دکوراسیون آشپزخانه های کوچک با 20 ایده مناسب

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک با 20 ایده مناسب

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک ؛ شاید فکر کنید داشتن یک آشپزخانه کوچک مساوی است با محدودیت‌های زیادی که جایی برای خلاقیت و تغییر دکوراسیون باقی نمی‌گذارد. اما در کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها هم می‌توانید فضایی دنج و دلنشین و در عین حال کاربردی و کاملا قابل استفاده داشته باشید. فضایی که به نقطه کانونی منزل شما تبدیل شود. در ادامه نمونه‌هایی از این آشپزخانه‌های کوچک و زیبا را با هم بررسی می‌کنیم.

انتخاب رنگ سفید برای این آشپزخانه کوچک و باریک انتخاب مناسبی بوده است و باعث شده فضا کوچک و دلگیر به نظر نرسد. اضافه کردن رنگ با چند وسیله کوچک و دکوری، در عین حال که به فضای تماما سفید آشپزخانه انرژی بخشیده است، با میز ناهارخوری کوچکی که در نزدیکی آشپزخانه قرار گرفته نیز همخوانی دارند و فضای شاد و در عین حال مینیمالی را ایجاد کرده است.

در یک آشپزخانه بسیار کوچک هم می‌توان میز و صندلی کوچکی داشته باشید. مانند این تصویر که با انتخاب دو صندلی جمع و جور و یک میز کوچک، در گوشه این آشپزخانه کوچک فضایی دنج و دوست داشتنی برای صرف صبحانه و عصرانه‌ای دو نفره ایجاد کرده است.

با اضافه کردن شلف‌ها و طبقات به آشپزخانه کوچک خود، از همه فضا نهایت استفاده را ببرید. از این طبقه‌ها می‌توانید برای نگهداری از ظروف مصرفی، ظروف دکوری و یا حتی کتاب‌ها و مجلات آشپزی خود بهره ببرید.

این آشپزخانه به سبک روستیک ، بسیار کوچک است و فضای یک دیوار چند متری را اشغال کرده است و نه بیشتر. اما وجود تزیینات ساده و زیبا و قالیچه کوچکی که کف آشپزخانه قرار دارد، باعث شده احساس کنیم این آشپزخانه چیزی از آشپزخانه‌هایبزرگ و دلباز کم ندارد.

با اینکه معمولا تصویه می‌شود در فضاهای کوچک از رنگ‌های تیره و مشکی استفاده نشود، اما کاشی‌های مشکی به کمک این آشپزخانه کوچک آمده‌اند. این کاشی‌های ساده و براق به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل شده‌اند و در کنار کابینت ها و وسایل سفید ترکیب زیبا و خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده است.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچکیک میز ساده و چند منظوره در یک آشپزخانه کوچک به شما کمک می‌کند که فضایی به عنوان کانتر آشپزخانه برای آشپزی و سایر فعالیت‌ها داشته باشید و در عین حال برای صرف غذا از آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

اگر نگران کوچک به نظر رسیدن فضای آشپزخانه کوچکتان با انتخاب رنگ برای کابینت‌ها هستید و در عین حال دوست دارید کمی رنگ به آشپزخانه اضافه کنید، این کار را به عهده کفپوش بگذارید. انتخاب کفپوش سرامیکی با طرح و رنگی چشمگیر و یا استفاده از فرش یا موکتی با رنگ و طرح دلخواه می‌تواند برای رسیدن به نتیجه دلخواه به کمک شما بیاید.

داشتن آشپزخانه کوچک به منزله حذف همه اکسسوری‌ها نیست. با انتخاب یک لوستر ساده و نصب آن در فضایی مناسب می‌توانید حال و هوای آشپزخانه خود را عوض کنید. اگر آشپزخانه شما آنقدر کوچک است که به چند کابینت روی یک دیوار محصور می‌شود، لوستر را بالای سینک نصب کنید و فضایی جالب و متفاوت ایجاد کنید.

اگر طرفدار طرح‌‎های مدرن و مینیمال هستید، می‌توانید آشپزخانه‌ای کوچک با این سبک داشته باشید. مانند این آشپزخانه مدرن که طراح آن با حذف کامل جزییات و انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها و جزیره، و خطوط شکسته و ساده، فضایی کاملا مینیمال طراحی کرده است که در عین سادگی و مدرن بودن، همه نیازهای یک آشپزخانه را در یک فضای کوچک تامین کرده است.

یکی از ترکیب رنگی‌های مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک ، استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید است. با انتخاب سفید برای فضاهای اصلی و اضافه کردن سیاه به جزییات، فضایی شیک و دلباز خواهید داشت. مانند این آشپزخانه کوچک که رنگ‌ها هنرمندانه برای آن انتخاب شده‌اند و یک لوستر ساده و چوبی به عنوان المان شاخص در فضا، به این رنگ‌های سرد و خنثی کمی گرما بخشیده‌است و فضایی دنج و شیک ایجاد کرده است.

