طراحی داخلی خانه ای دلچسب به رنگ آبی / استودیو طراحی HAO

استودیو طراحی HAO

طراحی داخلی خانه ای دلچسب به رنگ آبی / استودیو طراحی HAO

طراحی داخلی خانه ای دلچسب به رنگ آبی / استودیو طراحی HAO

استودیو طراحی HAO

معماران : 

HAO Design
مکان :
تایوان

مساحت :
150 مترمربع

سال ساخت :
2016
از زبان معمار، فضایی حیرت انگیز و پراز شادی.
براى زوج هاى جوانى كه بچه دارند، كافه ها و نوشيدنى فروشي هايى كه آن دو قبلا همیشه مي رفتند، تبديل به محدوده ممنوعه مي شود. اما براى اين دو نفر كه حالا مسئولیت فرزند و سختي هايش را تجربه مي كنند، محل سكونتى مناسب براى همزيستى بين لبخند كودكشان و سبك زندگيشان مسئله اى مهم است..

استودیو طراحی HAO

زیبایی یک شیوه زندگی خانواده محور
این زوج به دلیل علاقه به آشپزی و صرف زمان زیاد در آشپزخانه و همچنین داشتن دو فرزند خردسال، در مراحل اولیه ی طراحی ، ایده ی آشپزخانه ی باز را دادند، به طوریکه دید کامل از آشپزخانه در حین فعالیت های کودکانشان در نشیمن را داشته باشند. اتاق نشیمن به عنوان فضای بازی کودکان تعیین شده است و مبلمان سبک و کم ارتفاع آن به همراه میزهای گرد، میزان نفوذپذیری و دورهم بودن را به فضا القا می کند. شبکه پانل های چوبی سقف به سادگی، پارتیشن فضایی هماهنگ و دقیقی را فراهم می کنند و همچنین وقتی بچه ها بزرگتر شدند، می توانند از فضای زیر پارتیشن ها برای مطالعه کتاب نیزاستفاده کنند.
پنجره ها هم که با قاب ها و انعکاسشان هرروز شیوه ی زندگی این خانواده شاد را بازتاب می کنند، جزو ویژگی های اصلی طراحی داخلی خانه هستند. هربار که فردی وارد خانه می شود، بلافاصله چشم انداز دل انگیزی که توسط پنجره ی بزرگ نمایان می شود،جلب توجه می کند. تعبیه فضای نشیمن راحت کنار پنجره هم به این معنی است که می توانید همزمان با بهره گیری از چشم انداز شهر و درخشش باران، از نوشتن یا نوشیدن قهوه تان لذت ببرید.

استودیو طراحی HAOاستودیو طراحی HAO

استودیو طراحی HAO
استودیو طراحی HAO

پلان

استودیو طراحی HAO

ساخت یک خانه فوق العاده از طریق پخت و پز و غذا خوری.
آشپزخانه و نهارخوری، بی شک قلب و روح خانه محسوب می شوند. بر اساس شخصیت این زوج، ما یک سبک مدرن معاصر و ظریف را در طراحی اپن جزیره ی آشپزخانه و دیوار پشت آن در نظر گرفتیم، بدین صورت که با پوشاندن هر دوی آنها با کاشی های سیاه و سفید، که با بتن خاکستری سقف هماهنگ است، حس خنکی زمستانی را به فضا می دهند. کابینت آشپزخانه، بلند به رنگ آبی روشن برای مطابقت با سقف و گرم کردن فضا قرار داده شده اند. هر دو فضای آشپزخانه و نهارخوری ساخته شده از مصالح درجه یک از رنگ های مختلف آبی اند که یک حس قوی از فضایی پویا را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، درب ورودی بالکن از آشپزخانه، صفحه ای سوراخ داراست که از آن قلاب های S شکل را برای نگهداری وسائل می توان آویزان کرد. این دیوار سوراخدار با عمل تهویه و نگهداری وسائل آشپزخانه، طراحی زیبا و کاربردی محسوب می شود.

استودیو طراحی HAO

یک پایگاه مخفی برای فعالیت های خلاقانه.
برای پرورش خلاقیت کودکان در خانه، به صورت مخفیانه فضاهایی آزاد در نظر گرفتیم. این خدمات عبارتند از: نقاشی و لگو در اتاق انتظار، که بچه ها را به ترکیب رنگ ها و شناخت آنها تشویق می کند، در نشیمن هم دیواری از تخته سیاه قرار دادیم که روی آن شخصیت های کارتونی کشیدیم تا کودکان هم الهام گرفته و جذب ترسیم و طراحی شوند.
فضای داخل اتاق خواب کودکان، مبلمان، در و کمد ها، به جای رنگ صورتی، از رنگ های خنثی آبی، سبز و زرد استفاده شده است، که کاملا با دیوارهای خاکستری بتنی هماهنگ است و همگی در نهایت، فضایی رنگی، سرگرم کننده و آرام را به وجود آورده اند. داخل کمدها، قفسه و کشوهایی برای لباس ها طراحی شده که جلب توجه می کند و این طراحی نه تنها نیاز نگهداری از لباس ها را برآورده کرده، بلکه به کودکان کمک می کند در مراحل بعدی رشدشان خودشان را از طریق داشته های شخصیشان بیان کنند. با افزایش سنشان، این فضا به طور کامل شخصیت و سبک زندگی آنها را منعکس خواهد کرد.

استودیو طراحی HAO

استودیو طراحی HAO

منبع: Archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو| بهلور

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

ساختمان مسکونی کهریزک، هماهنگی فرهنگ، اقلیم و معماری

طراحی داخلی خانه ای مجلل با یک آتریوم باغ دار

نمونه های فوق العاده در طراحی معماری ویلایی

 

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید