چگونگی استفاده از رنگ ها در حمام منزل

رنگ ها در حمام منزل

چگونگی استفاده از رنگ ها در حمام منزل

دکوراسیون داخلی > رنگ : یکی از راه هایی که شما بتوانید یک حمام با طراحی خوب در منزل داشته باشید , به کار بردن رنگ های تند در آن است. رنگ آبی یکی از گزینه های محبوب برای این فضا است اما لیست رنگ های مناسب دیگر بسیار بیشتر است. طیف رنگ هایی که شما می توانید در حمام استفاده کنید بسیار متعدد هستند اما در این مطلب ما فقط بر روی رنگ های تند و جسورانه تمرکز می کنیم. اول از همه , مهم این است که رنگی را برگزینید که دوست دارید! این باعث می شود که شما احساس خوبی داشته باشید.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

اولین رنگی که پیشنهاد می کنیم رنگ زرد است که رنگی است نشاط آور و به علاوه فضای حمام را روشن تر می کند.شما می توانید زنگ زرد را در حمام منزل خود به کار ببرید , اگر که می خواهید بزرگ تر و جذاب تر به نظر برسد بدون اینکه از طیف رنگ های سفید قدیمی معمولی استفاده کنید.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

می توانید از زرد تیره تر برای ایجاد محیطی گرم تر و دنج تر ؛ و یا از رنگ بسیار روشن و نزدیک به نئون برای دکوری واقعا پاپ استفاده کنید. خوب است که از چند قطعه ی تیره تر برای ایجاد کنتراست در دکوراسیون بهره بگیرید.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

قرمز در اکثر موارد رنگ سختی است! این رنگ بسیار با دقت باید به کار رود و تنها باید در یک طیف از آن استفاده شود. این رنگ هم نشینی بسیار خوبی با رنگ های مشکی و سفید دارد و حسی دراماتیک و چشم گیری را به دکوراسیون شما می بخشد. برای حمام , می توانید رنگ قرمز را برای سقف و شاید چند قطعه ی دیگر در سطح پایین به کار ببرید. مثل وان حمام در این نمونه ای که نشان داده شده است.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

هم چنین رنگ قرمز با چوب ترکیب بسیار خوبی دارد. یک دیوار به رنگ قرمز می تواند به اندازه ی کافی به دکور حمام منزلتان جلوه بدهد. اگر می خواهید تاکید بیشتری بر روی رنگ داشته باشید , برای این منظور به سراغ آیینه بروید. سفید و مشکی رنگ هایی هستند که می توانند پالت رنگی شما را تکمیل کنند.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

نارنجی یکی از مهم ترین رنگ های ترکیب رنگی زرد و قرمز است. رنگی شاد و سرگرم کننده است و همچنین دارای یک تاثیر بصری قوی بر روی دکور است. طیف های مختلف رنگ نارنجی تاثیرات متفاوتی را در دکور خواهند داشت اما در نهایت همه ی آن ها حس انرژیک و در عین حال دعوت کنندگی را القا می کنند.

رنگ ها در حمام منزل
رنگ ها در حمام منزل

این طیف از رنگ نارنجی پررنگ (که تقریبا نزدیک به رنگ قرمز است) توسط دکور سفیدی که پیرامون آن است , برجسته شده است. رنگ قهوه شکلاتی در کابینت سینک کنتراستی دعوت کننده را ایجاد می کند , پایه ی پالت رنگ محسوب می شود و یک نگاه متعادل را در سراسر آن ایجاد می کند.

y7

در این نمونه , رنگ های مختلفی به کار رفته اند اما به نظر می رسد که نارنجی رنگ اصلی این طراحی است که توسط کفپوش چوبی , دیوار های به رنگ خنثی و اشاره هایی از رنگ آبی کامل شده است و در نهایت فضایی گرم , آرامش بخش و دعوت کننده را پدید می آورد.

y8

یکی دیگر از رنگ هایی که شما قطعا می توانید در طراحی حمام منزل خود در نظر داشته باشید , رنگ سبز است. این رنگ زمانی که با سیاه و سفید ترکیب می شود فوق العاده به نظر می رسد. می توانید طراحی های بسیار شیک را با به کار بردن این رنگ به عنوان رنگ پایه ایجاد کنید.

y9

البته طیف های مختلف رنگ سبز تاثیرات متفاوتی را در دکور حمام خواهند داشت. این سبز تیره تر به خصوص برای حمام های به سبک راستیک مناسب است زیرا زیاد از حد جلوه نمی کند به ویژه زمانی که با دیگر رنگ های تیره مثل خاکستری ترکیب می شود.

 

منبع: homedit

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو