دکوراسیون داخلی رستوران های جهان به روایت تصویر و تفسیر

دکوراسیون داخلی رستوران های جهان به روایت تصویر و تفسیر

دکوراسیون داخلی رستوران های جهان ؛ معماری داخلی رستوران ها امروزی چیزی فراتر از ایجاد یک فضای مناسب برای صرف غذاست. طراحی های اخیر تا حدی پیش رفته اند که جدا از عملکرد به درک کامل نیازهای اجتماعی و فرهنگی افراد و چگونگی به اجرا درآوردن ایده های مبتکرانه برای پاسخگویی به این نیازها می پردازند. شاید به همین دلیل است که رستوران های امروزی، فضاهای جذاب تری برای گذران وقت هستند و افرادی که شاید صرفا برای میل کردن یک وعده غذا به این فضاها سر می زنند، ساعاتی طولانی از وقت خود را به گفتگو در آن ها می گذرانند.

نحوه طراحی داخلی یک رستوران از جمله عواملی است که به طور مستقیم بر نظر افراد تاثیر می گذارد. یک طراحی خوب، می تواند تا حد زیادی بر دعوت کننده بودن و صمیمانه تر شدن فضای داخلی رستوران تاثیر بگذارد. طی این مطلب، شما را به آشنایی با نمونه های متنوعی از طراحی داخلی رستوران های بی نظیر سراسر دنیا دعوت می کنیم. امیدواریم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

رستوران لوکسی که در این تصویر می بینید، یک نقطه تاثیر گذار در طراحی دارد که چشم انداز آن است. یک چشم انداز فوق العاده، امتیازی است که شاید هر رستورانی نداشته باشد و به همین خاطر است که با یک طراحی ساده نیز می توان فضایی را که دارای این امتیاز است، به یک رستوران زیبا و محبوب تبدیل کرد. استفاده از پنجره های بزرگ در طراحی این رستوران، چشم انداز مناسبی از کل شهر به نمایش می گذارد که تقریبا از همه نقاط رستوران قابل دیدن است. معمولا در فضاهایی که چشم انداز به عنوان یک عنصر تاثیر گذار در طراحی به کار گرفته می شود، طراحی دکوراسیون داخلی با تم ساده تری صورت می گیرد تا نگاه ها به منظره مورد نظر معطوف شود.

می توان با استفاده از یک تکنیک منحصر به فرد در انتخاب لوازم به کار رفته در فضای رستوران نیز تفاوت محسوس و جالبی ایجاد کرد. کاری که در رستوران زیر انجام شده است. در این رستوران، با توجه به این که طراحی به نحو ساده ای انجام شده و هیچ عنصر شاخصی در چیدمان به کار برده نشده است، نمی توان تاثیر لوسترهای شیپوری شکلی را که از سقف فضا آویزان شده اند، نادیده گرفت. این لوسترها با وجود این که کارکرد ایجاد روشنایی در فضا را دارند، بیشتر به عنوان عناصر دکوراتیو عمل می کنند. طرح های به کار برده شده در دهنه هر یک از آن ها نیز متفاوت است. در واقع می توان گفت، یک تغییر کوچک در انتخاب المان ها توانسته این رستوران را زیباتر کند.

برای سلیقه های مشکل پسندتر و خصوصا کارفرماهایی که می خواهند رستوران خود را به شکل یک اثر معماری بی نظیر در معرض دید مردم قرار دهند، نمونه زیر می تواند مثال جالبی باشد. در این رستوران، با استفاده از خطوط منحنی به طراحی پرداخته شده است. این خطوط در طراحی قوس دیواره ها، بار و حتی قفسه های دیواری دیده می شود. به عبارت دیگر، می توان خطوط منحنی را به عنوان شاخصه این طراحی شناخت. زمانی که فرم تا این حد پررنگ شده و بقیه خصوصیات ظاهر فضا را تحت تاثیر قرار می دهد، می توان از سایر جزئیات چشم پوشی کرد. به بیان ساده تر، یک فرم قوی به خودی خود طراحی فضا را تعریف می کند.

اگر بخواهیم طراحی رستوران بعدی این لیست را در یک کلمه خلاصه کنیم، می توانیم به مفهوم ارگانیک اشاره کنیم. در طراحی رستوران زیر از عناصر طبیعی استفاده شده است. بهره گرفتن از عناصری مثل درخت و آب می تواند به خوبی حس طبیعت را در یک فضای بسته القا کند. بقیه عناصر به کار رفته در طراحی، کاملا ساده و معمولی هستند. شاید بتوان علت استفاده از پنجره های وسیع را این دانست که نور طبیعی در مقیاس گسترده می تواند طبیعت را بهتر در نظر افراد مجسم کند. به طور کلی می توان گفت طراحی چنین فضایی می تواند آرامش بخش و صلح آمیز باشد.

برای این که یک رستوران زیبایی و محبوبیت داشته باشد، همیشه نیاز به طراحی های چشمگیر و هنرمندانه نیست. گاهی اوقات می توان با روش های ساده تری نیز فضای مطلوبی برای یک رستوران ایجاد کرد. رستورانی که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید، نمونه ای از این ادعا است. این رستوران یکی از آن هایی است که در فضای باز طراحی شده و با وجود این که بسیار ساده و بی آلایش است، می تواند از لحاظ زیبایی و محبوبیت با بسیاری از نمونه ها رقابت کند. حوض بزرگ آب، میز و صندلی هایی که در زیر پیچ و تاب درختان قرار داده شده اند و فضای سبزی که در اطراف رستوران امتداد پیدا کرده است، محیط زیبا و دلنشینی برای صرف غذا به وجود آورده اند.

یک نوع طراحی دیگر که این روزها در بسیاری از دکوراسیون داخلی رستوران های جهان به چشم می خورد، طراحی به سبک مینیمالیسم است. رستوران زیر که نمونه ای از همین نوع طراحی می باشد، نمونه ای از اوج سادگی در طراحی یک فضای عمومی است. سادگی در طراحی این فضا از رنگ یکدست دیوارها، خطوط مستقیم و ساده، متریال های معدود و لوازم دکوراتیوی که دارای حداقل تزیینات هستند، به سادگی قابل مشاهده است. در طراحی مینیمال به استفاده از نور طبیعی نیز اهمیت زیادی داده می شود که در این فضا نیز به خوبی رعایت شده است. کافه رستوران های مینیمال می توانند فضاهای آرامش بخشی برای دور هم جمع شدن باشند.

از طراحی ساده و خلوت رستوران قبلی به سبک دیگری از طراحی می رسیم که دارای عناصر شلوغ و مختلف است. رستورانی که می بینید، با استفاده از رنگ ها و الگوهای مختلف برای ایجاد یک فضای زنده و هیجان انگیز طراحی شده است. برعکس نمونه قبلی که با یک پالت محدود به رنگ های خنثی و معدود طراحی شده بود، طراح این رستوران از رنگ های متنوع و مختلفی در طراحی بهره گرفته است. قالیچه ها، تابلوها، صندلی ها و حتی گلدان هایی که در رنگ های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، ترکیبی خوش آب و رنگ به وجود آورده اند که به این فضا جذابیت و هیجان می دهد. حس سرزندگی و شادابی در این طراحی به خوبی دیده می شود و فضای رستوران را تحت تاثیر قرار داده است.

برخی از طراحی های خاص با تکیه بر قدرت متریال هایی انجام می شوند که استفاده از آن ها در طراحی داخلی چندان معمول نیست. بتن، یکی از این متریال هاست. کفپوش بتنی این رستوران در کنار الوارهای چوبی بی زرق و برق مورد استفاده در سقف و همچنین ستون هایی به همان شکل، توانسته اند ظاهر متفاوت و شاخصی به فضا ببخشند. فلز، دیگر متریالی است که در طراحی این رستوران به کار برده شده و در صندلی ها، آویز لامپ ها و بدنه قفسه ها به چشم می خورد. همین جسارت در انتخاب متریال ها است که توانسته این رستوران را از لحاظ ظاهری شاخص و منحصر به فرد جلوه دهد.

دکوراسیون داخلی رستوران های جهانآخرین نمونه از دکوراسیون داخلی رستوران های جهان که به بررسی آن می پردازیم، رستورانی است که به سبک ژاپنی طراحی شده است. این رستوران، یک نمونه خوب برای نشان دادن ارتباط فضای داخلی با محیط بیرون است. چوب، شاخص ترین متریال به کار رفته در طراحی داخلی این رستوران است و از طرف دیگر، می توان گفت تنها متریال به کار رفته نیز هست. حس دعوت کنندگی این متریال در طراحی داخلی مثال زدنی است و دقیقا به همین خاطر است که فضای این رستوران، بسیار صمیمی و گرم به نظر می رسد. روزنه های بزرگی که در دیواره های رستوران وجود دارند، ارتباط محیط داخلی را با فضای سبز بیرون به خوبی برقرار می کنند و منظره دوست داشتنی و زیبایی را به نمایش می گذارند.

 

 

 

 

دکوراسیون داخلی رستوران های جهان

تحریریه پویانو