ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 کدام هستند؟

ترندهای طراحی دکوراسیون هتل در سال 2018

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 کدام هستند؟

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 : ما فکر می‌کنیم بسیاری از افراد اصطلاح «ترند» و «سبک» را در طراحی دکوراسیون با هم اشتباه می‌گیرند. در واقع ماهیت و مفهوم این دو اصطلاح کاملا از هم متفاوت است. «ترند» اساسا یک گرایش کلی است که چیزی(در این جا طراحی هتل) در حال تغییر و توسعه به سمت آن می‌باشد. از سوی دیگر «سبک» طراحی و ساخت به یک فرم خاص می‌باشد. دلیل این که ما داریم تفاوت این دو اصطلاح را توضیح می‌دهیم این است که برای کامل فهمیدن این مقاله لازم است تمایز بین این دو اصطلاح را درک کنید.

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 در واقع مطالعه تغییرات و گرایش‌های مورد انتظار برای طراحی هتل ها در سال 2018 می‌باشد. اگر دوست دارید همگام با دنیای سریع امروزی گام بردارید به ویژه زمانی که به تغییر دکوراسیون هتل تان فکر می‌کنید، پس مهم است که ترندهای ماندگار زیر را دنبال کنید.

ما در این مقاله، توضیح می‌دهیم که چه ترندهایی برای طراحی دکوراسیون هتل ها در سال 2018 انتظار می روند.

7 ترند خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018

1- اندکی تغییر در انتخاب رنگ ها

7 ترند خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018

زمانی که بحث طراحی داخلی هتل ها مطرح می‌شود در واقع رنگ‌ها بهترین ابزاری هستند که به کمک شما می‌آیند. درحالی که قبلا این طور مرسوم بود که پالت‌های رنگی خنثی و ملایم برای طراحی داخلی هتل ها استفاده شود. اما در ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 طرح های رنگی شادتر و جسورانه تر را انتظار داریم. رنگ‌های شاد و جذاب ضروری هستند چرا که ما نسل سلفی بگیران هستیم و چه کسی می‌خواهد در اینستاگرام خود عکسی با پس زمینه خاکستری، خنثی و بی روح پست کند. بنابراین قطعا ما شاهد افزایش رنگ های شاد و چشم گیر در هتل ها خواهیم بود که هم روی میهمانان و هم روی فعالیت رسانه‌های اجتماعی شما تاثیر خواهند گذاشت.

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018

باغ های داخل سالنی و طراحی پاسیوها به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین ترندهای طراحی داخلی هتل ها هستند.

سازگاری با محیط زیست نام این بازی است و باغ دیواری ها یا دیوارهای سبز با کشت هیدروپونیک، پاسیوهای داخلی و باغ های Zen روش‌هایی هستند که شما می‌توانید این مفاهیم را با موفقیت در فضای هتل تان پیاده کنید.

باغ های داخل سالنی و طراحی پاسیوها به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین ترندهای طراحی داخلی هتل ها

هتل Margaritaville در هالیوود نمونه مثال عالی برای آوردن بخشی از فضای طبیعی بیرون به داخل هتل است. در این هتل از زیبایی شناسی کلبه‌های گرمسیری الگوبرداری شده که با درختان، بوته‌ها و گیاهان های زینتی که به طور هنرمندانه کنار هم چیده شده اند فضای نشستن آرامش بخش و دلنشینی ایجاد گردیده است.

هتل Margaritaville در هالیوود نمونه مثال عالی برای آوردن بخشی از فضای طبیعی بیرون به داخل هتل

همین طور باغ Moody Gardens در واقع یک بهشت گرمسیری است که در سواحل گالاستون واقع شده است. طرح زمینه هتل گالاوستون زیبا و سرسبز است که با درختان نخل و استخرهای فیروزه ای تکمیل شده است.

