دکوراسیون پاییزی منزل : 15 مد جدید که پاییز امسال در همه جا دیده می شوند

دکوراسیون پاییزی منزل : 15 مد جدید که پاییز امسال در همه جا دیده می شوند

15 مد جدید دکوراسیون پاییزی منزل امسال در همه جا دیده می شوند و 5 دکور از مد افتاده که باید از فکرشان بیرون بیایید : باور کنید یا نه پاییز از راه رسیده و ما قصد داریم دیدگاهمان را درباره طرح ها و رنگ هایی که قرار است در این فصل مطرح شوند بیان کنیم. بنابراین جستجوی خود را از فروشگاه ها مختلف شروع کردیم و از متخصصین صنعت مد درخواست کردیم تا دکوری را که در فصل پیش رو ترجیح می‌ دهند به ما معرفی کنند _ و البته طرح‌ هایی که ترجیح می دهند به فراموشی سپرده شوند _ البته به یاد داشته باشید که صرف نظر از اینکه چه چیزی ممکن است مد شود، آنچه را که دوست دارید انتخاب کنید. اما همین طور که آب و هوا از تابستان به پاییز تغییر می کند، ایجاد چند تغییر کوچک در خانه نیز می تواند کاری سرگرم کننده (و ناگفته نماند، آسان و ارزان) باشد. در این جا می توانید پیش‌بینی ما را درباره اینکه چه چیزی در پاییز و زمستان 2017 “مد” یا “از مد افتاده” خواهد بود ببینید.

چیزهایی که بهتر است برای دکوراسیون پاییزی منزل از فکرشان بیرون بیایید:

فضای سراسر سفید

رنگ بیشتری در فضا می خواهید؟ شانس با شماست! طراحان داخلی (بالاخره) فضاهای سراسر سفید و خاکستری را کنار گذاشته اند. به جای آن مردم از توناژ های گرم و قوی رنگ‌های قهوه‌ای، سیاه، سبز و قرمز استقبال می‌ کنند.

سنگ مرمر

مطمئناً ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که سنگ های مرمر کانتر آشپزخانه تان را بکنید و خراب کنید. این کانترها تاریخ انقضا ندارند و همیشه می توان در طراحی از آن ها استفاده کرد. همچنین استفاده از سنگ مرمر در بعضی بخش‌ها و به صورت مختصر نیز جلوه خوبی ایجاد می کند. مثل چراغی که در عکس وجود دارد که می تواند فضا را دوست داشتنی تر کند. اما استفاده از سنگ مرمر در سراسر فضا آن را خسته کننده خواهد کرد. در عوض می توان از متریال های خام مانند چوب، خاک رس و فلز با پوشش های رنگ و رو رفته استفاده کرد.

لوازم خانگی مسی

 درست مانند سنگ مرمر، رنگ طلایی و مسی نیز به نظر می رسد که به آخر راه خود رسیده باشند. نگران نباشید! وسایل مسی واقعی شما و سینک های مسی همیشه جایگاه خود را در مد حفظ می کنند. منظور ما بخش‌های بیش از حد براقی می باشد که کاملا واضح است که تقلبی هستند و در سال‌های اخیر نیز در بازار فراوان دیده شده اند. این مسایل به تاریخ انقضای خود نزدیک شده‌ و در عوض آن طراحان به سمت برنج کلاسیک جذب شده اند.

ست معمولی مبلمان

از نظر طراح معروف و شماره یک مد و فشن Annie Selke چه مدی باید حذف شود؟ ست مبلمان خسته کننده و معمولی! امروزه مردم به جای خرید یک نوع ست مبلمان سعی می کنند که انواع مدل های مختلف را ترکیب کرده و با هم هماهنگ کنند.

البته از سبک مدرن نیز فاصله گرفته اند. به گفته متخصص مد و طراحی Sarah Fishburne: ” در حالی که من عاشق لوازم مدرن هستم، کاملاً از تم مدرن اواسط قرن گذشته فاصله گرفته ام. مدتی طولانی است که اینترنت در تمامی فضاها به کار برده شده است. ”

روتختی های کسل کننده

 در این فصل همه چیز را در اتاق خواب تان تغییر دهید، حداقل روتختی هایتان را! به گفته طراح داخلی Andrew Howard: ” ما تقریباً یک سوم زندگیمان را در تخت خواب می گذرانیم، پس چرا از روتختی های جالب و جذاب استفاده نکنیم؟ روزهای ملافه های سفید، روبالشی های سفید و انداختن لحاف های ساده روی تخت در حال تغییر است. ”

مدهای جدید:

رنگ سبز تیره در دکوراسیون پاییزی منزل

رنگ برگ های بیرون ممکن است تغییر کنند اما داخل فضا همه چیز سبز می‌شود، مخصوصاً کابینت آشپزخانه مانند این فضا که توسط Erin Napier طراحی شده است. این رنگ گرم در ترکیب با چوب طبیعی و چرم طبیعی با بخش‌هایی از رنگ برنج و کرم، طرح مناسبی برای فصل پاییز و زمستان خواهد بود.

کنج هایی آرامش بخش

احساس می کنید در فضای دستگاه ‌های دیجیتال غرق شده ‌اید؟ این ترفند مناسب شما می باشد. اگر نگاهی به Pinterest بیندازید می بینید که مردم در حال ایجاد فضاهای دنج، خصوصی و صمیمی در خانه هایشان هستند. فضاهایی که به عنوان پناهگاه های بدون تکنولوژی عمل می کنند. اما چه فضایی در خانه برای این کار مناسب است؟ اتاق خواب. دور تا دور فضای خوابتان را با پرده های توری که از تیری چوبی آویزان شده است بپوشانید. شبیه به آنچه که در عکس می‌ بینید. یک صندلی راحتی را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید تا یک فضای دنج برای خواندن کتاب ایجاد شود یا یک ننو را داخل فضا اویزان کنید و آن را با پتوهای نرم بپوشانید.

پارچه مخمل

چه چیزی می تواند آرامش بخش تر از مخمل باشد؟ به گفته  متخصص مد Heather Bullard: ” این پارچه یک حس لوکس و خوشایند را در فضا و به ویژه در فصل های پاییز و زمستان ایجاد می‌کند و زمانی که با بافت های طبیعی خشن (برای مثال چوب مرمت شده و سبدهای بافته شده) و فلزها و سرامیک های نرم و صاف ترکیب شود، جذابیت بصری و حس راحتی فضا را افزایش می‌دهد. اما اگر بودجه کافی برای یک صندلی با روکشی شبیه به این عکس ندارید، می ‌توانید پارچه مخمل را در بخش‌های کوچک ‌تری از فضا مانند روکش کوسن ها به کار ببرید.

 وسایل بافته شده

عمقی را که طرح ها و وسایل بافته شده به یک فضا می دهند دست کم نگیرید _ به ویژه در طول ماه‌های سرد سال _ سبدهای بافته شده را برای ایجاد یک نقطه تمرکز در فضا روی دیوار آویزان کنید، گیاهان را در گلدان های حصیری قرار دهید و چراغ فضا را با یک چراغ آویزی سبدی تعویض کنید، و در اینجا نیز می توانید بافت های خشن فضا را با بخش‌هایی از مخمل نرم یا نخ های دستباف، میزهای کوچک فلزی، آیینه ها و بخش های سرامیکی بپوشانید.

تناژ سرخ

جشن هزارمین سال رنگ صورتی! تناژ سرخ بهتر از همیشه به طراحی فضاها برگشته است. در سال جاری دکور الهام گرفته از نقاشی “Tissue Pink” اثر Benjamin Moore در بازار مورد توجه بود. استفاده از طیف های مختلفی از قرمز در خانه، مانند این قفسه صورتی رنگ زیبا، ثابت می کند که طیف های سرخ همچنان در طراحی فضاها باقی می مانند.

متخصص Dayna Isom Johnson در اینباره چنین نظر داده است: ” من هر چیز و همه چیز را که رنگ صورتی داشته باشد دوست دارم، از ظروف شیشه ای، تا بالش های مخملی، گیاهان رنگ امیزی شده. همه چیز با رنگ های سرخ عالی به نظر می‌رسد. ”

پوشش های مصنوعی

قصد دارید ظاهر خانه تان را جدید کنید اما پول کافی برای آن ندارید؟ لازم نیست که برای ایجاد هر نوع تغییری در فضا خرج زیادی بکنید. در دسترس بودن پوشش های مصنوعی، از کاغذ دیواری های قابل کندن و برچسب های مخصوص کف گرفته تا طرح‌های فانتزی گلدار مصنوعی و تیرهای چوبی، بهبود سریع فضاهای خانه را راحت‌تر و آسان تر از همیشه کرده اند.

 برنج

به گفته مدیر طراحی شخصی Anne White: ” برنج، مس جدید است، به ویژه زمانی که به شکلی واضح با مبلمان خانه ترکیب می شود. برای مثال قاب برنجی که در این عکس مشاهده می کنید.

