تهیه کوسن‌ های فرانسوی جذاب برای صندلی ها در دکوراسیون

تهیه و دوخت کوسن

تهیه کوسن‌ های فرانسوی جذاب برای صندلی ها در دکوراسیون

تهیه کوسن‌ های فرانسوی جذاب برای صندلی ها در دکوراسیون ؛ امروز قرار است در بخش خودتان بسازید سایت پویانو مراحل ساخت کوسن را به شما آموزش دهیم. این کوسن‌ها که امروزه در فروشگاه‌های وسایل منزل نیز به چشم می خورد و حتما  توجه شما را تا به حال جذب کرده‌اند ممکن است قیمت نسبتا بالایی داشته باشید، برای دکوراسیون منزل و دیزاین اتاق‌های شما بسیار کارآمد هستند و چرا اینبار خودتان دست به کار نشوید! با کمی ذوق و سلیقه و حوصله خودتان از عهده ساخت آن بر می‌آیید.

11

از این نوع کوسن ها می توانید برای روی صندلی های چوبی ساده , فلزی فرفورژه ، برای نشیتن بر روی زمین و هر جایی که فکرش را بکنید خواهید دید که به کار می رود. از ترکیب های رنگی متنوع برای انتخاب پارچه آن بهره ببرید و یک دیزاین خلاقانه با هماهنگ کردن این کوسن ها ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

13

برش پارچه

تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

فوم خود را اندازه­‌گیری کنید و الگو را از بالا و کناره‌­ها در روزنامه در بیاورید. آن را روی پارچه پهن کنید و با سوزن ثابت نگه دارید و از یک خطکش برای مشخص‌کردن فاصله­‌ی یک اینچی بزرگتر از الگو در دورتادور آن استفاده کنید. این فضای بیش­تر به شما امکان می­‌دهد تا لبه­‌های کوسن را بدوزید. برای تیکه­‌های اطراف کوسن، فقط نصف اینچ درنظر بگیرید برای گوشه­‌های کوسن که به هم متصل می­‌شوند. ولی برای ضلع­‌های بزرگتر در بالا و پایین فاصله 2,5 سانتیمتری در نظر بگیرید.

برای روشن شدن موضوع: همه­‌ی لبه‌­‍‌ها که در بالا و پایین هستند قطعات باید یک اینچ بیش­تر درنظر گرفته شود. (1.25 سانتیمیتر برای آزادی و 1.25 سانتیمتر برای دوخت‌و‌دوز در نظر بگیرید.) ولی گوشه­‌های کناری حداکثر 1.5 سانتیمتر آزادی لازم دارد.

  1. از روی همه­‌ی نشانه­‌ها الگو را برش دهید.

دوختن کوسن

تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

اطراف آن را با فضای نصف اینچ بدوزید.

  1. تکه­‌های دوخته شده کناری را به تکه­‌های پایینی بدوزید و زاویه­‌های گوشه را کاهش بدهید.
  2. کناره­‌ها را به با فضای نصف اینچ به پایین بدوزید.
  3. مرحله 4 و 5 را برای برای قسمت بالایی کوسن تکرار کنید فقط یک قسمت را برای ریختن فوم داخل آن، باز بگذارید. راه حل برای اینکه فراموش نکنید کجا باید دوختن را متوقف کنید این است که از دو تا سوزن کنار همدیگر استفاده کنید. دو طرف قسمتی را که برای وارد کردن فوم باز گذاشته­‌اید بصورت رفت و برگشتی محکم بدوزید چون در هنگام وارد کردن فوم­ها به این مناطق فشار زیادی وارد می­‌شود.
  4. از چک کردن گوشه­‌ها مطمئن شوید برای چین­‌ها قبل از اینکه فوم را وارد کنید. تعدادی از کوک­‌ها را حذف کنید و دوباره بدوزید تا گوشه­‌های همواری داشته باشید.

به کاربردن پنبه حلاجی شده و وارد کردن آن

تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

با پنبه حلاجی شده فوم­‌ها را بپوشانید.

  1. پنبه­‌های حلاجی شده را مانند کادو گرفتن تا بزنید و آن را بدوزید. جاهایی که پنبه حلاجی شده روی هم قرار می­‌گیرند را لازم نیست بدوزید، فقط انتهاها را بدوزید که سرجای خود بمانند.
  2. فوم­‌های پوشانده شده با پنبه را داخل روکش کوسن بکنید. (اگر لازم است تا بزنید تا داخل برود). لبه قسمت باز شده را تا بزنید تا با نصف اینچ دیگر هماهنگ باشد و با سوزن نگهش دارید.
  3. قسمت باز را با یک دور یا دو دور بدوزید.

تهیه لبه­‌های تشک فرانسوی

 

تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن
  1. الآن زمان تهیه ظاهر تشک مانند برای کوسن­‌هاست. یک سوزن لحاف دوزی را با نخ محکم کتانی یا ابریشمی، نخ کنید. ته آن را گره بزنید و سوزن را در یکی از نقاط شروع لبه­ پایینی فرو کنید و بکشیدش تا گره در فضای خالی که در نظر گرفته بودید برود و پنهان شود. کناره­‌ها را بگیرید و با فاصله حدود 1.5 سامتیمتر از لبه شروع به دوختن کنید. می­توانید از دوخت رفت و برگشتی نیم سانتی استفاده کنید.
  2. دست دوزی حاشیه­‌ها را اذامه دهید و هر موقع لازم است دوباره سوزن نخ کنید و گره را پنهان کنید.
  3. قسمت پایین شکل بالا نشان می­دهد که گره­های اول و آخر خود را زمان دست دوزی چگونه مخفی کنید: سوزن را تا بالای فضای دوخته شده بالا بیاورید و جایی گره بزنید که پارچه­‌ها در درزها به هم می­رسند.
  4. بعد از گره زدن آخر کار، سوزن را به درون درز و کمی درون پارچه بفرستید. سوزن را بکشید تا گره محکم­تر شود و آن را قیچی کنید و بنابراین به سمت فوم برمی‌گردد و شما آن را نمیبینید.
تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

همانطور که می­بینید لازم نیست راجع به عالی نبودن دست دوزهای خود نگران باشید. این اندازه متفاوت کوک­‌ها جز جذابیت­‌های این مدل کوسن است.

تهیه توف یا فرورفتگی( یا دکمه دوزی ها)

تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

دکار یا ماژیک علامت بزنید. این علامت­‌ها بعداً دیده نمی­‌شوند. اندازه ماتریس من 36*16 اینچ( هر اینچ 2.5 سانتی متر است) است. و در اینجا 8 فرورفتگی درست شده است. طول را به 5 قسمت تقسیم کنید تا 4 تا فرورفتگی با فاصله یکسان داشته باشید. و 5 اینچ از اطراف فاصله دارد.

  1. اگر می­توانید نخ محکم ابریشمی و کتانی استفاده کنید. زیرا در توف­‌ها فشار خیلی زیاد است و شما میخواهید تا آن­جایی که امکان دارد آن را حفظ کنید. یا می­توانید از نخ‌­های ضخیم استفاده کنید. نخ را به صورت دو لایه استفاده کنید بهتر است.
  2. از قسمت پایینی کوسن شروع کنید، سوزن را در جایی که علامت زدید فرو کنید و تا جایی که می­توانید کوسن را فشار دهید و سوزن را از لایه­‌ها بگذرونید و به علامت بالایی برسانید، مقدار زیادی نخ را در پایین کوسن باقی بگذارید. دوباره سوزن را از نزدیکی جایی که آن را خارج کردید وارد کوسن کنید ( می­توانید یک دکمه بدوزید.) و کوسن را فشرده کنید و از قسمت پایینی خارج کنید. ته نخ را تقریباً محکم گره بزنید نه آنقدر محکم که پارچه پاره شود  نه آنقدر شل که توف قابل تشخیص نباشد. نخ را ببرید ولی حدود یک چهارم اینچ آن را رها کنید. از قیچی کوچک برای این کار استفاده کنید.
  3. همانطور که گفتیم این کار سختی بود. کشیدن سوزن از بین فوم به ضخامت سه اینچ کار سختی است و  دو روش برای آسان­تر کردن آن به شما پیشنهاد می کنیم.
  • استفاده از یک انگشدانه شست به شما کمک می­کند که راحت­‌تر سوزن را فشار دهید و از سمت دیگر خارج کنید.
  • از زانو برای پایین نگه داشتن فوم استفاده کنید. این باعث می­شود راحت­تر فوم را پایین نگه دارید.
  1. این مراحل را برای همه­‌ی نقاط علامت­گذاری شده تکرار کنید.
تهیه و دوخت کوسن
تهیه و دوخت کوسن

سپس بشینید و از این کوسن ماتریس فرانسوی خود لذت ببرید!

8

تحریریه پویانو | نزاکتی

 

اگر شما هم راه حل های ابتکارانه ای برای ساخت وسایل دکوراتیو منزل دارید ، از اینکه با پویانو به اشتراک بگذارید استقبال می کنیم.