سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

چیدمان اتاق های نشیمن کوچک

اتاق نشیمن اتاقی است که شما و میهمانتان، اغلب وقت خود را در آن سپری میکنید.

چیدمان اتاق های نشیمن را چگونه طراحی کنیم که بزرگتر به نظر برسند؟

چه مبلمانی را انتخاب کنیم و آنهارا چگونه بچینیم؟

استفاده از آینه و کاغذ دیواری: استفاده از کاغذ دیواری و آویختن آینه روی دیوار  می­تواند ،علاوه بر افزایش نور، عمق فضا را نیز زیاد می کند. بهترین محل برای نصب آینه جایی است،که بتوان انعکاس  قسمتی از فضای بیرون از خانه را درون آن دید. به عبارتی، با این کار گویی یک پنجره دیگر به اتاق اضافه شده است . در تصویر زیر  (تصویر 1)   مبل دو نفره ، دو میزدر طرفین آن ( در صورت وجود فضای کافی می­توان دو صندلی  در دو طرف آن قرار داد.) و یک چهار پایه عثمانی بافته شده به جای پیش دستی مبل که در صورت لوزوم میتواند نقش  صندلی را نیز ایفا کند. ترکیب مناسبی را تشکیل داده است.

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

برای نظم بخشیدن به فضای نشیمن و جاسازی بعضی از لوازم خرد، میتوان از میزهای کشو دار استفاده کرد.

 

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

 

انتخاب مبلمان با سایز کوچک: اغلب برای چیدمان اتاق های نشیمن از مبل و صندلی هایی با سایز بزرگ استفاده میشود. در انتخاب مبلمان باید به تناسب بین اندازه فضا و اندازه مبلمان توجه داشت.

هدایت چشم: اگر نشیمن کوچک است و سقف بلندی دارد،می­توان، با نصب تابلوهای مختلف و ایجاد یک گالری التقاطی چشم را به سمت بالا، هدایت کرد این کار  باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد. بنابراین می توان نهایت بهره را از فضا برد.

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

پر کردن کامل گوشه ها: شاید کمی متناقض به نظر برسد،ولی اگر گوشه های خالی در نشیمن وجود داشته باشد ،می توان با بزرگترین  مبل گوشه را پر کرد. در  این نوع  چیدمان مبل ها، با اینکه چند نفر روی آن می توانند بنشینند ،ولی یک عدد به نظر میرسد.این موضوع باعث میشود تا فضا منظم به نظر برسد. (تصویر 3)

 

استفاد از گل و گیاه: همانند کاغذ دیواری و آینه، گیاهان هم می توانند به فضای نشیمن عمق بدهند. میتوان گل ها را کنار یا پشت مبل یا در گوشه های اتاق قرار داد تا تاثیر بیشتری داشته باشند.

 

استفاده از مبل های BACKLESS: بهترین مکان برای قرار دادن مبل همیشه کنار دیوار نیست، میتواند وسط اتاق هم باشد. اما باید مبل کوچکی انتخاب شده باشد. در این مورد یک مبل BACKLESS  (بدون پشت) میتواند گزینه مناسبی باشد. در مبل های BACKLESS  از هر دو طرف آن برای نشستن میتوان استفاده کرد. در نشیمن های بزرگ هم از این نوع مبل میتوان به عنوان جدا کننده فضا استفاده کرد.

    • سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

استفاده از مبل های چند منظوره: در نشیمن های کوچک، مبلمان اغلب قابلیت جابجایی ندارند. چهارپایه های عثمانی گزینه مناسبی می توانند باشند چون به راحتی جابجا می شوند. همچنین  به عنوان میز و یا صندلی (در مواقع لزوم) می توان از  آنان استفاده کرد.

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

استفاده از میزهای نامریی (شیشه، اکرلیک و …): چون این نوع میزها از نظر بصری فضایی را اشغال نمیکنند. بنابراین فضا بزرگتر به نظر می رسد.(تصویر 6)

قرار دادن صندلی های کوتاه مقابل شومینه : قرار داردن این صندلی ها در اتاق بدون مسدود کردن نقاط کانونی اتاق و شومینه ،حس دعوت کنندگی و صمیمیت بیشتری به نشیمن کوچک خواهد داد.

سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن سایت پویانو-چیدمان اتاق های نشیمن

گردآوری در تحریریه پویانو| عزیزی