سایت پویانو-طراحی حمام

ایده های طراحی حمام

طراحی: حمام ها یکی از محبوب ترین فضاها و هم چنین فضای رایج برای بازسازی در خانه می باشد. و از آن جایی که حمام یک فضای پرتردد است (و فضایی که تغییرات آن مورد توجه است)، روشی را برای تغییر اتخاذ کنید که تاثیر ژرفی بر نتیجه نهایی داشته باشد.هنگام شروع پروژه بازسازی یک حمام، در حین طراحی به کاربردی بودن آن نیز بیندیشید. طراحی حمام کار دشواری است زیرا عناصر متعددی را باید در یک فضای کوچک ساماندهی کرد تا در کنار یکدیگر متناسب بوده و عملکرد خود را انجام دهند. هم چنین در این فضا عناصر بسیاری برای حضور آب وجود دارد. بنابراین انجام صحیح این پروژه، از لوله کشی گرفته تا تهویه، امری ضروری است.

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

برخی از مهم ترین مواردی که هنگام بررسی ایده های مختلف بازسازی یک حمام باید به یاد داشته باشید عبارتند از: انتخاب مصالحی که مراقبت از آن ها آسان باشد، رساندن بهره وری انرژی به حداکثر میزان خود و هم چنین تمرکز بر روشنایی از هر جایی که ممکن است. در هر صورت ما همه چیز را، از ایده های طراحی حمام کوچک با تمرکز بر کاربردی بودن تا صرفه جویی در هزینه ها با تغییر عناصر کوچک مانند تغییر رنگ حمام را مدنظر قرار داده و بهترین ترفندهای طراحی حمام را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند با هر بودجه ای فضای رویایی خود را خلق کنید.

دیوارها

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

کاشی در حمام اغلب به دلایل متعددی از جمله زیبایی دلپذیر، بازتاب نور، دوام بالا و هم چنین تمیز کردن آسان به کار می رود. می توانید از کاشی های سفید کلاسیک برای پوشش کل دیوار استفاده کنید یا حاشیه های دیوار را با ترکیب عناصر سبک های متنوع و با هر متریالی که دوست دارید بپوشانید. سفید یکی از محبوب ترین رنگ های حمام و رنگی خنثی است که باعث می شود فضا آرامش بخش و شاداب باشد.

نورپردازی

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

انتخاب نور مناسب در حمام اهمیت ویژه ای می یابد چرا که یک فضای روشن و درخشان، بزرگ تر احساس می شود. نور خوب باعث می شود تمام عناصر در فضا برجسته شوند. به منظور بهره وری در مصرف انرژی، از لامپ های LED استفاده کنید. این لامپ ها نسبت به لامپ رشته ای 75% کمتر انرژی مصرف کرده و 25 بار بیشتر عمر می کنند، ضمن این که گرما را در فضا بالا نمی برند.

کف

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

برای انتخاب کفپوش حمام گزینه های بسیاری وجود دارد. به طور کلی کاشی های بزرگ تر و پر نقش برای کف حمام های کوچک بهتر و مناسب تر است. هم چنین از آن جا که کاشی کف در معرض آب قرار دارد، از یک نمونه غیر قابل نفوذ آن استفاده کنید. وینیل نسبت به کاشی های سرامیکی در پاهای برهنه احساس بهتری ایجاد کرده و به دلیل ارزان و کاربردی بودن یکی از محبوب ترین گزینه ها می باشد.

دوش و وان

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

از مزیت دوش و وان برای تعریف بخش های مختلف فضا بهره ببرید و با تغییر در کاشی مورد استفاده در حمام یک دیوار تاکیدی ایجاد کنید. ضریب جذب آب کاشی در این قسمت می تواند کمتر از ضریب جذب کاشی کف باشد.

تزئینات

سایت پویانو-طراحی حمام
سایت پویانو-طراحی حمام

اگر نمی توانید یک تغییر عمده در فضا ایجاد کنید، تغییر دکوراسیون حمام یک روش خوب برای تزریق سرزندگی به حمام است. ایده های دکوراسیونی بسیاری برای حمام وجود دارد که می توانید آن ها را به کار ببرید، استفاده از اکسسوری های جدید مانند پادری، نگهدارده حوله و صابون یکی از این ایده ها می باشد.

 

مطالب پیشنهادی:

جزئیات فراوان ، دکوراسیونی لوکس برای حمام منزل

چگونگی استفاده از رنگ ها در حمام منزل

دکوراسیون حمام

 

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|محمدیان