طراحی 10 اتاق کودک که نشانگر بخش مفرح طراحی داخلی است

طراحی 10 اتاق کودک که نشانگر بخش مفرح طراحی داخلی است

طراحی 10 اتاق کودک : این مطلب به شما نشان خواهد داد که یک اتاق کودک باید چگونه طراحی شود تا مشوق حس بازی کردن در بچه ها باشد، حتی در مینیمال ترین خانه ها. نمونه هایی که به آن ها اشاره خواهیم کرد شامل اتاقی است که دارای دو فضای جداگانه برای دو برادر با سنین مختلف می باشد، و یک اتاق که فضاهای مخفی برای نگهداری اسباب بازی ها دارد.

نوسازی آپارتمان، فرانسه، معماری Les Ateliers Tristan & Sagitta

کفسازی های متفاوت و رنگ آبی روشن دیوارها باعث یک جداسازی بصری در داخل اتاق کودک این آپارتمان پاریسی در فرانسه شده است، و برای هر دو پسر خانواده فضایی جداگانه برای بازی کردن خلق کرده است. از دیگر جزییات فضا می توان به یک ماکت هواپیما اشاره کرد که در وسط سقف سنتی اتاق آویزان شده است.

آپارتمان دوبلکس A | A، اسرائیل، معماری Yael Perry

این آپارتمان بازسازی شده در Sharon اسرائیل، دارای یک فضای بازی کوچک است که روی دیوارهایش بخش هایی رنگی کشیده شده و چند قفسه دیواری به شکل خانه نیز به دیوارها نصب شده است.

خانه دوست داشتنی، ژاپن، معماری Form

طبقه اول این اقامتگاه خانوادگی در توکیو، در طول روز توسط پنجره های سقفی یا نورگیر سقف با نور طبیعی روشن می شود؛ اتاق کودک این خانه در همین طبقه واقع شده و دارای دیوارهایی سفید رنگ و مبلمان چوبی ساده می باشد.

خوابیدن و بازی کردن، روسیه، معماری Ruetemple

این خانه روسی تابستانی، دارای یک فضای بازی چند سطحی به همراه یک تور معلق می باشد که در بالای اتاق خواب مستر قرار داده شده است؛ و به ساکنین این امکان را می دهد که بدون بیرون آمدن از تخت خواب به بازی فرزندانشان نظارت داشته باشند.

آپارتمان Tel Aviv، اسرائیل، معماری Toledano Achitects

داخل اتاق خواب کودک این آپارتمان در Tel Aviv یک اتاقک از جنس تخته سه لا طراحی شده و برای جوانترین ساکنین خانه، فضایی دنج را خلق کرده است. طبق گفته معماران، ترکیب بندی این فضا شبیه به زمین های بازی می باشد و پر از اشیایی است که خلاقیت را تشویق و تقویت می کنند.

خانه “مدیریت اسباب بازی”، استرالیا، معماری معماران Austin Maynard

در این خاه بازسازی شده در ملبورن، اولویت طراحی معماران ایجاد فضاهای مناسب برای نگهداری اسباب بازی ها بوده است. داخل این اتاق فضاهایی درون کف در نظر گرفته شده اند که وسایل، یک تخت خواب و قفسه های کتاب را در خود پنهان می کنند.

طراحی 10 اتاق کودکخانه ای برای یک عکاس، فرانسه، معماری علیرضا رضوی

یک نیم طبقه، اتاق زیرشیروانی این خانه تابستانی در بریتانی را به یک اتاق خواب جمع و جور تبدیل کرده است؛ به همراه یک نردبان که فضاهای خواب و بازی را به یکدیگر وصل می کند.

زمین بازی خانوادگی، تایوان، معماری HAO Design

این خانه تایوانی شامل مجموعه ای از پله ها می باشد که به عنوان قفسه های کتاب نیز کاربرد دارند. این پله ها عنصر ارتباطی بین آشپزخانه و یک فضای بازی هستند که قفسه هایی مستطیل شکل و یک فضای مطالعه – که در فضا با استفاده از کوسن و تشک مشخص شده – دارد؛ فضایی برای تشویق بیشتر خانواده به گذراندن وقت با یکدیگر.

خانه برنولی، سوئیس، معماری Rafael Schmid

در این اتاق کودک از طرح های دیواری و اسباب بازی های نئونی استفاده شده است، که در کنار فضای خنثی داخلی این خانه زوریخی کنتراست چشمگیری به وجود آورده است. بدون این رنگ ها، تنها دیوارها و کمدهای تمام سفید باقی می مانند.

 

 

 

طراحی 10 اتاق کودک

منبع: dezeed