لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه که طراحان داخلی استفاده می برند

لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه که طراحان داخلی استفاده می برند

لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه ؛ طراحی ساخت و نمای ساختمان‌های امروزی معمولا  به گونه‌ای است که برای مثال یک نوع طراحی با متریال و ویژگی های خاص باب می‌شود و شاید هنگام خرید یا اجاره، خانه ساختمان های زیادی با ویژگی‌های یکسان را در یک دوره زمانی خاص مشاهده کنید. این خانه ها بسیار شبیه خانه‌های کناری شان می‌باشند بنابراین داشتن طراحی دکوراسیون داخلی که منحصربه فرد باشد و درکی از غنا و لوکس بودن را ارائه کند بیشتر مورد پسند واقع می‌شود.

ما همگی دوست داریم خانه‌های مان شبیه قصرهای به زیبایی تزئین شده به نظر برسند اما اغلب هزینه کافی برای دست یابی به آن را نداریم.

زندگی در فضایی که گران قیمت و فاخر به نظر برسد و در عین حال بودجه کمی لازم داشته باشد زیاد دور از دسترس نیست. هرکس می‌تواند با چند ملاحظه دقیق که در  زیر  آورده شده خانه‌ای شیک و رویایی برای خود ایجاد کند.

1- ابزارهای گچی سقف

فضایی که فاقد ابزارهای گچی باشد معمولا رده متوسط به نظر می‌رسد. فاقد جزئیات اتصال به دیوار و سقف به یکدیگر به فضا نمای کم ارزش و ناتمام می‌دهد. با هزینه بسیار کمی، ابزارهای گچی اجرا شده روی دیوارها به فضا غنا و شکوه می‌بخشند. هنگام انتخاب ابزار و تزئینات گچی سقف به دنبال قرنیزهای درازتر باشید تا جلوه پرررنگ تری داشته باشند.

2- نقاشی ساختمان

سخت ترین تصمیم در زمان تغییر دکوراسیون می‌تواند انتخاب رنگ برای یک فضا باشد. انتخاب رنگ سفید خالص یا رنگ های خنثی با رنگدانه های زیاد جلوه ای پرظرافت و لوکس به اتاق می‌بخشد. اتاق هایی با رنگ خنثی امکان چرخش رنگ های تاکیدی را با تغییر فصول در صورت دلخواه فراهم می‌کنند. یعنی با تغییر فصل می‌توانید رنگ های ضمیمه ای دکوراسیون خود را تغییر دهید و از آن جایی که رنگ دیوارها خنثی هستند هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ‌های لوازم دکوری خود ندارید.

ترفند آسان دیگری که واقعا جلوه لوکسی به یک خانه می‌بخشد رنگ کردن درب های خانه با رنگ مشکی است. این کار فورا به فضا حسی از شکوه و غنا را اضافه می‌کند. فقط باید اطمینان یابید که ظاهر درب ها را با سایر لوازم دکوری با استفاده های دیگر از لوازم دکوری مشکی پیوند دهید.

3- کوسن ها

کوسن‌ها همیشه جزو لوازم جانبی فوق العاده کاربردی برای مبلمان، لاوست یا صندلی های بزرگ محسوب می‌شوند. مجموعه کوسن های خریداری شده از فروشگاه های کوچک برای امتحان کردن زیادی سخت به نظر می‌رسند و ظاهر ارزان قیمت و بی‌کیفیت بودن شان را فریاد می‌زنند. اولا آن ها به اندازه کافی بزرگ نیستند تا تاثیری در طراحی شما بگذارند و همچنین آنقدر کوچک هستند که هیچ مزیت و کاربردی ندارند. دوما، اگر هدف شما لوکس کردن فضای تان است، کوسن‌هایی که هر خانه می‌تواند داشته باشد آن ایده را شکست می‌دهد. بنابراین از خریداری کوسن های کوچک 12-18 اینچی موجود در فروشگاه های محلی خودداری کنید. به جای آن ها کوسن‌های بزرگ تر 22-24 اینچی را انتخاب کنید. این کوسن های سایز بزرگ همان میزان لوکس هستند که شما می‌خواهید.

4- پوشش پنجره‌ها

گزینه های پیش رو برای انتخاب پوشش پنجره ها بی‌انتها است و در قیمت های متفاوتی عرضه می‌شوند. بهترین کار این است که روی بهترین کیفیتی که در حد توان تان است به طور منطقی هزینه کنید و از هزینه کردن روی پرده های شل و بدون آستر خودداری کنید این دو نشانه‌های کیفیت پایین بودن هستند. اگرچه قیمت آن ها پایین تر است، اما مگر شما نمی‌خواهید اتاق تان ظاهری فاخر و لوکس داشته باشد؟ به جای خرید آن ها به صورت آماده از فروشگاه‌های محلی یک فروشگاه پارچه فروشی خوب پیدا کنید.

خیاطان حرفه ای آن ها می‌توانند شما را در درست کردن پرده هایی متناسب با بودجه شما که در عین حال ظاهری لوکس دارند و بسیار بیشتر از چیزی که برای آن می‌پردازید گران به نظر می‌رسند راهنمایی کنند. زمانی که پرده های خود را آماده کردید آن ها را تا جای ممکن نزدیک سقف آویزان کنید که این کار نگاه‌ها را به سمت بالا می کشاند و ارتفاع اتاق را بالاتر نشان می‌دهد. پرده هایی که درست در بالای پنجره آویزان شده اند جلوه خوبی ندارند.

5- ابزار و یراق ساختمانی

بسیاری از خانه‌های ساخته شده دارای ابزارها و لوازم بسیار متعارف هستند. آن ها به طور کلی چه از نظر ظاهری و چه از نظر هزینه ای ارزان قیمت و بی‌کیفیت هستند. سازندگان از این اشیاء به طور فله‌ای استفاده می‌کنند چرا که برای استفاده مقرون به صرفه تر هستند اما همیشه بهترین انتخاب برای صاحبخانه‌هایی که به دنبال جلوه های سفارشی تر هستند نمی‌باشد. با کمال تعجب، ابزارهای مذکور برای تعویض با گزینه های سفارشی تر هزینه زیادی نمی‌طلبند.

دستگیره‌های کشوهای آشپزخانه ها را دربیاورید و آن ها را با نمونه های خاص تر تعویض کنید. شما آن ها را می‌توانید در هر مغازه ابزارفروشی پیدا کنید چه برسد به فروشگاه ها و بازارهای محلی مخصوص آن ها. هدف کلی از این کار این است که چیزهایی که دوست دارید را انتخاب کنید نه این که دقیقا از همان لوازمی که در خانه همسایه تان استفاده شده کپی برداری کنید. شما حتی می‌توانید برای تغییرات بیشتر شیرآب اصلی منزل تان را نیز تعویض کنید.

لوکس کردن منزل با  10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

6- نورپردازی

همانند ابزارآلات، نورپردازی نیز گزینه دیگری است که سازندگان از انواع متعارف و رایج در بازار برای آن استفاده می‌کنند که فاقد هر گونه ویژگی ها و سبک های منحصربه فرد است.

لوکس کردن منزل با  10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

لوسترها و پنکه‌های سقفی معمولی را با آن هایی که طراحی خاص دارند تعویض کنید. نیازی نیست به مغازه های لوازم روشنایی سطح بالا مراجعه کنید، می‌توانید سمساری ها و حراجی‌ها را برای پیدا کردن موردی کم هزینه جست و جو کنید. هزینه پرداخت شده برای خرید یک لوستر به منظور ایجاد جلوه‌ای لوکس و فاخر ارزشش را دارد.

7- کفپوش چوبی هاروود

درحالی که فرش کردن کامل کفپوش ها زیر پاها گرم و نرم هستند اما آن ها به تنهایی جلوه لوکسی ندارند. از سویی دیگر پارکت هاروود آن جذابیت بصری کلاسیک را فراهم می‌کند. در ابتدا شاید به خاطر هزینه بالا دست از آن بکشید ولی کفپوش‌ها دوام بالایی دارند که هزینه پرداخت شده برای آن ارزشش را دارد مخصوصا اگر آن را با عوض کردن فرش‌ها در هر چندسال مقایسه کنید.

لوکس کردن منزل با  10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

چوب هاروود با مدل های گوناگونی از چوب ساخته می‌شوند و برخی از آن ها نسبت به بقیه لوکس تر هستند. چوب تیره‌ای برای آن انتخاب کنید که به فضا غنا و شکوه می‌بخشد و با ایده‌ی نقاشی کردن درب ها با رنگ مشکی همخوانی دارد.

شما حتی می‌توانید روی آن یک فرش کوچک زیبا پهن کنید که روی فضای اتاق لنگر بیندازد و عناصر طراحی آن را به همدیگر پیوند دهد.

8- لوازم دکوری

طلا اغلب مترادف ثروت گرفته می‌شود و پرزرق و برق تر به نظر می‌رسد. قاب های طلاکاری شده، دکوری های طلایی و لوازم روشنایی برنجی زمانی که همگی با هم استفاده شوند ظاهری رنگ و رو رفته پیدا می‌کنند. هنگام تلاش برای فراهم کردن جلوه لوکس می‌بینید که رنگ آن ها برای نگاه کردن زیادی شدید است. درحالی که لوازم نقره ای، کرومی و نیکلی برای چشم ها خوشایندتر هستند و جلوه براق و جلایافته‌ای ارائه می‌دهند.

لوکس کردن منزل با  10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

بنابراین قاب های طلایی قدیمی را با مدل های جدید نقره ای جابه جا کنید، لامپ های رومیزی برنجی را با لامپ های نیکلی جلایافته تعویض کنید و لوازم طلایی خود را به حراج بگذارید.

به علاوه نقره می‌تواند به منعکس کردن بهتر نور نسبت به طلا کمک کند و جلوه مطلوب شما را ایجاد کند.

لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

9- مبلمان

مبلمان معمولا گران ترین وسیله یک اتاق می‌باشند اما این کلی نیست و الزامی ندارید که برای آن ها قیمت های گزاف بپردازید. با این حال خرید مبلمان ارزان در پایان خرج بیشتری روی دست شما می‌گذارد. به جای خریداری مبلمان ارزان قیمت سعی کنید به سمساری ها و مغازه های دست دوم فروشی سر بزنید و مبلمانی با اسکلت بندی محکم و باکیفیت خریداری کنید و پارچه رومبلی آن را تعویض کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا در کسری از هزینه‌های مبلمان گران قیمت، مبلمانی با جلوه منحصربه فرد داشته باشید بدون آن که از کیفیت و اسکلت بندی محکم و مناسب برای آن چشم پوشی شود.

لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه
لوکس کردن منزل با 10 ترفند کم هزینه

10- خانه‌داری

به قول آلبرت هادلی که می‌گفت«هیچ نقطه ای برای زیباکردن چیزی برای شخص شلخته و نامرتب وجود ندارد». بله حق با اوست آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای شیک نشان دادن یک خانه حفظ تمیزی و مرتب بودن آن است. به طور هفتگی خانه خود را جارو بکشید و گردگیری کنید و جلوی بی‌نظمی و آشفتگی را بگیرید و بگذارید منزل تان برق بزند. در این صورت همه لوازم می‌توانند به زیبایی جلوه خود را به نمایش بگذارند. آیا این یک ویژگی کلیدی برای خانه‌های لوکس نیست؟

بنابراین دیدید که دست یابی به جلوه ای لوکس به هزینه زیاد نیاز ندارد. فقط این ترفندها و راهکارها را دنبال کنید. آن گاه خانه‌ای خواهید داشت که با هزینه کم همچون خانه های لوکس و اشرافی به نظر می‌رسد.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی