9 روش ارتقا دادن نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

9 روش ارتقا دادن نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

9 روش ارتقا دادن نورپردازی آشپزخانه

اگر جایی در دنیا وجود داشته باشد که فرم و عملکرد پیوسته با یکدیگر مواجه شوند، آن فضا آشپزخانه است و ارتقا دادن نورپردازی، راهی برای اضافه کردن کمی سبک و مفهوم تازه به فضاست. حتی اگر شما یک آشپزخانه ی بزرگ ندارید، با عوض کردن یک نورپردازی ساده – از اضافه کردن مقداری نورپردازی خطی معماری گرفته تا نصب کردن یک لوستر دراماتیک – ممکن است باعث به روز شدن کل فضای آشپزخانه شوید.
نورپردازی از لحاظی بسیار شبیه نقاشی است: می تواند راهی ارزان، ولی تاثیرگذار برای تغییر شکل دادن فضا و تنها با صرف زمان کوتاهی باشد.
اگر نورپردازی آشپزخانه شما نیاز به به روز شدن دارد، به 9 ایده ی آسان زیر توجه کنید:

نورپردازی آشپزخانه

نورهای LED خطی زیر کابینت آشپزخانه
این نورهای باریک و ممتد، مستقیما در قسمت زیر کابینت های شما می شوند، که علاوه بر زیبایی، سطح میز کار و فضاهای آماده سازی را روشن می کنند. نورهای خطی LED در طول های مختلف موجود هستند و همچنین قابلیت اتصال به یکدیگر دارند، پس حتی میزکارهای کشیده هم می توانند به صورت کامل و یکدست روشنایی داشته باشند. آنها می توانند داخل یک دیوار بدون هیچ درزی جاسازی شوند، یا برای نصب آسان به پریز متصل شوند.

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی طنابی زیر کابینت
مانند نورهای LED خطی، نورهای طنابی هم برای روشن کردن سطوح میز کار بهترین کارایی را دارند. نورهای طنابی همچنین نصب آسانی دارند: آن ها می توانند با احتیاط زیر یک ردیف از کابینت ها به وسیله ی مجموعه ای از طناب ها که مستقیما به دور کابینت ها پیچ خورده اند، آویزان شوند.

لوسترهای تزئینی
یکی از سریع ترین روش ها برای سبک دادن به آشپزخانه این است که لوازم نصب شده استاندارد سقف را با چیزی که جلوه ی بیشتری به فضا می بخشد، عوض کنید. یک لوستر هیجان انگیز با جزئیات تزئینی -مثل این نور استوانه ای دراماتیک با خطوط هندسی- یک وسیله ی افزودنی چشمگیر است که برای نصب تنها به چند طناب و پیچ گوشتی نیاز دارد.

نورپردازی آشپزخانه

چراغ های آویز
اگر آشپزخانه ی شما یک اپن یا صبحانه خوری دارد، چراغ های آویز بهترین گزینه ی انتخابی برای شماست. چراغ های آویز نه تنها به فضا سبک می بخشد، بلکه همچنین می تواند به اپن آشپزخانه جلوه ی بیشتری بدهد و همچنین در القا نمودن خانه ای با مفهوم آزاد کمک کند.

نورپردازی آشپزخانه

چراغ های استوانه ای
چراغ های استوانه ای شکل و کوچک با نصب آسانی که دارند تقریبا هرجایی که نیاز به روشنایی داشته باشد، می توانند قرار بگیرند، از زیر کابینت ها گرفته تا داخل کشو ها یا در گوشه های تاریک فضایی از خانه. چراغ های استوانه ای با قابلیت سیم کشی و اتصال به برق موجود هستند، ولی برای نصب ساده تر، چراغ های باتری دار را انتخاب کنید، زیرا که 30000 ساعت فعالیت می کنند و همچنین می توانند به راحتی با نوار چسب آویزان شوند.

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه
نورپردازی داخل کابینت می تواند برای کابینت های پرعمق و تاریک بسیار کاربردی باشد، ولی علاوه بر آن، اضافه کردن نور داخل کابینت های شیشه ای، به وسائل تزئینی آن ها گرما، انرژی و جلوه می بخشد.

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی بالای کابینت
در حالی که نصب کردن چراغ های خطی یا طنابی زیر کابینت ها انتخاب مناسب و کاربردی محسوب می شود، قرار دادن آن ها در بالای کابینت هایتان نیز می تواند تاثیری دلنشین و آرام بخش به سقف آشپزخانه القا کند که خالص و زیباست.

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی خطی
اگر نور یک سقف واحد در آشپزخانه ی شما قطع نشده است، نورپردازی خطی بهترین راه حل برایش است. تنها با یک جعبه ی اتصال سقف، شما می توانید یک نورپردازی خطی را نصب کنید که به شما اجازه می دهد هرجایی که بیشترین نیاز به روشنایی است، نور را هدایت کنید.

نورپردازی آشپزخانه

لوستر نمایشی
چند انتخاب نورپردازی دیگر هم برای گذاشتن تاثیر چشمگیر و غیرمنتظره بر فضای آشپزخانه تان وجود دارد، مثل عوض کردن یک لامپ سقفی ساده با یک لوستر. از اینکه در آشپرخانه تان با یک چیدمان رویایی یا غیرمعمول روبرو شوید ترسی نداشته باشید. عناصر کاربردی و ساده ی آشپزخانه تان به راحتی یک لوستر سنگین و چشمگیر را در فضا متوازن می کنند.

منبع: Freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| بهلور

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

جلوه زیبا به آشپزخانه با چراغ های آویزی شیشه ای درخشان

۱۳ طراحی داخلی آشپزخانه مدرن با نورپردازی های Light Emitting Diode (نورپردازی LED)

روش هایی برای جلوه دادن به نورپردازی منازل

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید