طراحی و ساخت باشگاه ورزشی خانگی در حیاط منزل کوچکی در لندن

طراحی و ساخت باشگاه ورزشی خانگی در حیاط منزل کوچکی در لندن

باشگاه ورزشی خانگی ؛ ایده اصلی صاحبان این خانه در لندن، داشتن یک فضای اختصاصی برای ورزش کردن بود. تبدیل یک اتاق خانه به باشگاه ورزشی، شاید اولین راهکار باشد ولی بهترین راهکار نیست. این کار شاید برای خانه هایی با متراژ کم عملی نباشد، یا مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل صاحبان این خانه کوچک تصمیم گرفتند فضای جدیدی به خانه خود اضافه کنند. با توجه به قوانین ساختمان سازی این منطقه، آن ها امکان اضافه کردن یک بخش جدید در حیاط خانه را داشتند. بدین ترتیب این ایده به ساختن یک باشگاه کوچک در فضای حیاط تبدیل شد. این پروژه توسط استودیوی معماری ایست-وست طراحی شد و اجرای آن در سال 2017 به پایان رسید.

یک پنجره بزرگ در گوشه این باشگاه کوچک تعبیه شده است که نه تنها باعث روشن شدن باشگاه و استفاده از نور طبیعی در طول روز می شود، این امکان را فراهم کرده است که در هنگام ورزش کردن از طبیعت زیبای حیاط خانه لذت ببرید.

آینه بزرگی که در فضای داخلی باشگاه در نظر گرفته شده است، باعث شده نور طبیعی که از پنجره های سقفی و دیواری می تابد فضای باشگاه را کامل روشن کند. این راهکار برای آب و هوای لندن بهترین انتخاب است و باعث می شود از نور طبیعی به بهترین شکل استفاده شود. انعکاس آسمان در آینه نیز به زیبایی فضای این باشگاه کوچک کمک می کند. همچنین وجود یک آینه بزرگ در هر باشگاهی برای انجام صحیح حرکات ورزشی ضروری است.

برای افرادی که ترجیح می دهند عصرها ورزش کنند، پروژکتورهای پر نور سقفی روی ریل هایی که به سقف متصل است تعبیه شده است. این پروژکتورها نور کافی را برای کل فضای باشگاه تامین می کنند. به دلیل ریلی بودن لامپ ها، این امکان فراهم شده است که با توجه به نوع فعالیت ورزشی، لامپ ها را جا به جا کرده و شدت نورپردازی را تغییر دهید.

درب باشگاه طوری طراحی شده است که در هنگام بسته بودن به جزیی از دیوار تبدیل می شود. این کار باعث شده زمانی که از باشگاه استفاده نمی شود فضای حیاط یکپارچه به نظر برسد. طراحی ورودی مجزا و پلکانی که به سمت درب ورودی باشگاه منتهی می شود به کمک این طراحی آمده است که کسی به دنبال فضای ورودی نگردد و به راحتی آن را پیدا کند.

باشگاه ورزشی خانگی

ساخت این اتاقک در ارتفاعی کمتر از سطح حیاط نه تنها فضا سازی زیبایی را ایجاد کرده است، بلکه احساس امنیت و راحتی را برای کسی که در این فضای کوچک ورزش می کند را به همراه دارد. طراحی پنجره هایی روی سقف به جز تامین نور باشگاه، فضای راحتی را ایجاد کرده است. وجود این پنجره های سقفی در کنار پنجره بزرگ داخلی، باعث شده هر زمان که کسی در این باشگاه کوچک ورزش کند، با دیدن فضای سبز حیاط و گوشه ای از آسمان احساس امنیت و راحتی کند. در صورت نبودن این پنجره ها، ورزش کردن در یک اتاقک کوچک و تاریک، دلگیر و خسته کننده می شد.

باشگاه ورزشی خانگی
باشگاه ورزشی خانگی

انتخاب کفپوش یکپارچه برای این باشگاه، باعث شده اصول نظافتی و بهداشت رعایت شود. سرامیک های بزرگ کرم رنگی که برای دیوار و سقف انتخاب شده اند، در عین حال که فضا را بزرگ تر نشان می دهند، به دلیل ابعاد بزرگی که دارند بهداشت بیشتری را برای این باشگاه کوچک به همراه دارند.

 

علارغم طراحی مدرن و مینیمال، این باشگاه کوچک با بافت قدیمی و معماری قدیمی خانه کاملا هماهنگ است. این هماهنگی مرهون انتخاب متریال مناسب برای نمای این اتاقک کوچک است. انتخاب چوب برای نمای خارجی باشگاه باعث شده این فضای جدید با بخش های قدیمی خانه یکپارچه به نظر برسد.

 

 

برگرفته از : homedsgn