دکوراسیون با رایحه های مطبوع

دکوراسیون با رایحه

دکوراسیون با رایحه های مطبوع

گیاهان، گل ها و روغن های طبیعی با رایحه های طبیعی خود، روح ما را زنده کرده و به ذهن ما آرامش می بخشند. رایحه این مواد طبیعی، می توانند طراوت و آرامش را در همه جای خانه پخش کنند. اکنون یک نفس عمیق کشیده و خود را در دنیای رایحه های طبیعی رها کنید… برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون با رایحه های مطبوع با پویانو همراه باشید:

یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخلی، رسیدن به فضایی آرامش بخش است. زیرا خانه مکانی است که بعد از تلاش ها و استرس های روزانه به آن پناه می بریم. به همین دلیل باید فضای موجود در آن باعث آرامش روح و جسم ما شود. علاوه بر نکات فیزیکی مانند رنگ، شکل و ظاهر اشیاء و جزئیات طراحی داخلی، موارد دیگری نیز وجود دارند که با چشم دیده نشده، اما می توانند حس آرامش و طراوت فضا را افزایش دهند. یکی از این موارد، رایحه هایی هستند که فضای خانه را پر می کنند. هر چه این رایحه ها طبیعی تر باشند، تاثیر بیشتری را ایجاد خواهند کرد.

  • دکوراسیون با رایحه طبیعت

شک نکنید که زندگی کردن در یک خانه مملو از رایحه های طبیعی فوق العاده خواهد بود. راز یک خانه خوشبو و دوست بینی شما، دور ماندن از رایحه های صنعتی و مصنوعی است. یک خانه ای که بیش از اندازه هوایی معطر داشته باشد، به دلیل مواد شیمیایی که در خوشبو کننده های صنعتی وجود دارد، نه تنها برای سلامتی ما مضر خواهد بود، بلکه برای محیط زیست نیز خطراتی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل سعی کنید تا جای ممکن رایحه های طبیعی تر را ترجیح داده و گیاهان، گل ها و هوای تمیز را انتخاب کنید.

  • پنجره ها را باز کنید

برای تازه کردن هوای داخل خانه، باز کردن درب ها و پنجره ها و ورود هوای تازه به داخل خانه، ساده ترین و تاثیر گذار ترین روش خواهد بود. برای این که در چهار جهت خانه، هوای تازه جریان داشته باشد، فقط کافی است که در نقاط مختلف خانه گوشه درب و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا بتواند در تمام خانه بچرخد.

پنجره ها را باز کنید

  • دکوراسیون با رایحه وطراوت عطر لیمو

این میوه مفید، نه تنها عطر و بویی زیبا و دلنشین دارد، بلکه دارای خاصیت ضد باکتری نیز هست.  یک لیمو را به دو قسمت برش داده و سپس یک نیمه آن را بر روی تخته برش کمی فشار دهید. (برای افزایش اثر بخشی آن، کمی نمک بر روی تخته بپاشید). با این روش می توانید به راحتی از شر لکه ها و بو های نامطبوع خلاص شوید. نیمه دیگر لیمو را می توانید در داخل طبقات یخچال قرار دهید تا هوای یخچال نیز تمیز شود. حتی می توانید آن را در داخل ماشین ظرف شویی قرار داده و به عنوان یک بوگیر طبیعی از آن بهرهمند شوید.

دکوراسیون با رایحه وطراوت عطر لیمو

  • خلاق باشید

تهیه عطر از مواد طبیعی، لذت بخش ترین راه برای بهره بردن از رایحه های طبیعی به شمار می رود. شاخه ها، برگ ها و جوانه های گل ها را جمع آوری کنید. بر روی سینی فر و بر روی کاعذ روغنی مخصوص، تکه های هایی از یک یا چند لیموی بریده شده را قرار داده و سپس گیاهانی که جمع آوری کرده اید را بر روی لیمو ها بریزید. سینی را در دمای 110 درجه سانتی گراد به مدت چند ساعت رها کنید. بعد از آن اجازه دهید تا خنک شود و سپس چند قطره روغن طبیعی بر روی آن ها ریخته و ترکیب به دست آماده را در داخل یک ظرف قرار دهید. این گونه می توانید به راحتی به یک خوشبو کننده قوی و طبیعی دست پیدا کنید.

خلاق باشید

  • معجزه چوب

برای جلوگیری از کپک و تخم گذاری حشرات، به جای استفاده از نفتالین، از چوب درخت سدر استفاده کنید. برای این که رایحه طبیعی چوب منتشر شود، فقط کافی است که گاهی اوقات چوب را سمباده بزنید.

معجزه چوب

  • دکوراسیون با رایحه یک دسته گل

گل ها را در ساعات اولیه روز که دارای طراوت و تازگی هستند انتخاب کنید. شاخه گلی را انتخاب کنید که دارای چندین غنچه و یک گل باز شده باشد و دسته گل خود را این گونه طراحی کنید. می توانید شیشه های مربا و لیوان ها را به گدان های زیبا تبدیل کنید.

دکوراسیون با رایحه یک دسته گل

  • فضای بیرون را به داخل خانه بیاورید

از محبوب ترین گل های خود دسته گل های کوچک ساخته و آن ها را در گلدان ها و ظروف متفاوت و در نقاط مختلف خانه به نمایش بگذارید. سعی کنید گل هایی را انتخاب کنید که دارای رایحه های قوی تری باشند. گل هایی مانند شمعدانی، لاوندر یا اسطوخودوس و گل رز… استفاده از گل های معطر حس حضور در طبیعت را به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

فضای بیرون را به داخل خانه بیاورید

  • سبزی های معطر

یک باغچه کوچک و مینیمال خانگی با استفاده از سبزی های معطری مانند ریحان، جعفری و مریم گلی در آشپزخانه ایجاد کنید. با فشار دادن و یا له کردن برگ این گیاهان می توانید یک رایحه دلنشین و طبیعی را در آشپزخانه منتشر کنید. اگر این سبزی ها را در فضای خارج از خانه پرورش می دهید، در ساعات اولیه صبح، دقیقا بعد از این که شبنم ها بخار شده و رایحه ها بیشترین قدرت خود را دارند، برگ های این سبزی ها را چیده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید تا رایحه آن ها هوایی تازه و معطر به محیط زندگی شما ببخشند.

سبزی های معطر

  • هوای خانه را تازه کنید

برای داشتن یک خوشبو کننده طبیعی و کاربردی، شاخه های رزماری تازه و برش های لیمو را درون یک ظرف پر از آب قرار داده و آن را بر روی گاز قرار دهید. این ترکیب را تا قبل از این که بجوشد بر روی حرارت گاز گرم کنید. بخار ایجاد شده از این ترکیب در کل خانه منتشر شده و رایحه این مواد در هوای خانه خواهد پیچید. سپس اجازه دهید تا این مایع خنک شده و سپس آن را از صافی رد کرده و در داخل شیشه اسپری بریزید. شیشه را در داخل یخچال قرار داده و هر زمان که به هوای تازه نیاز داشتید آن را در هوا اسپری کنید.

هوای خانه را تازه کنید

این روش ها بسیار ساده بوده و در کوتاه ترین زمان امکان ایجاد هوایی تازه و فرح بخش را در اختیار شما قرار می دهند. امروزه به دلیل آلوده بودن هوای کلان شهر ها، گاهی اوقات مجبور هستیم که ساعت های طولانی ای را در فضای بسته خانه سپری کنیم. به همین دلیل این رایحه های طبیعی کمک خواهند کرد تا طراوت و تمیزی هوای خانه بیشتر شود. هر چه هوای سالم تری را تنفس کنید به همان میزان، حال روحی و جسمانی بهتری را تجربه خواهید کرد. پس اگر نمی توانید هوای سالمی را در داخل شهر ها تجربه کنید، حداقل تازگی هوای خانه خود را حفظ کنید…

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو