دکوراسیون نشیمن برای فضا های مربعی شکل

دکوراسیون نشیمن برای فضا های مربعی شکل

دکوراسیون نشیمن های مربعی

دکوراسیون داخلی: 11 ایده ی کاربردی برای دکوراسیون صحیح نشیمن های مربعی شکل

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون نشیمن

 

تصویر شماره 1 در این عکس نشان می هد که چگونه مبل سه نفره ی اصلی در این اتاق , در کنار یک مبل سه نفره ی دیگر واقع شده است و این مبل توسط یک جفت صندلی راحتی یا دسته دار در مقابل آن خنثی می شود. توجه کنید که چگونه میزهای مربعی شکل و دایره ای شکل در کنار مبل اصلی قرار گرفته اند ؛ و یک آباژور پایه بلند روی زمین در سمت چپ قرار گرفته است. در سمت راست اتاق هم یک گیاه گلدانی جای گرفته است اما یک آباژور هم می تواند جایگزین آن شود , برای تامین نور بیشتر.

در این تصویر و تمام تصویرهای راهنما در این مطلب , با فلش نشان داده ایم که چگونه فرد می تواند وارد فضا شود و اینکه چگونه یک الگوی رفت و آمد می تواند شکل بگیرد را برای شما مشخص کرده ایم.

تصویر 2 نشان می دهد که مبل سه نفره در هر دو طرف در کنار یک جفت مبل تک نفره قرار گرفته است. در این الگو , یک گیاه گلدانی را پشت درب فرانسوی در قسمت راست تصویر قرار داده ایم. می توان یک آباژور پایه بلند را هم در قسمت چپ تصویر برای نور بیشتر قرار داد. آباژور روبه روی گلدان هم وظیفه ی بالانس کردن آن را بر عهده دارد. اگر هم چنان نور فضا کافی نیست , یک آباژور اضافی می تواند جای گلدان را بگیرد.

در الگوی تصویر شماره 3 , مبل سه نفره در کنار صندلی های تک نفره در چپ و راست آن قرار گرفته است. این اتاق دو ورودی دارد بنابراین دو صندلی در گوشه ی سمت چپ اتاق با هم قرار گرفته اند و یک صندلی هم در سمت مقابل آن. برای نور اتاق از آباژور در هر چهار گوشه ی اتاق استفاده شده است.

تصویر شماره 4 مشابه تصویر شماره 1 است با این تفاوت که در اتاق شماره ی 4 دو ورودی داریم.

مسئله ی بعدی این است که اگر در اتاق نشیمن منزلمان شومینه داشته باشیم دکوراسیون آن به چه شکل خواهد بود.

 

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون نشیمن

 

در تصویر شماره 5 اتاقی با دو ورودی و یک شومینه نشان داده شده است. مبل سه نفره با دو میز عسلی و دو مبل تک نفره , قسمت اصلی نشیمن را شکل می دهند. در سمت دیگر دیگر اتاق دو صندلیبه همرا آباژور در گوشه ها قرار گرفته است. در صورت لزوم برای متحد کردن قسمت نشیمن و گفت و گو میتوان این دو صندلی را نزدیک تر به قسمت دیگر کرد.

تصویر شماره 6 هم مشابه تصویر شماره 5 است اما دو نیمکت کوچک بدون پشتی و سبک در مقابل شومینه اضافه شده است , که به راحتی می توان آن را در اتاق جا به جا کرد و در مکان های مورد نیاز در هر زمانی قرار داد.

تصویر شماره 7 یک ورودی دارد , دو مبل سه نفره مقابل هم هستند و یک صندلی و نیمکت در کنار هر کدام قرار گرفته است. برای افزایش جذابیت بصری و متحد کردن ترکیب , دو صندلی و دو نیمکت به صورت مخالف رو به روی هم قرار گرفته اند. مثل تمامی تصاویری که تا به حال بررسی کرده ایم , به نحوه ی چیدمان میز های عسلی با آباژور روی آن و لامپ های پایه بلندی که در گوشه ها قرار گرفته اند و نور اتاق را به درستی تامین می کنند , دقت کنید.

تصویر شماره 8 دارای مبل و فضای نشستن در یک سمت اتاق و تلویزیون در وسط سمت دیگر اتاق است که تعادل را ایجاد می کند. دو صندلی غذا خوری و یک میز چای هم در کنار شومینه جای گرفته اند. این دو صندلی کنار شومینه و نیمکت در گوشه ی راست اتاق می تواند در کنار مبل اصلی قرار بگیرند تا فضای نشیمن و گفت و گوی بزرگتری را ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی: تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

اگر مایلید به شیوه ای متفاوت تر مبلمان را در نشیمن مربعی خود بچینید:

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون نشیمن

 

در تصویر شماره 9 دکوراسیون نشیمن  اتاقی با دو ورودی است که مبلمان در قطر این مربع چیده شده اند. مبل سه نفره در گوشه قرار گرفته است و یک میز و آباژور در پشت آن که نور جذابی را ایجاد می کند. دو صندلی هم در کنار آن برای کامل کردن فضای دکوراسیون نشیمن قرار گرفته اند. در گوشه های اتاق هم دو صندلی با آباژور های پایه بلند جای گرفته اند. به دلیل محدود بودن فضا , آباژور های پایه بلند جای میز عسلی را گرفته اند.

در تصویر شماره 10 , دو مبل سه نفره داریم که فرمی V شکل را به وجود آورده اند. یک میز و آباژور پشت یکی از آن ها قرار دارد و در گوشه ی دیگر از یک پارتیشن چینی برای پر کردن فضا استفاده شده است ؛ در دسته ی سمت دیگر اتاق , دو صندلی و آباژور یک مبل را خنثی می کند و صندلی و آباژور سمت راست مبل دیگر را.

تصویر شماره 11 نیز نشان می دهد که حتی فرم L شکل نیز برای علاقه مندان این چیدمان در چنین دکوراسیون نشیمن می تواند به کار رود. دو صندلی در مرکز اتاق قرار گرفته اند تا دکوراسیون را متعادل کنند.

مطالب پیشنهادی:

چگونه مبلمان منزلمان را بچینیم؟

راهنمای خرید لوازم منزل

چیدمان اطراف تلویزیون منزل

 

منبع: fredgonsowskigardenhome.com

ترجمه در تحریریه پویانو-نبی لو

 

نظرات (2)

[…] دکوراسیون نشیمن برای فضا های مربعی شکل […]

[…] مطالب مرتبط:دکوراسیون نشیمن برای فضا های مربعی شکل […]