن برای ارسال اطلاعات مناسب ، زحمت زیادی می کشند.

به عنوان مثال ، رنگ یک ابزار قدرتمند برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتریان است.

در طراحی داخلی رستوران ، چرخه رنگ را می توان با توجه به تأثیر آن بر اشتها به سه قسمت تقسیم کرد: محرک های قوی ، محرک های ملایم و سرکوب کننده ها.

  1. رنگ های محرک قوی اشتها

اگر تا به حال فکر کرده اید که تقریباً همه رستوران ها از رنگ قرمز به نوعی یا سایه ای در طراحی خود استفاده می کنند ، خوب ، چیزهایی را تصور نمی کنید. این یک حقیقت ثابت شده است که قرمز موثرترین رنگ در تحریک اشتها است.

چرا این هست؟ رنگ سرخ در طبیعت فراوان است و واکنش خزندگان مغز به آن انتقال از روزهایی است که اجداد ما هنوز شکارچی و جمع کننده بودند. قرمز ، به ویژه قرمزهای روشن ، معمولاً سیگنال میوه ها یا سبزیجات پر انرژی و حاوی قند است.

رنگ های نارنجی و زرد نیز محرک اشتها هستند. رنگ زرد با شادی همراه است ، که معمولاً با شکم پر همراه است. بنابراین وقتی رنگ زرد می بینید ، مغز شما در انتظار غذایی که می خواهید بخورید سروتونین ترشح می کند.

روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت یکم : رنگ

از طرف دیگر ، نارنجی احساس گرما و راحتی ایجاد می کند – احساساتی که به امنیت یک میز فراوان نیز وابسته است.

  1. رنگ های محرک خفیف اشتها

سبز و فیروزه ای محرک ملایم هستند. ممکن است استدلال کنید که سبز باید محرک قوی باشد زیرا بسیاری از سبزیجات برگ سبز هستند ، و شما تا حدی درست می گویید. رنگ سبز گیاهان خوراکی ، خوش خیم و غیر سمی را نشان می دهد. با این حال ، این گیاهان فقط فیبری هستند ، مانند بسیاری از میوه های رنگارنگ قنددار نیستند ، که تکان دهنده انرژی ایجاد می کنند.

این روزها رنگ سبز نیز با سلامتی ارتباط دارد. با توجه به اینکه باز هم ، بیشتر چیزهای سبز فیبری هستند و قند ندارند ، این امر شگفت آور نیست.

  1. رنگ های سرکوب کننده اشتها

در نهایت ، رنگ های مشکی ، قهوه ای ، بنفش و آبی سرکوب کننده اشتها هستند. تحقیقات نشان می دهد که این به این دلیل است که این رنگ ها در طبیعت وجود ندارند – یعنی نه به شکل غذا.

مدت ها پیش ، آبی ، سیاه و بنفش نیز نشان دهنده چیزی بود که یا پوسیده بود یا سمی ، که اجداد ما یاد گرفتند که از دیدن آن جلوگیری کنند. مانند واکنش مغز ما به قرمز ، نارنجی و زرد ، این نیز یک انتقال از آن روزها است.

امیدواریم از قسمت یکم مجموعه پویانو در زمینه طراحی داخلی رستوران لذت برده باشید. قسمت های بعدی را طی چند روز آینده منتشر خواهیم کرد ، بنابراین با ما همراه باشید!

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو