تغییر دکوراسیون اتاق خواب ، چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

تغییر دکوراسیون اتاق خواب ، چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

تغییر دکوراسیون اتاق خواب ؛ همه ما اتاق خواب مان را آرام و راحت میخواهیم تا بتوانیم بعد از سپری کردن یک روز طولانی در آن به آرامش برسیم. بنابراین زمانی که مسئله فضای استراحت و خواب است ، توجه به کلیه جوانب دیزاین اهمیت دارد. از نور گرفته تا تم رنگی و کمدها.  با هم اینکار را شروع میکنیم:

مشخص کنید چگونه از اتاق خواب استفاده میکنید:

پیش از برنامه ریزی برای تغییر دکوراسیون باید مشخص شود که اتاق برای شما چه عملکردی دارد؟ آیا تنها مکانی برای خوابیدن است و یا قرار است برای مطالعه ، تماشای تلویزیون و یا حتی کار هم مورد استفاده قرار بگیرد؟ میخواهید یک فضای مخصوص تعویض لباس داشته باشید و آیا داشتن چنین فضای را بودجه و فضای شما اجازه میدهد؟ پاسخ به این سوالها عملکردهای اتاق خواب شما را تعیین میکند‌. این کار به شما نشان میدهد چه چیزهایی را از اتاق خارج کنید و لیستی به دست میاید که چه اقلامی را خریداری کنید‌.

تخت خواب

در تغییر دکوراسیون اتاق خواب اگر قصد خرید یک تخت خواب جدید دارید به زیبایی و راحتی آن توجه کنید. دقت کنید که تخت خواب روی بحث زیبایی دکوراسیون کل اتاق شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر تخت راحت سنتی بخواهید ، تختی با چارچوب ساده و بالین پارچه مانند آنچه در تصویر است مناسب است. برای تشک هم باید به سراغ تشکهای راحت و با عمر طولانی بروید. یک تشک با کیفیت خوب باید ۱۰ سال یا بیشتر برای شما کار کند پس برای خرید آن وقت و دقت کافی داشته باشید.

چیدمان و انبار وسایل

کلید ایجاد یک فضای خواب آرام نحوه ساماندهی وسایل است. بدیهی به نظر میرسد اما پیش از خریداری هر گونه قفسه یا کمد ببینید چه چیزهایی را میخواهید نگهداری کنید. لباسهایتان را بررسی کنید ، بیشتر از چه نوعی است و چگونه میخواهید آنها را نظم بدهید. به طور مثال آویز بیشتر برای لباسهایتان مناسب است یا کشو دراور؟  کمد دیواریها معمولا کارامد هستند چرا که با ابعاد و اندازه اتاق شما متناسبند و هم آویز در اختیارتان قرار میدهند و هم کشو. مانند نمونه که در تصویر است.

تکنولوژی را محدود کنید.

اگر واقعا اتاق خواب آرامی میخواهید ، کارشناسان تکنولوژی را ممنوع کرده اند. با اینحال برای برخی از افراد هیچ چیز لذتبخش تر از تماشای تلویزیون زمانی که در تخت خواب هستند نیست. بنابراین اگر تلویزیون عنصر جدانشدنی اتاق شماست به دنبال راهی برای پنهان کردن آن باشید. قرار دادن در یک قفسه یا کابینت که برای دیوار اتاق شما ساخته شده باشد مانند آنچه در تصویر میبینید.

رنگ

انتخاب رنگ هم برای اتاق اهمیت زیادی دارد. برای یک اتاق آرام رنگهای ملایم تر انتخاب کنید. اگر به رنگهای تیره علاقه دارید تونهای روشنتر از رنگ ذغالی را در نظر بگیرید. آبی رنگ بسیار مناسبی برای فضای خواب است که ترکیب آن با کمی خاکستری برای ایجاد حس راحتی و آرامش و سبک کلاسیک عالی است.

کفپوش تغییر دکوراسیون اتاق خواب

نوع کفپوشی که برای اتاق خوابتان انتخاب میکنید تاثیر زیادی روی حس کلی فضا خواهد گذاشت. اگر فرش دوست داشته باشید که اتاق خواب بهترین جا برای پهن کردن یک فرش گرم و نرم است. اگر کفپوش سخت مثل سنگ و سرامیک دارید در کنار تخت فرش پهن کنید تا زمانی که از تخت خارج میشوید پا روی زمین سخت قرار نگیرد.

پرده تغییر دکوراسیون اتاق خواب

پوشش پنجره ها بستگی به ابعاد و اندازه اتاق ، بودجه شما و دیگر جزئیات معماری دارد. پنجره کرکره ای ممکن است به پرده های سنتی نیاز نداشته باشد. پنجره بزرگ به پرده های ضخیم برای کمتر عبور دادن تور نیاز دارد. اگر بودجه برایتان مسئله است از پارچه ارزان قیمت برای پرده استفاده  کنید و رنگ آن را در بالین تخت هم تکرار کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

پایتختی

میزهای کوچک کنار تخت لازم و کاربردی هستند. برای قرار دادن کتاب ، آباژور ، عینک ، لیوان نوشیدنی و هر چیز مورد احتیاج دیگر. قبل از خرید باید استفاده شما مشخص باشد. مثلا کشودار باشد یا نه؛ ارتفاع میز یا هر مورد دیگری که باید در نظر بگیرید.

 

گرداوری در تحریریه پویانو| نبیلو