ترکیب سبک اسکاندیناوی در معماری داخلی با سبک های دیگر دکوراسیون

معماری اخلی به سبک اسکاندیناویایی

ترکیب سبک اسکاندیناوی در معماری داخلی با سبک های دیگر دکوراسیون

ترکیب سبک اسکاندیناوی در معماری داخلی با سبک های دیگر دکوراسیون : امروزه سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی یکی از ترند ترین و پرکاربردترین سبک های طراحی داخلی منزل به حساب می آید که طرفداران زیادی دارد، سبکی تقریبا ساده و مینیمال در عین حال دارای حال و هوای مدرن ، اکنون از ترکیب سبک اسکاندیناوی با دیگر سبک های کشور های دیگر حال و هوایی نو به دست می آورد . با پویانو همراه باشید تا نکات نحوه ترکیب آنها را با هم مرور کنیم :

سبک آرام و صلح آمیز نیم کره شمالی ( اسکاندیناوی ) با دور شدن از سادگی و گنجاندن سبک های مختلف با آن تفسیر و حسی نوین به دست آورده است. این موضوع که آیا سبک اسکاندیناوی رنگی تر شده است یا اینکه سایر سبک ها نسبت به قبل ساده تر شده اند قابل تشخیص نیست اما میتوان حدس زد که با پیشرفته تر شدن جهان و زندگی روزمره سبک ها هم با هم مخلوط تر شده و بیشتر به هم گره میخورند.

ترکیب اسکاندیناوی با سبک دریایی

رنگ سفید سبک اسکاندیناوی را با مضامین دریایی پشتیبانی کنید و روح ببخشید. شما میتوانید با رنگ های طراوت بخش ساحل ها و مواد طبیعی فضاهایی آرام بخش ایجاد کنید.  به رنگ بژ شنی ، آبی فیروزه ای تا آبی و نوار های قرمز و نقوش برگ و صدف های دریایی در کنار وسایل و رنگ های سبک اسکاندیناوی منظره ای چشم نواز برای شما به ارمغان می آورند.

متریالی همچون مش حصیری ، پارچه ، چینی و شیشه شفاف باعث ایجاد نور می شود.

یکی از مهمترین ویژگی های سبک اسکاندیناوی محصولاتی است که عملکرد های زیادی را با هم ارائه می دهند ( چند عملکردی اند ) و تمامی فضاها رو ارزشمند و قابل استفاده قرار می دهند.

این ویژگی موجود در این سبک در ترکیب آن با دیگر سبک ها قابل چشم پوشی نیست. برای مثال میتوانید با افزودن چرخ های کوچک به یک میز قهوه ای قدیمی یکپارچه  مبلمان چندعملکردی ای به دست آورد و یا با آویختن واحدهای قفسه باز و جزئی قدیمی ، میتوان یک کتابخانه یا یک باکس چوبی به رنگ سفید درآورده و یک میز کنار تختی ساده به سبک التقاطی به دست آورید.

اسکاندیناوی قومی و سبک رترو

سبک هایی که به بهترین وجه تعادل بین رنگ ها و فرم های خنثی را ایجاد می کنند سبک یکپارچه با نقوش پر جنب و جوش ، مبلمان قومی و ساده لوحانه هستند. اگر عاشق حرکت هستید ، آن را با منسوجات قومی ترکیب کنید. خانه های سفید شمالی گرم شده با رنگ ادویه جایگزین مناسبی برای کسانی است که سبک های التقاطی را ترجیح می دهند. از جهتی دیگر فرم های رترو در تفاقض با فرم های سبک اسکاندیناوی نیستند. هنگامی که این فرم ها با الگوهای هندسی مخلوط می شوند ، فضای زندگی مدرن و گرمی ظهور می کند. برای ترکیب رنگ ، میتوانید با انتهاب رنگ های سیاه ، آبی تیره و خاکستری روحیه مردانه تری به خود ببخشید و با رنگ هایی همچون نارنجی ، دارچینی ، قرمز و سبز روحیه ای لطیف تر و زنانه تر به محیط ببخشید.

سبک نچرالیست و اسکاندیناوی

برای تولید فضای طبیعت گرایانه میتوانید مبلمان مدرن ساخته شده از چوب درخت صنوبر شمالی و کاج فنلاندی را با مواد فرآوری نشده همچون نئوپان خام و تخته و چوب ترکیب نمایید . از محصولات نساجی سهت بافت مانند پوست حیوانات ، خز ، چرم ، نمد و پشم برای وارد کردن حس گرما به فضا میتوان استفاده کرد. این ترکیب سبک را با تاچ هایی از مواد صنعتی با رنگ های بژ تیرع ، قهوه ای و … روشن و طبیعی کنید.

تنوع رنگ در سبک اسکاندیناوی

رنگ های اصلی و پرکاربرد در سبک کشور اسکاندیناوی البته سفید و جایگزین آن کرم روشن است . دلیل این انتخاب رنگ روشن کردن فضا در مقابل ماه های طولانی زمستان با نور بازتابنده سفید است ، بنابراین سفید و مشتقات آن اغلب در دیوار ها ، مبلمان و منسوجات استفاده می شود . بهتر است این رنگ ها در دیگر سبک ها که با این سبک شمالی ترکیب می شود تکرار نشود که نتیجه آن یک اثر فوق العاده یکنواخت و کسل کننده نشود. در واقع یکی از دلایل ترکیب این سبک با دیگر سبک های معماری داخلی ایجاد تنوع در انتخاب رنگ و طرح می باشد .

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / المیرا قرابیگلو