انتخاب کولرگازی و اسپلیت ؛ این 3 نکته به شما کمک خواهند کرد

انتخاب کولرگازی و اسپلیت ؛ این 3 نکته به شما کمک خواهند کرد

امروزه تعداد زیادی از مردم برای تأمین هوای خنک در منزل یا محیط کار خود، استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت را به دیگر دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع ترجیح می دهند، چرا که این کولرها در مقایسه با دیگر گزینه های موجود از مزایای بسیاری برخوردار می باشند. فاکتورهای مختلفی مانند بحران کمبود آب، نبود ترموستات در کولر های آبی، احتیاج به اجرای کانال های بزرگ جهت عبور هوا، امکان ناپذیری تنظیم دمای متفاوت در قسمت های گوناگون یک فضا توسط کولر آبی،عدم کارایی کولرآبی در شرایط آب و هوایی مرطوب، نارضایتی از میزان خنک کنندگی هوا توسط کولر های آبی و… همه و همه سبب شده اند تا این روزها کولرهای گازی و اسپلیت ها در مقایسه با کولرهای آبی، محبوبیت بیش تری پیدا کنند. پویانو قصد دارد در این مطلب، 3 نکته ضروری و مهم در رابطه با خرید و انتخاب کولرگازی و اسپلیت را به صورت مختصر و مفید با شما در میان بگذارد تا بتوانید با آگاهی بیش تر جهت خرید گزینه مناسب اقدام کنید. برای آشنایی با این نکات، همراه ما باشید.

 

راهنمای انتخاب کولر آبی را بخوانید

نکته اول: انتخاب برند و گارانتی شرکت سازنده

به طور کلی، شما در انتخاب برند کولر خود کاملاً آزادید، اما بهتر است سعی داشته باشید برند انتخابی شما از میان انواع کولرهای گازی موجود، اولاً شناخته شده باشد و دوماً دارای گارانتی معتبر و سابقه درخشان باشد. جدا از این، حتما به این نکته دقت داشته باشید که نمایندگی شرکت گارانتی دهنده در نزدیکی شهری که در آن سکونت دارید، حاضر باشد تا در صورت ایجاد هر گونه مشکل در انتخاب کولرگازی و اسپلیت بتوانید درخواست کمک نمایید.

نکته دوم: مصرف برق و برچسب انرژی در انتخاب کولرگازی و اسپلیت

این روزها همه وسایل برقی بزرگ از جمله کولرهای گازی باید برچسب انرژی داشته باشند تا مشتری ها بتوانند با آگاهی کافی از میزان مصرف انرژی برق آنها جهت خرید اقدام کنند. همچنین بهتر است در هنگام خرید کولر گازی، گزینه ای را انتخاب کنید که رده انرژی آن بالاست تا در طول استفاده از آن از دیدن قبض برق هر ماه تعجب نکنید.

اسپلیت های اینورتر، برق متناوب شهری را  به جریان برق مستقیم تبدیل نموده و سبب استارت تدریجی، کم صدا و کم مصرف دستگاه می شوند. البته مقدار واقعی کاهش مصرف انرژی الکتریکی آنها نسبت به افزایش شدید قیمت این کولرها قابل بررسی است.

کولرهای گازی یا اسپلیت های اینورتر دار، کم ترین مصرف برق را دارند. مسلم است که کولرهای گازی اسپلیت گرید B در مقایسه با گرید A مصرف برق زیادتری دارند، اما با این وجود از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند.

نکته سوم: انتخاب ظرفیت سرمایش کولر

شما می توانید جهت محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز برای نصب در طبقه های میانی ساختمان، در ازای هر متر مربع از مساحت ساختمان، حدود 400 تا 600 (BTU) و طبقه هایی که روی آن ها پشت بام قرار دارد، به علت تابش نور آفتاب بر سقف و بالا رفتن دمای دیوار و سقف، در ازای هر مترمربع از زیر بنا بین 600 تا 800 (BTU) لازم است. (به عنوان مثال، برای یک اتاق به مساحت 12 متر، اسپلیت 9000 و برای یک سالن به مساحت 40 متر، اسپلیت 24000 مناسب است.)

حداکثر طول لوله های رابط مسی میان پنل داخلی و کندانسور خارجی اسپلیت ها بر مبنای ظرفیت کولر بین 10 تا 22 متر است. اگر چنین فاصله ای میان پنل داخلی و خارجی باشد، لازم است پیش از سفارش و خرید با متخصصین این حیطه مشورت کنید، چرا که وجود فاصله زیاد و بیش از حد میان پنل داخلی و پنل خارحی در اسپلیت ها به کاهش شدید بازده خنک کنندگی کولر منجر می شود.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی| پویانو