سایت پویانو - اتاق نشیمن

اتاق نشیمن و ایده های جذاب

سایت پویانو - اتاق نشیمن
سایت پویانو – اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین فضاهای عمومی در خانه شماست. جایی است که شما مهمان ها را دعوت می کنید و همزمان می توانید شخصیت خود را به دوستان و نزدیکانتان نشان دهید. استفاده از رنگ، یکی از راه های ساده برای اضافه کردن جلوه بیشتر به اتاق نشیمن است. رنگ یک رسانه چند منظوره است که بدون تحمیل هزینه زیاد می تواند کارهای بسیاری برای طراحی فضای شما انجام دهد. از ایده های رنگی این نشیمن ها الهام گرفته و یکی از مهم ترین فضاهای خانه تان را دگرگون کنید.

تاکید به یک دیوار

سایت پویانو - اتاق نشیمن
سایت پویانو – اتاق نشیمن

اگر شما عاشق یک سایه رنگ جسورانه هستید که در صورت استفاده برای هر چهار دیوار، تاثیر آن از بین می رود، ایجاد یک دیوار تاکیدی یکی از مناسب ترین ایده های طراحی اتاق نشیمن است که به فضای شما رنگ بخشیده و یک نقطه کانونی می سازد. بهترین دیوارهای تاکیدی با یک طرح و ترکیب معماری یا یک قاب از مجموعه آثار هنری ویژه برجسته می شوند. به خاطر داشته باشید که یک دیواری تاکیدی لزومی ندارد به یک رنگ محدود شود: استفاده از الگوهای راه راه یک راه عالی است تا در پالت دکوراسیون خود چند رنگ را در کنار هم به کار ببرید.

ایجاد تضاد با سقف

سایت پویانو - اتاق نشیمن
سایت پویانو – اتاق نشیمن

سقف نشیمن سطحی است که اغلب نادیده گرفته می شود. می توانید با اضافه کردن رنگ به سقف یک تضاد بصری جالب با دیوارها ایجاد کرده و فضای نشیمن را پویاتر کنید. تاثیر این کار زمانی بیشتر است که یک طرح ویژه انتخاب کنید یا یک اتاق سفید را با یک رنگ جسورانه برجسته کنید. اگر سقف شما کوتاه است، انتخاب یک رنگ سرد مانند آبی یا یاسی باعث می شود سقف بلندتر به نظر رسیده و اتاق بزرگتر از آنچه هست دیده شود.

مطالب مرتبط:دکوراسیون نشیمن برای فضا های مربعی شکل

رنگ آمیزی کف

سایت پویانو - اتاق نشیمن
سایت پویانو – اتاق نشیمن

رنگ کردن کف می تواند دنیایی از امکانات طراحی را پیش روی شما باز کند به خصوص اگر تصمیم بگیرید که یک کف بتنی را نقاشی یا رنگ آمیزی کنید. یک رنگ خالص جسورانه یا سفید درخشان جواب مناسبی برای سادگی نشیمن مدرن و امروزی است. شما همچنین می توانید با به کارگیری دو رنگ متضاد از الگوی کاشی های شطرنجی سنتی پیروی کنید. کف های بتنی با یک پوشش درخشان اپوکسی به طور ویژه ای براق به نظر می رسند تا جایی که نور را به داخل فضا منعکس می کنند. بتن هم چنین می تواند برای یک نتیجه ماهرانه و لطیف تر به گونه ای رنگ آمیزی شود که به شکل طبیعی یک سنگ معدنی یا سنگ مرمر به نظر برسد.

ایجاد بافت

سایت پویانو - اتاق نشیمن
سایت پویانو – اتاق نشیمن

برای یک نمای جذاب تر، هر یک از این ایده های رنگی را می توانید با ایجاد یک بافت ترکیب کنید. تکنیک های قدیمی برای ایجاد نمایی با بیش از یک رنگ شامل غلتک های کهنه، سایه زدن و حالت ابر وباد می شود. اضافه کردن بافت به دیوارها یا سقف باعث می شود ظاهر اتاق نشیمن شما لوکس تر شود بخصوص اگر این تکنیک را به یک دیوار تاکیدی محدود کرده و از یک پالت رنگی خنثی تنها با یک درجه تضاد بین سایه ها استفاده کنید.

منبع: freshome

 

مطالب پیشنهادی:

۱۱ ایده برای طراحی سقف

ایده های نو برای چیدمان اطراف شومینه

 

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|محمدیان