طراحی خانه 1

طراحی خانه 1

طراحی خانه 1

طراحی خانه 1

طراحی خانه 1

معمار: ALICE Studio Architects

مکان: لوزان، سوییس

زیر بنا: 121 متر مربع

سال پروژه: 2016

طراحی خانه 1

«خانه 1» یک اجرای معماری است که بر اساس قالبی تجربی برای طراحی وساخت، به صورت اشتراکی توسط آتلیه ALICE (آتلیه ادراک فضا) –یک گروه بین المللی از معماران و محققان جوان و دانشجویان دکترا از EPFL( مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان)- به سرپرستی دیتر دیتز اجرا شده است.

طراحی خانه 1

«خانه 1» که در ابتدا سازه اصلی اش در طی یک ورکشاپ 5 روزه در آوریل ساخته شد، یه سازه الواری است که حاوی «کد ژنتیک» برای توسعه در آینده می باشد. بیش از 200 دانشجو در این پروژه مشغول به فعالیت شدند.دانشجویان در گروه هایی تحت راهنمایی 12 مدیر از استودیو و رمی میلان –مهندس چوب- به فعالیت پرداختند.

طراحی خانه 1

از هر تیم خواسته شد که یک اتاق (فضایی پیش بینی شده برای سکونت) را طراحی و تحلیل نماید؛ و یا این که یک فضای گذر طراحی کند که در عین حال پیوستگی را نیز تامین نماید( همچون ایوان، درگاه و راه پله).

طراحی خانه 1
طراحی خانه 1

طراحی خانه 1

طراحی خانه 1
طراحی خانه 1

 

مرز هایی که هر پروژه را تفکیک می کند، محدوده هایی نه چندان دقیق هستند که از گفتگو حول فضا، فرهنگ و ایده ها شکل می گیرند.بر این اساس، هر پروژه از آن جا که با همسایگانش وارد گفتگویی چند لایه می شود، قویا تحت تاثیر آن ها است. بنابراین، تجربه فضای «خانه 1» از نوع معماری یکدست نیست؛ و تحولی افشاگر از یک فضا است که سوال بر می انگیزد، شامل احتمالاتی است و در هایش به روی تفسیر و تعبیر باز است.

طراحی خانه 1

آلکس دن آرتوگ، یکی از دوازده مدیر استودیو که مسئول اجرایی ساختن پروژه «خانه 1» هستند، سازه اساسی و پروسه مسکن را به عنوان یک چشم انداز فیزیکی و موقت –و دائما در حال تغییر- توصیف می کند که به آهستگی یکپارچه شده است.

طراحی خانه 1
طراحی خانه 1

بعد از چهار ماه کار سخت، پروژه اخیرا تمام شده و هم اکنون در محوطه پردیس EPFL در جوار مرکز آموزشی Rolex پذیرای بازدیدکنندگان است.

طراحی خانه 1

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه درتحریریه پویانو| فاطمه زنگی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

مسکن ۶۷

معماری خانه مشا، ویلای معلق در دامنه کوه البرز

ساختمان مسکونی کهریزک، هماهنگی فرهنگ، اقلیم و معماری

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید