روش هایی برای جلوه دادن به نورپردازی منازل

نورپردازی منازل

روش هایی برای جلوه دادن به نورپردازی منازل

روش هایی برای جلوه دادن به نورپردازی منازل

در طراحی و تزئین هر اتاقی ممکن است در نهایت این طور به نظر برسد که کمبودی دارد و چیزی در آن از قلم افتاده است. آن چیز ممکن است نورپردازی اتاق تان باشد. مدل چراغ هایی که شما انتخاب می کنید و همینطور مکان وصل شدن آن ها تاثیر بسزایی در جلوه ی کل فضای شما دارد. این جا چند مدل طراحی برای نورپردازی ارائه می کنیم تا با کمک آن ها بتوانید درخشندگی فوق العاده ای به منزل تان بدهید.

1برجسته نشان دادن جزئیات

ال ای دی های نواری تعبیه شده در زیر این ایسلند آشپزخانه جلوه ی بی نظیری به آن می دهد. و باعث می شود که آن شناور به نظر برسد. این طرح  نورپردازی همچنین باعث برجسته نشان دادن قسمت بالایی کابینت آشپزخانه و نازک کارهای های موجود در سقف می شود.

نوارهای ال ای دی را می توانید از روشنایی فروشی ها تهیه کنید. شما می توانید ال ای دی ها را به هر سایزی که می خواهید قیچی بزنید سپس توسط یک آداپتور آن ها را به پریز وصل کنید.

 نورپردازی منازل
نورپردازی منازل

تغییر زاویه ی نور

چراغ هایی که زاویه ی تابش آن ها قابل تنظیم است روشی عالی برای ترکیب تاثیر روشنایی و حالت آن است.

این چراغ سه پایه این امکان را به شما می دهد که نور را به هر سمتی که می خواهید تنظیم کنید، می توانید برای ایجاد نور پس زمینه ای سر آن را به سمت دیگری بچرخانید و هنگام مطالعه سر آن را مستقیم به سمت خودتان بچرخانید.

 نورپردازی منازل
نورپردازی منازل

ایجاد فضایی گرم و دلنشین با نور شمع

در این جا از فانوس ها و آینه ها برای ایجاد فضایی دل انگیز و صمیمی در راهرو استفاده شده است. شما می توانید به عنوان جایگزین امن تر به جای شعله های واقعی شمع ها، ال ای دی های شمعی ریموت دار به کار ببرید.

 نورپردازی منازل

نورپردازی از بالا و پایین

این راهروی مارپیچی شکل آیا استحقاق این را ندارد که در معرض نمایش گذاشته شود؟ این چراغ های تزئینی که نور را هم به سمت بالا و هم به سمت پایین تابش می دهند ترکیب سایه روشن جالبی در دیوار این راه پله به وجود می آورند که جلوه ی آن را متمایز و برجسته می کند. چراغ های تزئینی موقعی که کنار هم قرار می گیرند می توانند جلوه ی متحدالشکلی ایجاد کنند.

 نورپردازی منازل

انعکاس نور

ترکیب چراغ ها با آینه ها و فلزهای صیقلی درخشان که نور چراغ ها را از طریق انعکاس نور تشدید می کنند جلوه ی فوق العاده ای خلق می کنند.

 نورپردازی منازل

رنگ ها با چراغ ها

روشن کردن چراغ های رنگی به این خانه ی بی روح خاکستری جان دوباره می بخشد و آن را پرنور و درخشان می کند. آباژور روی میز درخشش و تلالو گرم و صمیمی از رنگ صورتی پخش می کند که به خوبی با رنگ سایر لوازم و تابلوهای هنری در تعادل است. چراغ های آویزان این عکس به مثال ستاره ای در این خانه می درخشند.

برای انتخاب رنگ شید و پوشش چراغ ها این را در نظر بگیرید که چه رنگی انتخاب کنید تا هم با لامپ های نور سفید و هم با نور زرد مناسب باشند.

 نورپردازی منازل

نورپردازی ملایم با دیوار چراغ ها

در این عکس وسایل تزئینی و دکوری قرار گرفته در طبقات توسط چراغ های ال ای دی روی آن برجسته و متمایز نشان داده شده اند. این ال ای دی ها با نوارهای ال ای دی مخفی شده درسطوح طبقه ها و شعله های آتش ترکیب می شوند. این طراحی جلوه ی لطیف و راحتی دارد و نور این لامپ ها چشم کسانی که در حال مشاهده ی تلویزیون هستند را اذیت نمی کند.

برای فضای اتاق خواب از نور سفید متمایل به زرد(سفید گرم) استفاده کنید و برای فضای آشپزخانه و حمام  نور سفید(سفید سرد) را به کارببرید.

منبع: Houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

۸ طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با دیتیل های خلاقانه

۱۳ طراحی داخلی آشپزخانه مدرن با نورپردازی های Light Emitting Diode (نورپردازی LED)

اصول نورپردازی در طراحی داخلی: ۶ اشتباه که باید از آن اجتناب کنید

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویانو بپیوندید