از پنجره‌ای بزرگ در آشپزخانه‌ای کوچک، و فضایی که برای نصب شلف و کابینت قابل استفاده نباشد، معمولا به عنوان فضایی بی‌استفاده یاد می‌شود. با نصب طبقه‎‌های شیشه‌ای روی پنجره آشپزخانه این مشکل را حل کنید. در عین حال که از نور طبیعی به میزان کافی بهره می‌برید، از این فضا برای نگهداری ظروف و وسایل استفاده خواهید کرد و هیچ بخشی از آشپرخانه کوچکتان بی استفاده نخواهد ماند.

در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک کابینت‎‌ های استاندارد را فراموش کنید. در یک آشپزخانه کوچک، مهمترین اصل استفاده حداکثری از فضا است، و اگراین انتخاب با کابینت‌های استاندارد نمی‌افتد، به سراغ کابینت‌هایی بروید که کاملا مناسب فضای آشپزخانه شما باشد. مهم نیست طول و عرض و ارتفاع آنها با استاندارد کابینت‌ها همخوانی دارد یا نه

با ادامه دادن رنگ آشپزخانه به فضاهای اطراف، این احساس در بیننده ایجاد می‌شود که آشپزخانه فضای بزرگتری دارد. مانند این آشپزخانه که از رنگ کابینت‌ها برای در ورودی کنار آشپزخانه نیز استفاده شده است و با اینکه این در ربطی به آشپزخانه ندارد، این احساس در بیننده ایجاد می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگ و دلباز است.

اگر فضای کافی برای نگهداری ظروف در کابینت‌ها ندارید، آنها را به مثابه وسایل دکوری به دیوار آشپزخانه بیاویزید. آشپزخانه فضایی برای آشپزی و طبخ غذاست و چه چیزی زیباتر از تابه و قابلمه و وسایل مربوط به آشپزی برای تزیین دیوارهای آن؟

اگر از رنگ سفید برای کل فضای آشپزخانه استفاده کرده‌اید، به یک المان متفاوت برای ایجاد نقطه کانونی در فضا احتیاج دارید. چیزی که با رنگ کلی فضا تفاوت داشته باشد و باعث شود در فضایی یک رنگ و کوچک احساس خستگی نکنید. معمولا از لوستر، شلف یا چند وسیله دکوری برای این کار در آشپزخانه استفاده می‌شود. اما این بار شما خلاقانه عمل کنید و یک تابلوی هنری زیبا به آشپزخانه کوچک خود اضافه کنید. تابلویی که هم رنگ را به آشپزخانه تک رنگ شما می‌آورد و هم متفاوت و چشمگیر خواهد بود.

یک روش دیگر برای اضافه کردن کمی رنگ به آشپزخانه‌ای کوچک و سفید، اضافه کردن رنگ به جزییات فضاست. مانند این آشپزخانه کوچک که با اضافه شدن رنگ مشکی به جزییات کابینت‌ها و دیوار، فضای آشپزخانه دیگر تک رنگی و خسته‌کننده نیست.

با رنگ کردن داخل کابینت ها، در عین حال که رنگ را به آشپزخانه خود آورده‌اید باعث شلوغی و کوچک به نظر رسیدن آشپزخانه نخواهید شد. این کار را برای کابینت‌های ویترین و سایر کابینت‌ها انجام دهید. شاید داخل کابینت‌ها معمولا در دید نباشند، اما زمانی که به وسیله‌ای احتیاج دارید و در کابینت را باز می‌کنید، از رنگی که داخل آن زده‌اید لذت خواهید برد.

برای یک آشپزخانه باریک و کم عرض، قرار دادن میزی کوچک در نزدیکی آشپزخانه یک این مناسب و کاربردی است. برای صرف غذا به دلیل نزدیکی به آشپزخانه از آن استفاده خواهید کرد و گاهی برخی فعالیت‌های آشپزخانه را می‌توانید به این میز منتقل کنید. کافی است با انتخاب رنگ و اکسسوری‌های مناسب بین آشپزخانه و میز ناهارخوری هماهنگی و هارمونی ایجاد کنید تا این احساس در بیننده ایجاد شود که این میز نیز بخشی از آشپزخانه است.

به جای آنکه بالای کابینت جزیره یک لوستر تزیینی نصب کنید، آن را به فضایی کاربردی برای نگهداری ظروف تبدیل کنید. هیچ فضایی در آشپزخانه کوچک نباید بی‌استفاده بماند.

برخلاف اصول و استانداردها عمل کنید. گاهی بهترین گزینه برای شما چیزی نیست که معمولا از سوی متخصصین توصیه می‌شود. اگر طرفدار رنگ‌های شاد و پر انرژی هستید، این رنگ‌ها را به آشپزخانه کوچک خود بیاورید. مهم نیست چقدر فضای کوچکی دارید. فقط دقت داشته باشید از رنگ‌های زیادی در فضا استفاده نکنید که یکپارچگی فضا حفظ شده و از ایجاد آشفتگی بصری جلوگیری شود.

 

 

 

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: elledecor