شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی ؛ هر آنچه از یک دکوراسیون مدرن می خواهید

شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی ؛ هر آنچه از یک دکوراسیون مدرن می خواهید

شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی ؛ مطمئنا همه ما از داشتن یک خانه منحصر به فرد لذت می بریم.

جالب است بدانید، گاهی استفاده از متریال های نامعمول، طوری به فضای منزل شما جذابیت می دهند که شاید تعجب آور باشد.

کمتر کسی وجود دارد که فلز را برای دکور خانه اش مناسب بداند. شاید این موضوع به خاطر ظاهر سرد این متریال باشد. اما متریال های سرد لزوما فضاهای سرد به وجود نمی آورند. کافی است کمی خلاق باشید و بدانید چگونه به درستی این متریال را به کار ببرید.

شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی

شاید وقت آن رسیده باشد که کمی در انتخاب متریال دکور خانه تان شهامت به خرج دهید. اگر یک دکوراسیون مدرن می خواهید، فلز یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

مینیمال فکر کنید. اولین گام برای اینکه دکوری متفاوت داشته باشید این است که از چارچوب تعریف شده رها شوید. دوران سبک اشرافی به پایان رسیده است. امروزی فکر کنید. محیط خانه را ساده طراحی کنید و به جای آن که بی جهت فضا را شلوغ کنید، از یک طرح نوآورانه استفاده کنید.

از طاقچه ها و قفسه ها شروع کنید. یک طاقچه فلزی اگر پس زمینه مناسبی داشته باشد و با اجسام مناسبی پر شود بسیار جالب خواهد بود.

قفسه ها جزو آن قسمت از دکور قرار می گیرند که معمولا زیاد به چشم نمی آیند، البته تا وقتی که حرفی برای گفتن نداشته باشند. هیچ کس بدش نمی آید قفسه های خانه اش متفاوت باشند. همین نکته های کوچک است که می تواند از خانه معمولی شما یک فضای خاص به وجود آورد. قفسه های فلزی با فرم های متنوع خود یکی از امروزی ترین انواع نوع خود به شمار می آیند.

از فضاهای بلا استفاده خانه مثل نقطه تقاطع دو دیوار به عنوان محل قرار گیری قفسه ها استفاده کنید. با کارگذاری قفسه ها در این نقاط، فضای مفید خانه همچنان حفظ می شود. قفسه هایی وجود دارند که برای این منظور طراحی شده اند و حتی اگر مایل باشید می توانید طرح مورد علاقه خود را برای ساخت سفارش دهید.

از قفسه های شیبدار استفاده کنید. شاید این دسته از قفسه ها کارایی کمتری داشته باشند ولی برای آن ها که طرح های متفاوت را ترجیح می دهند، گزینه جالبی به حساب می آیند.

اگر به فرم هایی غیر از مکعب علاقه دارید، شاید قفسه های زیر نظرتان را جلب کنند.

شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی

بعضی المان ها این قابلیت را دارند تا فضاهای ناقص و بدون عملکرد خانه را تعریف کنند. می توانید با توجه به فضای مورد نظر، یک شبکه خطی و پیوسته تعریف کنید که محیط را شکل داده و از حالت یکنواخت در بیاورد.

فکری به حال گلدان ها کنید. گیاهان جزو موثر ترین عوامل در زیبایی دکوراسیون به شمار می آیند، پس آن ها را به حال خود رها نکنید. بهتر است فضای مشخصی برای گلدان های خانه تعریف شود.

گلدان های فلزی می توانند انتخاب خوبی برای ساماندهی فضای سبز خانه باشند.

 

 

می توانید با ایجاد چند قفسه پیوسته یک گلخانه کوچک فلزی به وجود آورید. این ایده به مراتب نسبت به یک توده از گلدان های پراکنده در کنج اتاق جذاب تر خواهد بود. به این فکر کنید که یک گلخانه کوچک فلزی می تواند فضای خانه را زنده کند.

مجبور نیستید گیاهان را همیشه روی سطح زمین قرار دهید. وقتی از چیدمان خاص صحبت می شود، هر ایده ی منحصر به فردی قابل اجراست. گلدان هایتان را داخل طاقچه های متوالی قرار دهید. همچنین سعی کنید طاقچه هایی با اشکال خاص داشته باشید. استفاده از یک فرم در جهت های مختلف نیز می تواند ایده جالبی باشد.

با استفاده از فلز می توانید صندلی های خاص داشته باشید. فلز یکی از آن متریال هایی است که می تواند به راحتی فرم دلخواه شما را به خود بگیرد، پس از تنوع صندلی های فلزی برای انتخاب فرم دلخواه خود استفاده کنید. یکی از خصوصیات فلز این است که به خوبی در کنار همه چیز می نشیند، پس نگران ست کردن صندلی های فلزی خود با میزهای مختلف نباشید.

تنها به دنبال کاربرد نباشید. یک قاب نورپردازی شده، یک شمعدان آویزی و یک المان هم می توانند دکور خانه شما را شکل دهند، بدون آن که کاربرد خاصی داشته باشند.

در نهایت اگر هنوز هم فکر می کنید فلز به خودی خود چندان دوست داشتنی نیست، می توانید از ترکیب فوق العاده این متریال در کنار چوب استفاده کنید و چیدمان متنوعی از همنشینی این دو به وجود آورید. هر چقدر در انتخاب فرم های مورد نظر خلاق تر باشید، فضای خانه تان نیز به مراتب خاص تر جلوه خواهد کرد و خواهید دید که کمی خلاقیت در انتخاب یک متریال در فضای مناسب تا چه حد در ظاهر محیط زندگی تاثیر می گذارد.

شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی
شلف فلزی و لوازم دکوراتیو فلزی

 

گردآوری در تحریریه پویانو