لحاف های چند لایه / چهل تکه در دکوراسیون پاییزی منزل

 به دنبال راهی برای خلاص شدن از  لحاف یک تکه تخت خوابتان هستید؟ پاییز امسال ما بازگشت به پتو های کلاسیک قدیمی را پیش بینی می‌کنیم. Selke در این باره می‌گوید: ” من عاشق لحاف های چند تکه هستم و احساس می ‌کنم که در سال‌های اخیر با لحاف های یکپارچه جایگزین شده‌اند. لحاف های چند تکه یک عنصر دست ساز خانگی را به هر اتاق خوابی _ مدرن یا سنتی _ اضافه می ‌کنند.

رنگ آمیزی تیره فضا در دکوراسیون پاییزی منزل

خانه های سفید و خاکستری را فراموش کنید، این فصل همه چیز درباره فضاهای هنری و هیجان انگیز است! کمپانی های PPG و Glidden و Olympic، همگی طیف ‌های گرمی از سیاه را به عنوان رنگ سال 2018 معرفی کرده اند.

برای تیره شدن یکباره فضا آمادگی ندارید؟ به گفته مدیر خلاق Andrey Margarite رنگ تیره دیگری نیز می ‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد: ” استفاده از رنگ قهوه‌ای شکلاتی در دکوراسیون خانه تان بهترین راه برای لوکس کردن فضا به ویژه در پاییز می باشد. رنگ روشن کوسن ها و رواندازهایتان را با این رنگ تعویض کنید. ”

 روتختی های جذاب و جالب

ملافه های ساده و سفید را دور بیندازید و در فصل جدید از طرح های هیجان انگیز استفاده کنید. Howard می گوید: ” امروزه ما الگوهای بسیار بیشتری را می ‌بینیم که در کنار هم استفاده می شوند یا حتی با مونوگرام (حروف تزیینی روی پارچه) های جالب ترکیب می شوند. فکر می کنم که با گذشت زمان این موضوع بیشتر و بیشتر شایع خواهد شد. ” علاوه بر روتختی ها، تاج های تخت سفارشی با روکش های پارچه‌ای نیز به عنوان نقطه ای چشمگیر در فضا با تقاضای بیشتری مواجه خواهند بود.

 کاشی های سفالی

کاشی های سفالی برگشته اند _ و اگر از من می پرسید هیچ وقت نرفته بودند. این عنصر سفالی کلاسیک را وارد فضا کنید تا به خانه تان گرما و شخصیت بدهد، مانند این خانه مزرعه ای که در عکس می بینید.

سقف های چشمگیر در دکوراسیون پاییزی منزل

همگی درباره طراحی دیوارهای طرح دار در فضا شنیده ایم، اما درباره سقف چطور؟ کاغذ دیواری های دارای بافت، کاشی های سقفی از جنس روی و قلم زنی شده، تخته پوشی  کردن سقف، تیرهای چوبی، یا یک رنگ چشمگیر و جسورانه، همگی به صاحبان خانه کمک می ‌کنند تا به سقف هایی که معمولاً نادیده گرفته می شوند، بافت و ظاهری چشمگیر بدهند.

 خاتم کاری در دکوراسیون پاییزی منزل

مبلمانی با خاتم کاری و کنده کاری های زیبا، عنصر چشمگیری است که خانه شما پاییز امسال به آن نیاز دارد. برای مثال این دراور زیبا که به عنوان یک اثر هنری نیز کاربرد دارد.

 لوازم جانبی به رنگ سیاه مات در دکوراسیون پاییزی منزل

هم در فضای حمام و هم در فضای آشپزخانه به دنبال شیرهای آب و اتصالات برقی به رنگ مشکی مات باشید، شبیه به نمونه ای که در عکس می بینید.

گسترش فصل بیرون در فضا

به گفته Fishburne: ” مردم می‌خواهند زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانند و همینطور که به ماه های سردتر سال نزدیک می شویم، به دنبال راه ‌های جدیدی برای انجام این کار هستند. با ایجاد یک پاسیو عمیق برای نشستن شروع کنید و آن را با یک گودال آتش یا بخاری جهت گرم کردن فضا کامل کنید. همچنین این فصل زمان مناسبی است برای استفاده از گلدان ها، فرش ها و رو اندازهایی که بافت ‌ها، طرح‌ها و رنگ ‌های گرم پاییزی دارند. دیتیل دیگری که مدت هاست از آن استفاده می شود، حلقه گل پاییزی است.

همه این عوامل به منظور ایجاد فضا و خانه‌ای دنج، آرام و دلپذیر می باشد که با ما در مقابله با زندگی های شلوغ و دیوانه وار شهری کمک می کنند. ”

 

 

 

 

دکوراسیون پاییزی منزل

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: countryliving