سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب : بدون چارچوب و قاعده دکوراسیون کنید!

سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب

سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب : بدون چارچوب و قاعده دکوراسیون کنید!

سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب : بوهمین (به انگلیسی: Bohemian) در اروپا به کسانی گفته می‌شود که با روشی غیر متعارف همراه با مردمان هم مرامشان که اغلب به مسایلی از قبیل ادبیات، هنر و موسیقی علاقه‌مندند، زندگی می‌کنند. بوهمینها اغلب بی خانمان و همواره در سفر، ماجراجو یا ولگرد هستند. بوهمین در این معنا اولین بار در قرن ۱۹ در ادبیات انگلیسی، برای توصیف زندگی غیر متعارف هنرمندان، نویسندگان، موسیقی سازها و روزنامه‌نگاران فقیر و به حاشیه رانده شده در شهرهای بزرگ اروپایی ظاهر شد.

بوهمین‌ها اغلب دیدگاه‌هایی بی پروا و ضد نهادهای موجود داشتند که از مظاهر آن می‌توان به عشق آزاد، صرفه جویی و ساده زیستی و گاهی فقر اختیاری اشاره کرد. لغت بوهمین در اوایل قرن ۱۹ در فرانسه ظاهر شد، هنگامی که نویسندگان و هنرمندان شروع به متمرکز شدن در نواحی ارزان قیمت شهرها و محله‌های کولی‌ها کردند. بوهمین، لغتی معمول در فرانسه برای توصیف کولی‌ها بود که اغلب یا مستقیماً از بوهمیا آمده بودند یا مسیر آمدنشان از بوهمیا گذشته بود.

جدا از تاریخچه این سبک، اگر شما تبعیت از سلیقه همگانی در اجرای دکوراسیون منزل را دوست ندارید و می خواهید یک رویکرد آزادانه در چیدمان فضای اتاق خواب خود پیش بگیرید، احتمالا با سبک بوهمین ارتباط عمیقی برقرار خواهید کرد. در ادامه با بررسی چند نمونه دکوراسیون اجرا شده سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب به شما خواهیم گفت چطور می توانید یک اتاق خواب بوهو داشته باشید.

اجرای سبک بوهمین با گلیم و گبه

سبک بوهمین با گلیم و گبه

چیزی که خیلی راحت در بازارهای ایران پیدا می شود، گلیم و گبه است. این قالیچه های سنتی با بافت و رنگی که دارند به خوبی با سبک بوهمین جور در می آیند و تنوع طرح آن ها نیز مثال زدنی است. در میان این قالیچه ها آن هایی که جنس خشن تری دارند مناسب ترند.

اجرای سبک بوهمین با آویز بافت

اجرای سبک بوهمین با آویز بافت

آویزهای دست باف از جمله مهم ترین اجزای یک دکوراسیون بوهمین به شمار می آیند. این آویزها که معمولا با طناب یا کاموای سفید رنگ بافته می شوند را می توان از فروشگاه های خاص تهیه کرد. خود شما هم می توانید با کمک گرفتن از ویدیوهای آموزشی برای بافت یکی از آن ها اقدام کنید.

اجرای سبک بوهمین با پارچه طرح دار

سبک بوهمین با پارچه طرح دار

پارچه های دارای طرح های شلوغ و چند رنگ که معمولا الگوی دایره ای دارند برای اضافه کردن تم بوهمین به فضای زندگی عالی هستند. این پارچه ها عموما به دیوار وصل می شوند، اما می توان آن ها را به عنوان روتختی نیز استفاده کرد. می توان حتی از چند پارچه با طرح های گوناگون نیز در کنار هم استفاده کرد.

اجرای سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب با وسایل چوبی

سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب با وسایل چوبی

وسایل چوبی از دیگر مواردی هستند که می توانند در اجرای سبک بوهمین در منزل شما به کمک تان بیایند. البته باید در میان وسایل چوبی به دنبال آن هایی بروید که ظاهر طبیعی و بدون تزیین دارند. ظاهر چوب هایی که بدون تغییر در ساخت وسایل منزل به کار می روند، دقیقا مناسب حال و هوای این سبک است.

اجرای سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب با پاف چرمی

سبک بوهمین در طراحی داخلی اتاق خواب با پاف چرمی

پاف های چرمی با توجه به این که از یک متریال طبیعی ساخته می شوند با سایر وسایل یک دکور بوهمین ست می شوند. البته می توان به جای چرم از گزینه های دیگری مثل کنف، پشم و غیره نیز استفاده کرد. اگر دوست داشته باشید فضایی برای نشستن روی زمین درست کنید، تعداد زیادی از این پاف ها کمک خواهد کرد.

اجرای سبک بوهمین با ساخت چادر

اجرای سبک بوهمین با ساخت چادر

افرادی که طرفدار سبک بوهمین هستند به داشتن فضاهای دنج و خصوصی نیز علاقه نشان می دهند. چادر وسیله ای است که می تواند چنین فضایی را در گوشه اتاق خواب شما فراهم کند. با کمک یک پارچه بزرگ و تعدادی چوب می توانید چادر درست کنید و فضای داخل آن را با تشکچه و کوسن برای نشستن آماده سازید.

 

 

 

تحریریه پویانو: اکبری