سبک رترو : سبکی پاییزی!

سبک رترو : سبکی پاییزی!

پاییز، شروع روز های سرد و پیش درآمدی برای زمستان… هر چه هوای بیرون سرد تر می شود، نیاز به خانه ای گرم تر خواهیم داشت تا شب های سرد و بلند پاییزی را در گرمایی لذت بخش و شیرین سپری کنیم. یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد فضایی گرم تر در محیط خانه تغییر در سبک دکوراسیون داخلی آن است. سبک ها و جزئیات فراوانی وجود دارد که با تکیه بر آن ها می توان به دکوراسیونی دلنشین دست پیدا کرد. یکی از این سبک ها، سبک شیرین و پر از رنگ های گرم، یعنی سبک رترو است. برای این که بتوانید در 7 قدم خانه خود را به سبک رترو گرما ببخشید، با پویانو همراه باشید:

سبک رترو : سبکی پاییزی!

  • راه های سازگاری با سبک رترو

دوران طولانی ای از زمان مبلمان برجسته دهه 50 میلادی تا عناصر روشنایی بخش دهه 70 میلادی به عنوان سبک رترو شناخته می شود. بسیاری از اشیاء فرعی، مبلمان و الگوهایی وجود دارند که بازتابی از این دوره به شمار می روند. حتی نیازی نیست که برای رسیدن به این سبک، تمام دکوراسیون را به طور کامل تغییر دهید، بلکه تنها با استفاده از چند عناصر مربوط به این دوره نیز می توانید در یک مکان مدرن و معاصر، سبک رترو را به نمایش بگذارید…

راه های سازگاری با سبک رترو

  1. اشیاء قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید!

این که تمام خانه را با لوازم شبیه به یکدیگر و متعلق به یک سبک پر کنید، کمی غیر واقعی به نظر خواهد رسید. به همین دلیل بهترین کار این است که بدون ایجاد تغییرات متعدد در دکوراسیون امروزی خود، برخی اشیاء مربوط به گذاشته را در میان اشیاء کنونی قرار دهید. برای مثال می توانید صندلی ها و میز های سبک رترو را با فرش، تابلو ها و اکسسوار های مدرن ترکیب کرده و به نمایش بگذارید.

اشیاء قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید!

  1. خود را برای سورپرایز ها آماده کنید

رترو در واقع سبکی است که کمی از غالب ها خارج شده و به انتخاب های متفاوت و غافل گیر کننده اجازه حضور در طراحی داخلی خانه را می دهد. با به کار بردن ویژگی های سبک رترو، از جمله کوسن هایی با طرح های هندسی، روکش هایی با طرح های گلدار و یا با استفاده از لوستر های اسپوتنیک که در لحظه ورود به اتاق توجه ها را به خود جلب کرده و نمادین ترین عنصر از سبک رترو به شمار می رود و در نهایت با استفاده از عناصر این چنینی می توانید به روشی ساده، اما بسیار تاثیر گذار، تغییری قابل توجه در محیط زندگی خود ایجاد کرده و سبک رترو را به آن اضافه کنید.

خود را برای سورپرایز ها آماده کنید

  1. در دکوراسیون قوانین را از بین ببرید

زمانی که می خواهید به سبک رترو پای بند باشید، نیازی نیست که تمام رنگ هایی که در این سبک الویت دارند را به کار ببرید. با ترکیب رنگ ها و تم هایی از دوره های مختلف نیز می توان به سبک رترو دست پیدا کرد. برای مثال ترکیب سبک اسکاندیناوی، مبلمان قرون وسطی ای، رنگ های دریایی و عناصر فلزی، تاثیرات قابل توجهی را در محیط زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

در دکوراسیون قوانین را از بین ببرید

  1. یک نقطه مرکزی فوق العاده ایجاد کنید

ایجاد یک نقطه مرکزی تنها با استفاده از یک وسیله خاص در سالنی کوچک، کافی خواهد بود و نتیجه ای که به دنبال آن هستید را در اختیار شما قرار خواهد داد. در سایر فضای اتاق نیز می توانید خطوط ساده و صاف را به کار برده و تنها رنگ های مرتبط با سبک رترو را مورد استفاده قرار دهید.

یک نقطه مرکزی فوق العاده ایجاد کنید

  1. برای اشیاء سبک وینتیج جا باز کنید!

اکسسوار ها نقش اول این سبک به شمار رفته و در بازتاب سبک رترو بسیار تاثیر گذار خواهند بود. رترو سبکی برگرفته از گذشته است و به همین دلیل می توانید اشیاء مختلف و قدیمی را در آن به نمایش بگذارید. برای مثال اشیائی که از سفر های مختلف خود خریداری کرده اید، اشیاء عتیقه و آنتیک و البته یادگار های خانوادگی را می توانید بر روی شلف ها، کنسول ها و ویترین ها قرار داده و سبکی قدیمی را با سبک امروزی خود ترکیب کنید.

برای اشیاء سبک وینتیج جا باز کنید!

  1. به جزئیات دقت کنید

اگر به این سبک علاقه مند هستید، اما نمی خواهید که خانه ای کاملا به سبک رترو داشته باشید، چند وسیله کلیدی نیز می تواند کار شما را راه بیندازد. تنها کاری که باید انجام دهید است که در انتخاب های خود دقت کنید. برای مثال می توانید یک کنسول و یا ویترین مدرن را با گلدانی خاص و گل های تازه تزئین کرده و یا برای میز غذا خوری خود صندلی هایی با مدل های نمادین سبک رترو را خریداری کنید.

  1. ساده سازی کنید

اگر خیلی از خود مطمئن نیستید، به جای این که تمام اکسسوار های مرتبط با سبک رترو را در کنار یکدیگر به کار برده و در فضای خانه هرج و مرج ایجاد کنید، با استفاده از تعداد کمتری اکسسوار و یا با به کار بردن عناصر مناسب در جای مناسب، یک دکوراسیون ساده، اما درست را به نمایش بگذارید. به خصوص اگر در محیط زندگی شما فضای کافی وجود ندارد، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که هرگز از انتخاب سادگی پشیمان نخواهید شد.

ساده سازی کنید

سبک رترو ، طیف گسترده ای دارد و انتخاب های متنوعی را در پیش روی شما قرار می دهد. برای استفاده از این سبک تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از تمام جزئیات آن در هر مکانی از خانه که می خواهید استفاده کنید. اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و هر نقطه ای از خانه برای به کار بردن سبک رترو فضای مناسبی به شمار می رود.

سبک رترو، طیف گسترده ای دارد و انتخاب های متنوعی را در پیش روی شما قرار می دهد.

سبک رترو قابلیت ترکیب شدن با سبک های دیگر را دارد، اما برای ترکیب آن با سبک های دیگر باید مراقب باشید. برای این منظور باید فرم ها، رنگ ها و مصالحی که در سبک رترو کاربرد بیشتری دارند را بشناسید تا بتوانید با استفاده از آن ها به این سبک دست پیدا کنید.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد نیازی نیست که برای رسیدن به سبک رترو تمام خانه را تغییر دهید. تنها استفاده از یکی از جزئیات مربوط به سبک رترو کافی خواهد بود. البته این موضوع کمی هم به سلیقه شخصی شما بستگی دارد که بخواهید تا چه میزان خود را با این سبک هماهنگ کنید.

سبک رترو قابلیت ترکیب شدن با سبک های دیگر را دارد

با آغاز فصل جدید، فصلی تازه را در محیط زندگی خود شروع کنید و چه چیزی بهتر از تغییر در طراحی داخلی می تواند شما را با فصل پاییز هماهنگ کند…

تنها استفاده از یکی از جزئیات مربوط به سبک رترو کافی خواهد بود.

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی خانه به سبک رترو

سبک پاییزی رترو

سبک رترو در دکوراسیون

سبک رترو در دکوراسیون

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو