دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی حیوانات برنجی

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی حیوانات برنجی

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی حیوانات برنجی

مجسمه های تزئینی حیوانات که در دهه ی 1960 میلادی پرطرفدار بوده اند برای دکور و نمایش کلکسیونی ایده ی جالبی هستند. این اشیاء کوچک زینتی را می توان در سمساری ها و عتیقه فروشی ها پیدا کرد. این مجسمه های کوچک درخشان را دست کم نگیرید همیشه جایی برای قرار دادن یک قو ، زرافه ، آهو و یا ماهیخوار برنجی در فضای منزل شما وجود دارد.

01- یک جفت پرنده ی ماهی خوار برنجی به عنوان دکور شلف های شما جلوه ی جذاب و زیبایی به آن می دهند. این دکوری ها را می توان با قیمت مناسب از سمساری ها تهیه کرد.

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی
دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی

2- استفاده از آن ها به عنوان نگهدارنده های کتاب کمی مشکل تر است چرا که اگر شما بخواهید یک جفت قرینه از آن ها را پیدا کنید معمولا برای تان هزینه بر خواهد بود. اما شما می توانید از آن ها به تنهایی نیز به عنوان نگهدارنده های کتاب استفاده کنید. برای این که در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کرده باشید می توانید این محصولات را از فروشگاه های آنلاین تهیه فرمایید.

2

3- وسایل زنگاری کوچک لزوما چیزهای بدی نیستند. شما اشیاء برنجی را معمولا به صورت کهنه و رنگ و روفته و زنگاری می یابید. در مواجهه با آن ها دو گزینه پیش روی شماست:

   1- از یک پولیش کوچک برای تمیز کردن و براق کردن آن استفاده کنید.

   2-به همان حالت آن ها را در دکوراسیون خود استفاده کنید تا کهنگی و رنگ رفتگی آن ها بیانگر قدیمی و آنتیک بودن آن ها باشد.

نکته برای تمیز کردن: کمی آب لیمو می تواند به راحتی این اشیاء را پاک کند. یک لیموی تازه را از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید و در آن کمی نمک حل کنید سپس این محلول را به سطوح اشیاء برنجی خود بمالید. سپس با یک پارچه ی نرم شی برنجی را که به طور کامل با آب لیمو و نمک آغشته شده است، پاک کنید.

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی
4- شما هنگام خرید در سمساری ها و عتیقه فروشی ها آن ها را مملو از اشیاء قدیمی و قرون وسطایی می یابید. بعضی از فروشندگان به طور اختصاصی فقط به فروش حیوانات برنجی تزئینی می پردازند. اگر شما برای تزئین منزل خود به چند حیوان زینتی نیاز دارید بهتر است آن ها را از چنین مغازه هایی تهیه کنید تا با خرید تعداد بیشتر برای شما تخفیف قائل شوند.

45- یک جفت پرنده ی ماهی خوار برنجی نمای شیک و جذابی ایجاد می کند. بهترین مکان برای قرار دادن این دکوری ها در بالای شومینه می باشد.

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی
دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی

6- اشیاء بزرگتر برنجی را به سختی می توان پیدا کرد چرا که آن ها اخیرا دیگر ساخته نمی شوند و هرچه هست برای زمان های قبل است. اندازه ی آن ها گاهی به اندازه ی یکی از لوازم خانه مانند یک صندلی و مبل بزرگ است که به مراتب قیمت بالاتری نیز دارند.

نکته برای کاربرد چند منظوره: اگر شما به دنبال یک میز کناری برای دکوراسیون فضای پذیرایی خود هستید چرا با یک تیر دو نشان نمی زنید. می توانید از مجسمه های بزرگ زینتی استفاده کنید که سطح بالایی آن ها یک سطح شیشه ای  قرار داده شده است. با این کار شما هم یک مجسمه ی زینتی بسیار شکوه را در پذیرایی تان به نمایش گذاشته اید و هم به عنوان میز کنار سالنی از آن بهره می برید.

67-به قفسه ها و شلف های خود با پرنده های کوچک برنجی جلوه و جلا دهید. این موجودات کوچک اغلب دسته جمعی پرواز می کنند و این بدین معنی است که شما به طور معمول می توانید آن ها را در مغازه های سمساری و عتیقه فروشی ها به صورت دسته ای یا چندتایی بیابید. مجسمه های قوها معمولا به صورت چندتایی و در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ به فروش می روند.

78-گوزن های دراز کشیده روی میز پاتختی ها نمای جذابی ایجاد می کنند. پیدا کردن نمونه ی کمیابی مانند آن چه در عکس می بینید کمی زمان می برد.

نکته ی خرید: حیوانات برنجی که رایج هستند ماهیخوارها، اردک ها و قوها هستند که در تمام ابعاد به فروش می روند. ماهیخوارها را می توان اغلب به صورت جفت پیدا کرد. اردک ها اغلب به عنوان نگهدارنده های کتاب فروخته می شوند. قوها معمولا به صورت تکی یافت می شوند و سایزهای مینیاتوری آن به صورت ست های سه تایی یا چهارتایی به فروش می رسد.

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی
دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی

9- یکی از حیوانات برنجی جذاب و دوست داشتنی خرچنگ ها هستند. این مجسمه ها از بالا به صورت نرمال و طبیعی دیده می شوند اما پشت فلزی آن ها مانند یک صدف باز می شود که می توان درون آن جواهرآلات و اشیاء قیمتی ریز را نگهداری کرد.

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

 

شلف هایی مدرن با اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی

۲۰ چوب لباسی دیواری مدرن و شیک

۱۵ وسیله دکوری که همیشه جالب خواهند بود

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید