خوشبو کننده های طبیعی خانگی

خوشبو کننده های طبیعی خانگی

خوشبو کننده های طبیعی خانگی

یک خانه هر چه قدر هم که زیبا و قابل توجه طراحی و دکوراسیون شده باشد، اگر هوایی مطبوع، تازه و فرح بخش در آن وجود نداشته باشد، نمی توان از محیط موجود لذت کافی برد. به همین دلیل در کنار طراحی های فیزیکی ای که در خانه انجام می دهید، لازم است که به هوای موجود در آن نیز توجه داشته باشید. بوی غذا، بوی نم، هوای آلوده و عوامل این چنینی می توانند باعث ایجاد هوایی نامناسب در خانه شوند. یکی از مواردی که می‌تواند هوای نامطبوع خانه را از بین ببرد، استفاده از خوشبو کننده های طبیعی است.

خوشبو کننده ها هم هوای نامطبوع را از بین برده و هم رایحه ای دلپذیر به آن می بخشند. برای این منظور هم خوشبو کننده های صنعتی وجود دارند که می توانید آن ها را از فروشگاه خریداری کنید و هم خوشبو کننده های طبیعی… خوشبو کننده های طبیعی هم تاثیر بیشتری داشته و هم سالم تر هستند. به همین دلیل اگر می خواهید خانه شما بوی مطبوع و دلپذیری داشته باشد، از طبیعت الهام بگیرید و با استفاده از مواد طبیعی هوایی تازه در خانه ایجاد کنید. پس برای آشنایی با خوشبو کننده های طبیعی خانگی با پویانو همراه باشید:

خوشبو کننده های طبیعی خانگی

  • گل های تازه

اگر می خواهید با روشی ساده، اما بسیار کارآمد هوای خانه را تازه کرده و بوی خوشایندی به آن ببخشید، در هر اتاق موجود در خانه یک گلدان از گل های تازه قرار دهید. گل هایی مانند رز و یاسمین از جمله گل هایی هستند که رایحه ای بسیار مطبوع در هوا پراکنده کرده و باعث می‌شوند تا حسی از فرح بخشی و تازگی در خانه ایجاد شود. دسترسی به این گل ها بسیار ساده بوده و می توانید آن ها را به مدت چند روز در خانه نگه داری کنید. حتی با تغییر دادن نوع و رنگ گل ها علاوه بر تازه کردن هوای خانه، می توانید ظاهری جدید به محیط زندگی خود ببخشید.

گل های تازه

  • سرکه

سرکه نیز یک بوگیر و خوشبو کننده طبیعی به شمار می رود. سرکه سیب و آب را به یک میزان با یکدیگر ترکیب کرده و در یک شیشه اسپری بریزید و این ترکیب آماده را به هوا و یا مستقیماً به داخل فن کوئل ها و کولر اسپری کنید. این ترکیب سرکه و آب باعث می شود که هوایی تازه و فرح بخش در خانه ایجاد شود. شاید تصور کنید که سرکه بوی تندی دارد و برای این منظور نمی تواند مناسب باشد، اما زمانی که با آب ترکیب شود ترکیب ملایم تری یافته و باکتری هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در هوا می شوند را از بین می برد.

سرکه

  • پرتغال

تمام مرکبات می‌توانند به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند. برای این منظور یک پرتقال را برش زده و در داخل آشپزخانه قرار دهید. پرتقال مانند بوگیر های طبیعی تمام بوی نامطبوع موجود در هوا را به خود جذب کرده و در مقابل، رایحه ای دلنشین و خوشایند را در هوا منتشر می‌کند. پرتقال نه تنها در زمانی که تازه است، بلکه زمانی که خشک می‌شود نیز قابلیت انتشار رایحه ای فرح بخش را داشته و هم چنان می ‌تواند به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد.

پرتغال

  • علف لیمو

علف لیمو و یا چمن معطر، گیاهی ضد قارچ و ضد باکتری است که یک بوگیر و خوشبو کننده طبیعی به شمار می رود. برای این منظور مقداری علف لیمو را در داخل یک شیشه حاوی خاک کاشته و آن را در مقابل درب ورودی قرار دهید. در مقابل پنجره ها نیز می توانید از این نوع گلدان، هم برای زیبایی و هم برای خوشبو کردن هوای اطراف آن استفاده کنید. با استفاده از علف لیمو می توانید یک رایحه طبیعی و مداوم را در خانه استشمام کنید.

علف لیمو

  • آناناس

اگر به رایحه آناناس علاقه مند هستید، می توانید از این میوه به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی استفاده کنید. مقداری از میوه آناناس را کمی له کرده و در داخل آن چند قطره روغن درخت چای بریزید و سپس این ترکیب را به گوشه های قاب پنجره ها بمالید. با این کار زمانی که هوا وارد خانه می شود رایحه ای از میوه آناناس را با خود همراه کرده و در فضای خانه منتشر خواهد کرد. البته می توانید این ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای کوچک و در باز نیز قرار داده و به عنوان یک بوگیر طبیعی در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی از آن استفاده کنید.

آناناس

  • دارچین

دارچین یک خوشبو کننده طبیعی و فوق العاده است که بسیاری از افراد به بو و رایحه آن علاقه‌ مند هستند. زمانی که دارچین به عنوان بخور مورد استفاده قرار بگیرد، یعنی آن را در داخل آب جوش بیندازید، یک رایحه مطبوع تولید شده و در هوا پراکنده می شود که فضایی بسیار فرح ‌بخش و معطر ایجاد می‌کند. هم چنین می توانید چوب دارچین را در مقابل درب ورودی و پنجره ها قرار داده و از رایحه آن بیشتر استفاده کنید. یک روش دیگر برای بهره بردن از دارچین این است که دارچین و پرتقال های خشک شده را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک ظرف قرار داده و از ترکیب زیبای آن ها بهره مند شوید.

دارچین

  • لیمو

همان طور که گفته شد تمام مرکبات یک خوشبو کننده طبیعی به شمار می روند. عطر رایحه لیمو خاصیت آرامش بخشی داشته و زمان‌ هایی که دچار استرس و تحت فشار هستید، استشمام این رایحه می‌تواند به شما حس آرامش و راحتی ببخشد. به همین منظور آب یک لیمو را گرفته و به مدت نیم ساعت آن را در گوشه ای از خانه قرار دهید.

رایحه لیمو شما را آرام کرده و باعث ایجاد بوی معطر و خوشایندی در خانه خواهد شد. هم چنین لیمو از جمله خوشبو کننده هایی است که حسی از تمیزی و پاکیزگی به مکان می بخشد و به همین دلیل بعد از تمیز کردن خانه با استفاده از لیمو می توانید حس تازگی و تمیزی را افزایش دهید.

لیمو

  • سبزی های معطر

با گیاهان و سبزی های طبیعی و معطری مانند ریحان و جینسینگ نیز می توانید یک خوشبو کننده طبیعی در خانه ایجاد کنید. این گیاهان به طور طبیعی دارای رایحه و عطر خوشایندی هستند که هوای خانه را تازه و فرح بخش می کنند. برای این منظور آن ها را در داخل گلدان کاشته و هم از زیبایی ظاهری و هم از عطر آن ها بهره مند شوید.

سبزی های معطر

  • جوش شیرین

کربنات یا جوش شیرین یک رایحه مطبوع دارد. برای این که بتوانید از رایحه آن بهره مند شوید در مقابل درب بالکن مقداری جوش ‌شیرین بپاشید. این گونه زمانی که باد شروع به وزیدن ‌کند رایحه جوش شیرین را وارد خانه خواهد کرد.

جوش شیرین

  • پیاز قرمز

با استفاده از پیاز قرمز می توانید هر نوع بوی نامطبوع موجود در خانه را از بین ببرید. یک برش از پیاز قرمز را در داخل آشپزخانه قرار داده و از بروز هر نوع بوی نا خوشایند جلوگیری کنید. علاوه بر این پیاز خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و برای جلوگیری از سرایت بیماری هایی مانند سرما خوردگی بسیار مفید است. برای این منظور می توانید پیاز را به بخش های مختلف تقسیم کرده و آن را در نقاط مختلف خانه قرار داده و از خاصیت ضد باکتریایی آن بهره مند شوید.

پیاز قرمز

تمامی این خوشبو کننده ها موادی بسیار پرکاربرد و در دسترس خانه داری هستند که به شما این امکان را می دهند تا به راحتی با استفاده از آن ها رایحه و هوای مطبوع و لذت بخشی را در خانه ایجاد کنید. بیشتر این خوشبو کننده ها خاصیت بوگیر بودن را نیز داشته و مانع از بروز بوی نامطبوع در خانه می شوند.