طرح زمینه هتل گالاوستون زیبا و سرسبز است که با درختان نخل و استخرهای فیروزه ای

2- طراحی خلاقانه مرکز لابی هتل

لابی هتل قسمتی است که برداشت اولیه و نیز تصویری فراموش نشدنی را در خاطره میهمانان شما ثبت می‌کند. بنابراین باید ماندگار و به یادماندنی شوند. می‌خواهید بدانید موثرترین راه برای انجام دادن این کار چیست؟ مرکز لابی هتل را خلاقانه و جذاب طراحی کنید. البته این یک ترند کاملا جدید در طراحی هتل ها نیست اما ترفندی است که سال ها از آن استفاده می‌شود و حتی در سال‌های بعد 2018 نیز شاهد استفاده از آن خواهید بود.

طراحی خلاقانه مرکز لابی هتل

یک نمونه مثال عالی برای این فواره مرکزی در لابی هتل Busan Ritz-Carlton در مسقط عمان می‌باشد.

فواره مرکزی در لابی هتل Busan Ritz-Carlton در مسقط عمان

نمونه مثال عالی دیگر باغ داخلی است که در مرکز لابی هتل چهارفصل Four Seasons در پاریس فرانسه قرار دارد.

باغ داخلی است که در مرکز لابی هتل چهارفصل Four Seasons در پاریس فرانسه

3- به کار گرفتن بعد چهارم

تجربه حسی کامل یکی از دلایلی است که باید در طراحی داخلی هتل ها در سال 2018 مد نظر بگیرید. درحالی که ما قبلا عادت داشتیم تنها حس زیبایی شناختی و بصری را فراهم کنیم اما امروزه بسیار مهم است که بعد چهارم را وارد فضای تان کنید تا واقعا میهمانان و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید.

طراحی داخلی هتل ها در سال 2018

این بدان معناست که طراحان باید گام‌هایی فراتر بردارند تا بهترین تجربه حسی را برای مشتریان فراهم کنند. این یعنی بهترین عطر و رایحه‌ها، بهترین لوازم جانبی حمام و مبلمان راحت را در فضا استفاده کنید.

زمانی که مشتری بتواند از تمام جنبه‌های دیداری، بویایی و لامسه لذت ببرد می‌توان گفت که طراحی هتل تان را با موفقیت

تنها زمانی که مشتری بتواند از تمام جنبه‌های دیداری، بویایی و لامسه لذت ببرد می‌توان گفت که طراحی هتل تان را با موفقیت انجام داده اید.

4- اولویت قرار دادن راحتی مشتریان

یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 راحت بودن میهمانان و مشتری هاست. شاید با ضرب المثل «خانه ای دور از خانه» برخورد کرده باشید در واقع این مهفومی برعکس «هیچ کجا خانه آدم نمی‌شود» را می‌رساند. این عبارت به هیچ زمینه‌ای بیشتر از طراحی داخلی هتل ها مرتبط نیست.

ترندهای مهم طراحی دکوراسیون هتل ها در سال 2018 راحت بودن میهمانان و مشتری هاست

این در واقع بیانگر آن است که طراحی هتل شما باید به گونه‌ای باشد هر فرد همان احساس راحتی که در خانه خودش دارد را داشته باشد. برای این کار از طراحی‌هایی با زیبایی شناختی فردی که متنوع و چشم نواز هستند استفاده کنید.

اما چگونه این ترفند را در فضای خود اعمال کنید؟

از طرح های ترکیبی و تلفیقی استفاده کنید.

از مبلمان هایی استفاده کنید که به صورت ناخودآگاه حس راحتی و آرامش را القا می کنند برای مثال یک تاب در تراس، یک مبل راحت و نرم در گوشه اتاق و یک چشم انداز زیبا در پشت پنجره.

از طرح های ترکیبی و تلفیقی استفاده کنید.

سعی کنید که از حس زیبایی شناختی و راحتی طراحی دکوراسیون منازل در اتاق‌های هتل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که میهمانان بیشتر با فضا انس بگیرند و حس راحتی خانه خود را تجربه کنند.

از حس زیبایی شناختی و راحتی طراحی دکوراسیون منازل در اتاق‌های هتل استفاده کنید

برای همین از سبک های طراحی مینیمال یا غیرشخصی مثل سبک مدرنیزاسیون خالص اجتناب کنید.

به همین ترتیب، سعی نکنید که طراحی هتل شما مثل طراحی های فوق العاده لوکس و مجلل لاروکو یا یونانی کلاسیک باشد. اگرچه تفسیر نرم نئوکلاسیک همیشه مورد پسند و دلپذیر خواهد بود.

5- انتخاب سبک طراحی داخلی هتل

شما باید ژانر و ماهیت طراحی هتل خود را تعیین کنید تا بتوانید یک سبک واقعی برای آن انتخاب کنید. اگر هتل شما دارای سبک های مهبم باشد که انسجام و پیوستگی آن ها سخت است در میهمانان احساس های متفاوتی را به وجود می‌آورد. برای مثال ممکن است برخی ها از آن خوششان بیاید و بعضی ها در آن محیط احساس خوشایندی نداشته باشند. چند تا ژانر طراحی دکوراسیون هتل وجود دارد که از نظر افراد مختلف مورد پسند و خوشایند هستند.

بیایید نگاهی به ترندهای طراحی داخلی هتل بیندازیم که ممکن است با بازارهای هدف متفاوتی سازگار باشند.

هتل های تجاری : این نوع از هتل ها با بازارهای معمولی اداری روبرو هستند و از نظر ظاهری و خدمات بسیار استاندارد می‌باشند.

آن ها دارای یک طراحی داخلی اقتصادی هستند که تاکید آن بیشتر روی راحتی است تا سبک.

هتل های تجاری : این نوع از هتل ها با بازارهای معمولی اداری روبرو هستند

هتل های لوکس : هتل های لوکس و مجلل بازار هدف شان اقشار رده بالاتر می‌باشد. به همین ترتیب، دکوراسیون داخلی آن ها باید پرزرق و برق تر باشد و حس زیبایی شناسی باشکوه تری را القا کند و چه از نظر خدمات و چه از نظر زیبایی طراحی در رده ممتازتری باشند.

هتل های لوکس : هتل های لوکس و مجلل بازار هدف شان اقشار رده بالاتر می‌باشد

هتل های بوتیک : این هتل مناسب کسانی است که فقط با تجربه کردن و گذشت زمان می‌توانند هتل مورد علاقه شان را انتخاب کنند.

هتل های بوتیک کوچکتر هستند، و از مهفوم فرهنگی و تاریخی آن منطقه پیروی می‌کنند

هتل های بوتیک کوچکتر هستند، و از مهفوم فرهنگی و تاریخی آن منطقه پیروی می‌کنند. بنابراین، دکوراسیون داخلی آن باید از نظر زیبایی شناسی غنی، فرد گرا، منحربه فرد و شیک باشد.

6- سبک لوکس روستایی هتل

زمانی که بحث طراحی فضاهای عمومی در داخلی هتل مطرح می‌شود می توان گفت سبک روستایی معاصر چیزی است که به طور کلی با هر نوع فضایی سازگار است. این سبک فوق العاده موردپسند و شیک می‌باشد و در عین حال به خاطر جذابیت متریال‌هایی خام و چوبی که در آن استفاده می‌شود حس آرامش خاصی را القا می‌کند.

سبک لوکس روستایی هتل

یک دیوار آجری پشت نیمکت‌های چسبیده به دیوار و روشنایی طلایی کم رنگ و استفاده از مبلمان حصیری به یکی از ترندهای طراحی داخلی محبوب رستوران هتل های ممتاز تبدیل شده است. به همین ترتیب، این حس زیبایی شناختی به یکی از محبوب ترین ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018 تبدیل گردیده است.

مبلمان حصیری به یکی از ترندهای طراحی داخلی محبوب رستوران هتل های ممتاز

امیدواریم که این مقاله شما را در درک برخی از جنبه‌های روانشناسی در تمام ترندهای در حال تغییر هتل‌ها در سال 2018 کمک کرده باشد.

 

 

 

 

 

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در سال 2018

تحریریه پویانو

منبع: cntraveler.com