ایده هایی برای طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک

سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک

اگر شما هم مثل خیلی از مردم دوست دارید که فضای بالکن بیشتری داشته باشید، خیالتان راحت باشد در واقع شما تنها نیستید. با توجه به تعداد افراد زیادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند-خصوصا در مناطقی با ساختمان های چند طبقه-شما بدون شک چند مدل دکوراسیون خلاقانه و حیرت برانگیز برای بالکن های کوچک مشاهده می کنید. ما امروز کلکسیونی از آن ها را به شما نشان می دهیم تا ایده بگیرید. همراه پویانو باشید با ایده هایی برای طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک:
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
چه شما ساکن یک آپارتمان با یک بالکن کوچک باشید یا این که ساکن منزلی با یک طبقه فضای باز باشید.عکس های زیر ایده های هوشمندانه ی زیادی در ذهن تان ایجاد می کند تا با الهام گرفتن از آن ها بتوانید ایده ی مورد نظر خود را عملی کنید. در اغلب این طراحی های اصیل، گل و گیاه و صندلی های راحتی به کار گرفته شده است. باور کنید یا نه ، بزرگ نشان دادن فضایتان کار پیچیده ای نیست. و این طرز تفکر غلط است که بالکن شما آن قدر کوچک است که نمی توان از آن بهره برد. اگر هر کسی که بالکن کوچک و جمع و جور داشت این فکر را می کرد جهان خالی از طراحی های خلاقانه و جدید فضاهای باز بود.
کلید اصلی برای ایجاد کردن یک فضای باز حیرت برانگیز، الهام گرفتن از طبیعیت است. هیچ چیز بدتر از یک بالکن خالی نیست. اگر شما گل و گیاه در بالکن خود قرار دهید بالکن شما یک عنصر از زیبایی های طبیعت را خواهد داشت که شگفتی گذراندن وقت در طبیعت را در ذهن شما تداعی می کند. در زیر ما کلکسیونی از گلدان های پر از گل و گیاه در بالکنی کوچک می بینیم. گیاهان نه تنها فضای دنج و آرامی را فراهم می آورند بلکه عنصر رنگ و عمق را نیز به بالکن به فضا اضافه می کنند.

سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک

گاهی اوقات انتخاب دقیق یک گیاه می تواند جلوه ای بسیار زیبا ایجاد کند. در عکس زیر که یک طراحی فضا به سبک مراکشی است ما یک درخت پرتقال زیبا می بینیم که یک دیوار سنگی بالکن را به یک بوم نقاشی مجلل تبدیل کرده است.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
آیا می دانید دکوراسیونی را که برای بالکن خود پیاده می کنید می توانید در فضای دیگری مثل حیاط تان اعمال کنید؟ این در مورد دکوراسیون هر جای دیگری نیز صدق می کند. در فضای بیرونی مدرن زیر ما ساکولنت های کنار هم کاشته شده را می بینیم که محیط را به زیبایی آراسته و یک پیکربندی جالب به فضا داده است. توجه کنید که این گیاهان در امتداد پنجره ها قرار داده شده اند تا افراد ساکن در فضای داخلی بتوانند از منظره ی آن لذت ببرند. نتیجه یک جلوه ی ویژه ی ساکولنتی از نمای پنجره است.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
به یاد داشته باشید که کوچکترین جزئیات به چشم می آیند. از این که بالکن تان کوچک است و نمی توانید در آن باغچه داشته باشید ناراحت نباشید. هر گلدان می تواند تبدیل به یک مینی باغچه شود در صورتی که گل ها و گیاهان آن کوچک باشند و به درستی انتخاب و کنار هم چیده شوند. در عکس زیر ما دسته ای از گیاهان را می بینیم که به زیبایی انتخاب شده و کنار هم کاشته شده اند. و یک ترکیب زیبا و جذاب را پدید آورده اند. در واقع هر گلدان دارای یک چشم انداز مخصوص به خود است و به فضای بالکن بُعد و عمق می دهد.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
در عکس بالا قدرت درست گزینش کردن به نمایش گذاشته شده و در عکس زیر قدرت انتخاب درست رنگ خودنمایی می کند . در بالکن باریک زیر رنگ قرمز به زیبایی به کار گرفته شده است از فانوس های معلق گرفته تا گل های رزی که به صورت خطی در دو طرف بالکن  کاشته شده اند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
حال که گیاهان در محیط قرار داده شدند در مورد بقیه ی فضای بالکن چه اقدامی باید کرد؟ آیا می خواهید به طور کامل از گذراندن وقتتان در بالکن لذت ببرید؟ پس شما نیاز به چند صندلی دارید تا بتوانید در بالکن به آن تکیه بزنید و استراحت کنید. از حیث بودجه، فکر نکنید که صندلی های خوب مسلما گران هستند. در واقع نیمکت هایی که در عکس زیر مشاهده می کنید از ظروف پلاستیکی، تخته سه لا و نی های حصیری ساخته شده اند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
اگر بالکن شما بزرگ است شما می توانید یک میز و چند صندلی اطراف آن بچینید و یک ناهارخوری در فضای باز ایجاد کنید. چرا که نه؟ چه کسی نمی خواهد که غذای لذیذ و نوشیندی تازه را در هوای آزاد و بالکن مدیترانه ای مزه مزه کند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
در واقع حتی یک ست میز و صندلی کوچک این امکان را برای شما فراهم می آورد که در یک بعد از ظهر دل انگیز در کنار خانواده  و دوستان عصرانه سرو کنید.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
بخش بزرگی از طراحی بالکن شامل تعیین اولویت بندی است. هنگامی که صحبت از فضاهای کوچک به میان می آید شما باید دقیق تر گزینه های تان را انتخاب کنید.آیا گل و گیاه اولویت اول شماست؟ آیا شما مکانی برای نشستن و لذت بردن از منظره می خواهید؟ یا جایی برای صرف صبحانه؟ از این که فضا را با چیزهایی که دوست دارید پر کنید هراس نداشته باشید. برای مثال در عکس زیر میز و صندلی بسیار نزدیک به هم قرار گرفته اند اما ارزشش را دارد. علاوه بر این، گلدان های موجود در بالکن این امکان را فراهم می آورد که ساکنان از فضای آن به خوبی لذت ببرند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک

همچنین نکته ی دیگر در  طراحی توجه به سادگی است. اگر تمام چیزی که از فضای یک بالکن انتظار دارید، یک مکان کاملا آرام برای وقت گذارنی با دوستان و استراحت تان است. از درهم برهم کردن فضا با قرار دادن وسایل زیاد اجتناب کنید. به ظرافت شیک این بالکن میامی ای توجه کنید. یک جفت صندلی شیک سفید یک فضای بزرگ ایجاد کرده که دکور سفید رنگ فضای داخلی را منعکس می کند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
با این حال، شاید متعجب شوید که تا چه حد می توان فضای بالکن را پر کرد. در عکس زیر ما یک جفت صندلی راحتی، یک میز کناری برای قرار دادن کتاب ها و بطری نوشیندی ها و کلکسیونی از گلدان های پر از گل و گیاه مشاهده می کنیم. همچنین به جزئیات خاص نظیر فرش راه راه و آب پاش فیلی شکل توجه کنید.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
در طراحی بالکن به این نکته توجه کنید که مکان مناسبی برای نشستن در آن در نظر بگیرید. وسط بالکن را خالی بگذارید. اما در کناره های آن می توانید نیمکت قرار دهید و در یک استراحت گاه شیک از دیدن منظره لذت ببرید.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
فراموش نکنید که شما می توانید رنگ ها و طرح ها را برای طراحی بالکن خود با انتخاب استراتژیک صندلی ها به کار گیرید. در فضای نشان داده شده زیر، ما یک صندلی که نشمین گاه آن سبزآبی است می بینیم. همچنین یک نیمکت بسیار زیبا با نشیمن گاه راه راه و تکیه گاهی که نقش های پیچ در پیچ دارد. رنگ های آبی، سبز، قرمز و سایر رنگ ها و نقش ها جذابیت محیط را افزایش می دهند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک

ما مطلب مان را با یک تذکر خاتمه می دهیم. موقعی که صحبت از طراحی فضاهای باز می شود، طراحی ظریف و دقیق آن ممکن است زمان بر باشد. زمان لازم  برای طراحی فضای خود در نظر بگیرید. برای ویژگی های آن نظیر صندلی ها و گیاهان آن به طور دقیق برنامه ریزی کنید تا بتوانید فضای دلخواهتان را ایجاد کنید. در عکس زیر ما منظره ی افق میامی را از پشت یک بالکن زیبا  نظاره می کنیم.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
توجه به اضافه کردن وسایل خاص در طراحی، شما را به یک طراحی درست سوق می دهند. برای مثال در این عکس شمشادهای آراسته شده و صندلی های سفید یک ترکیب زیبا برای ایجاد طراحی فرانسوی و تماشایی بالکن زیر فراهم می آورد.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
از ارتفاع بالکن تان استفاده ی بهینه را ببرید و وسایل جالب در آن قرار دهید. برای مثال، در عکس زیر ما یک قفسه ی فلزی بلند برای نگهداری گل و گیاه و تازه می بینیم. یک میز چوبی و ست صندلی آن یک محیط صمیمی و دلنشین را ایجاد می کند. یک درخت آراسته شده آن را به یک باغ کوچک تبدیل می کند.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک
در حالی که در اکثر بالکن ها چند شیء به طور متمایز و برجسته به نمایش گذاشته می شود، فراموش نکنید که شما می توانید سایر اشیاء مورد نیازتان را نیز در آن جای دهید. فقط باید این نکته را در نظر بگیرید که چطور آن ها را کنار هم قرار دهید تا بالکن تان به هم ریخته به نظر نرسد. برای مثال در عکس زیر ما دو صندلی تاشو که از دیوار آویزان شده است را می بینیم. علاوه بر آن شلف هایی که برای نگهداری و قرار دادن سایر اجزاء در کنار بالکن قرار داده شده است.
سایت پویانو-دکوراسیون بالکن های کوچک

در طراحی بالکن حفظ حریم خصوصی را مد نظر قرار دهید. در بالکن زیر شما می بینید که به چه زیبایی در اطراف بالکن با نی های حصیری دیوار کوچکی کشیده شده است. همچنین این حصیرها مکان مناسبی را برای قرار دادن گلدان ها روی آن فراهم کرده است.

منبع: decoist

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

ایده های دکوری برای اتاق نشیمن های کوچک

چیدمان اتاق های نشیمن کوچک

جلوه زمستانی در فضای بیرونی خانه، دکوراسیون و چیدمان تراس و محوطه

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید