7 طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند

7 طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند

7 طرح و الگو که با هر دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند

عموما، دیزاینر ها این بحث را دارند که بدون الگو نمی توانند طراحی کنند ، خصوصا اگر راجع به کاغذدیواری هایی با طرح های گلچین صحبت میکنیم. ما تعدادی از خوش مدل ترین و متنوع ترین طرح های الگو را انتخاب کردیم که به خوبی با هر فضای داخلی متناسب می شوند فارغ از نوع سبک و کاربرد آن آنها را برای شما لیست کرده ایم تا شما هنگام انتخاب وسایل یا دکور منزل از آنها ایده بگیرید .

1- طرح های نواری عریض

طرح های نواری عریض در دکوراسیون داخلی
طرح های نواری عریض در دکوراسیون داخلی

احتمالا الگوهای با فرم راه راه هیچ وقت از مد نمی افتند چون گوناگونی هندسی ساده آن دکوراسیون داخلی را فوق العاده میکند. در وهله اول این الگو میتواند به هماهنگی و شاخص شدن خطوط و اجزای عناصر فضای داخلی کمک کند، از لحاظ بصری اتاق و تمامی سبک های طراحی چیدمان شده در آن قادر هستند با هم به زیبایی ترکیب شوند.

 

2: طرح های مستطیلی و لوزی

 طرح های مستطیلی و لوزی

الگوهای هندسی، در اصل، روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. بیشتر و بیشتر مردم در سراسر جهان از اشکال هندسی برای سازماندهی فضا استفاده می نمایند. علاوه بر این، این طرح ها اغلب با راه راه های پشت سر هم از سطوح حجمی ترکیب میشوند که یک فضای داخلی جالبی ایجاد میکنند.

3

لوزی و مثلث از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. با آنها میتوان هم طرح های بسیار ساده و هم پیچیده ای ایجاد کرد. در عناصر دکوراسیون داخلی متعددی یافت میشنود از جمله دیوار ، مبلمان و انواع وسایل منزل ، شیشه ها ، نقاشی و منسوجات. به راحتی میتوان با انتخاب اندازه و رنگ های مناسب از این طرح و الگو بهترین نتیجه را گرفت.

 طرح های مستطیلی و لوزی دکوراسیون داخلی
طرح های مستطیلی و لوزی
دکوراسیون داخلی

با توجه به رشد محبوبیت  و توجه به سبک  اسکاندیناویایی و مینیمالیسم مدرن  که سبک هایی ساده می باشند،  استفاده حداقلی از وسایل منزل ، الگوهای ساده و رنگ های واضح قابل فهم بیشتر از پیش متداول شده است.

اشکال هندسی در فضای داخلی ، بر روی دیوار ها و منسوجات جذاب تر از سایر اجزای داخلی نمایش داده میشوند.

 

3: موتیف های گل دار

طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند
طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند

الگو های طرح گل دوست داشتنی قادر نیستند هیچ دیزاینی را ناهماهنگ کنند چرا که برای هر سبک طراحی و دکوراسیونی مناسب هستند. به خصوص طرح های گل دار پرکاربرد این روزها اکنون از تصاویر کوچک می باشد که به همراه گل های  نفیس و شاخه و برگ در طیف های پاستلی استفاده می شود.

این گونه موتیف ها الگویی روشن، شاد و پر گل به صورت واقع نمایانه یا طراحانه دارند. این الگو ها به راحتی جدا از سبک فضای داخلی آن در هر اتاقی خود نمایی می کنند. . همه بستگی به تمرکز الگو های دیزاین دارند. برای مثال در سبک های با رنگ های بیشتر-  شابی چیک ، کلاسیک، پروونس Provence و در سبک های با رنگ کمتر با تلفیقی از مینیمالیسم انجام می پذیرد.

 

طرح جنگلی

طرح جنگلی دکوراسیون داخلی
طرح جنگلی دکوراسیون داخلی

البته این الگو به موتیف های گل دار نسبت داده شده می شود و جزئی از آنها محسوب می شود اما الگوهای با  پوشش گیاهی جنگلی هم اکنون در بالاترین سطح محبوبیت و توجه قرار دارند واین روزها در انواع طراحی های دکور داخلی به آنها اشاره فراوان شده است.

این روزها طرح هایی با گیاهان گرمسیری، طرح پرندگان عجیب و غریب و گلدار در انواع پوستر و کاغذدیواری به زیبایی با هر طراحی داخلی تلفیق می شوند.

5: موتیف های آبرنگی

طرح آبرنگی دکوراسیون
طرح آبرنگی دکوراسیون

لکه های زیبای آبرنگی ، اغتشاش رنگها ، شفافیت و سهولت در انجام این کار در حال حاضر این الگوها را به طور فزاینده ای زینت بخش فضای داخلی در سراسر جهان  کرده است.

نقوش آبرنگ هجرت طولانی ای از کاغذ به کاغذ دیواری و منسوجات داشته است.  ترکیب رنگی مورد نظر را انتخاب کنید، نور و حس و حال  را به طراحی داخلی اتاق خود دعوت کنید.

 

6: طرح های حجمی

طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند
طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند

محبوبیت افکت های سه بعدی متعدد تنها در حجم مبلمان و وسایل، کاشی و سرامیک و پانل های مخصوص خلاصه نمی شود. به نظر می رسد این الگو ها در  طراحی به راحتی با هر سبکی تلفیق می شوند.

انواع تصاویر خیال انگیز، الگوهای غیر معمول و الگوی بافت پیچیده در اوج توجه و علاقمندی قرار گرفته اند!

7: طرح های با استایل

طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند
طرح و الگو که با هر دکوراسیون خانه ای هماهنگ می شوند

دیزاینر ها در حال توسعه تعداد زیادی از الگوها با تصایری از اشیائی که در اطراف ما هستند می باشند تا در یک فرم طراحی ازآن استفاده نمایند. می تواند سایه ها( تصاویر با تم سیاه وسفید silhouettes)، آیکون ها، اشکال هندسی شکسته شده در ابعاد و اندازه های جدید ،عکسها ،  کلاژها و خلاصه هر چه که ما  دوستشان داریم و خواهان دیدن مداومشان در خانه مان هستیم باشد. اینها الگوهای خوبی هستند و به راحتی درهر فضای مناسب هستند.

منبع: jrnewmedia

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | ترکمان زاده

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی حیوانات برنجی

۱۵ وسیله دکوری که همیشه جالب خواهند بود

طرح داماس در طراحی داخلی ؛ زیبایی متجملانه به سادگی در منزل!

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید