ایده های هوشمندانه برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

دکوراسیون آشپزخانه

ایده های هوشمندانه برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

جهت مشاهده بخش اول این مطلب ایده های هوشمندانه برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک  به اینجا مراجعه فرمایید.

بخش دوم:

ایده های کاربردی و آسان برای استفاده حداکثری از فضاهای خیلی کوچک

آویز ماهیتابه:

بیشتر آشپزخانه ها فضای کافی برای استفاده از نمونه های بزرگ و مستطیلی شکل آویز ماهیتابه ندارند. اما گزینه هایی برای فضاهای کوچکتر نیز وجود دارند. فکر نکنید که این آویزها حتما باید از سقف آویزان شوند ،‌ بعضی از آنها را میتوان روی دیوار نصب کرد. مثل این نمونه:

دکوراسیون آشپزخانه

دیوار نگهداری لوازم آشپزی:

از آشپزخانه ی رستوران های خیلی شلوغ با ابزارهای صنعتی دیواری و آویز هایی برای نگه داری وسایل ، الهام بگیرید.

یک صفحه سوراخ سوراخ را روی دیوار آشپزخانه تان نصب کنید و از آن برای نگه داری لوازم آشپزخانه استفاده کنید. برای حفظ هماهنگی بصری صفحه ای با همان تم رنگ آشپزخانه به کار ببرید.

از آهنربای دیواری برای نگه داری چاقو و شیشه ادویه جات استفاده کنید.

آویز برای نگه داری ظروف. یک نوار ساده با قلاب هایی روی آن با یک حلقه یا سوراخ روی آن میتواند برای نگه داری لوازم مناسب باشد. سبد هایی هم وجود دارد که میتوانید از آن آویزان کنید و داخل سبد لوازم کوچکترتان را نگه داری کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

میز و صندلی مخفی:

رویکردی خلاقانه را برای به حداکثر رساندن عملکرد دکوراسیون آشپزخانه  ی کوچک خود امتحان کنید. راه حل هایی را برای ایجاد فضایی چند منظوره پیدا کنید مثل میز و صندلی های کاربردی که مفید هستند و به راحتی هم میتوانند در خارج از مسیر و فضای اصلی ، نگه داری شوند. برخی از این ایده ها شامل:

صندلی های بدون پشتی بار که کاملا داخل قرار میگیرند.

دکوراسیون آشپزخانه

 

کابینت ها و قفسه های رولی در آشپزخانه که بعد از انجام کار جمع میشوند.

دکوراسیون آشپزخانه

 

میز یا تخته آشپزخانه نصب شده روی دیوار

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

 

فضای بیشتر کانتر

اگر هدف شما ایجاد یک دکوراسیون آشپزخانه  ی جدید و معاصر است ، یکی از مهم ترین عناصر مهم طراحی ، کانتر مینیمالیست و منظم است که نه تنها مدرن است بلکه فضای بیشتری را هم به وجود میاورد و آماده سازی و پخت و پز غذا را آسان تر میکند. کلیه لوازم خانگی کوچک و اقلام آشپزخانه را از روی کانتر آشپزخانه کنار بگذارید. ایده های دیگر برای افزایش فضا روی کانتر:

اجاق گاز سرامیکی براق و مدرن که امروزه بسیار محبوب است و فضای سودمندی برای کانتر آشپزخانه است. میتوانید تخته ی آشپزخانه یا موارد دیگر را زمانی که از اجاق استفاده نمیکنید روی آن قرار دهید.

کاور روی اجاق گاز: شما میتوانید یک کاور برای روی اجاق گاز خود تهیه کنید و در زمان هایی که از آن استفاده نمیکنید کاور را روی آن قرار داده و به راحتی از آن فضا استفاده کنید.

تخته های رولی فضای بیشتری به شما میدهند. میتوانید نمونه ی چرخ دار آن را خریداری کنید و یا خودتان چرخ ها را اضافه کنید. با اضافه کردن یک صندلی جمع و جور هم میتوانید یک میز صبحانه ی عالی داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

اضافه کردن قفسه های بیشتر:

برای نگهداری لوازم آشپزخانه تان ، مکان هایی را برای اضافه کردن قفسه های بیشتر پیدا کنید. اضافه کردن یک ردیف باریک قفسه در کابینت میانی آشپزخانه بهترین جا برای نگه داری کتاب های آشپزی شما می تواند باشد. به دنبال جاهای بیشتر باشید ؛ مثل گوشه ها یا بالای کانتر

دکوراسیون آشپزخانه 

منبع: freshome

گرداوری:نبی لو (مشاور و طراح دکوراسیون داخلی)


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]