4 خانه باورنکردنی با طراحی معماران بزرگ برای بازدید در منطقه پاریس

 4 خانه باورنکردنی با طراحی معماران بزرگ برای بازدید در منطقه پاریس

 4 خانه باورنکردنی با طراحی معماران بزرگ برای بازدید در منطقه پاریس : اگر تابستان امسال تصمیم دارید به کشف زیباترین خانه های طراحی شده توسط معمار در پایتخت و منطقه پاریس بپردازید ، چه می کنید؟ در اینجا با پویانو همراه باشید که چند ایده برای برداشتن چشم و پرداخت دانش معماری شما آورده شده است …

تابستان امسال اگر شرایط اجازه دهد و بتوانید به سفر بروید. پاریس و منطقه پاریس از زیباترین خانه های معماری مدرن در لیست شما قرار دارند. برخی از این ساختمان ها با دسترسی به RER یا ماشین می توانند حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شوند. دنبال آن بروید و میراث ایل دو فرانس را تحسین کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

ویلا ساوای در پوسی فرانسه  / لوکوربوزیه

رتبه بندی آن کاهش نمی یابد. از طلوع دهه 1930 ، ویلا ساوایه در پوسی ، با وجود تاریخ ، همچنان یکی از سنگهای معماری منطقه پاریس است.

در سال 1928 پیر و اوژنی ساوویه از لوکوربوزیه و پسر عمویش پیر ژانرت می خواهند که خانه ای برای آخر هفته ها با منظره دره سن برای آنها طراحی کند. در این سایت 7 هکتاری بدون محدودیت شهری ، برای مشتریانی که هیچ ایده قبلی ندارند ، لوکوربوزیه انفجار خواهد داشت و مانند سایر مانیفست ها ویلا می سازد.

ویلا ساوای دومین تمرین لوکوربوزیه (پس از طراحی ویلا روشه در پاریس سه سال قبل) در تئوری اخیر وی “پنج نکته معماری مدرن” خواهد بود. برای یادآوری تئوری لوکوربوزیه شامل : چوبی ، روف گاردن ، پلان رایگان ، نمای رایگان و پنجره بنر. جعبه همان چیزی است که وقتی بازدیدکننده متوجه می شود این حجم زیاد که روی تخته های متقارن قرار گرفته و ورودی آن در پشت خانه واقع شده است ، در انتظار او است .اولین جنون که اهمیت پیاده روی برای لوکوربوزیه  را تداعی می کند. از دیدگاه او “با پیاده روی ، با حرکت می توان پیشرفت احکام معماری را دید”.

یک رمپ بازدید کننده را به طبقه اول منتقل می کند که مخصوص مالکان و پسران آنهاست. نبودن پله در اینجا فرصت یک صعود ساده برای تحسین مناظر و نگاه کردن به بالا می باشد.

در طبقه بالا ، یک اتاق نشیمن عظیم به لطف یک پنجره بزرگ تصویر کشویی به سمت تراس ، رو به جنوب باز می شود. در اینجا پایه ها به تیر تبدیل شده اند. بسته به پارتیشن ها برجسته یا از بین می روند. چند قدم جلوتر ، اتاق های خواب ، حمام ، دفتر ، آشپزخانه با تراس مستقل خود ظاهر می شوند و دارای پنجره های باند هستند که در امتداد نماها اجرا می شوند تا نور روز به همه جا نفوذ کند. برای معمار ستاره دهه 1930 ، نور رمز موفقیت در معماری موفق و سبک زندگی سالم است. جعبه طراحی شده توسط لوکوربوزیه و پسر عموی وفادارش در هماهنگی با طبیعت زندگی می کند ، معماری مدرنیستی آن مرزهای داخل و خارج را محو می کند. طبیعت بهتر به معماری خدمت می کند و برعکس: در معماری مدرنیست مرزهای درون و خارج آن محو می شود. طبیعت بهتر به معماری خدمت می کند و برعکس: در تراس سقف با آفتاب ، معمار یک دیوار قوسی را به عنوان صفحه نمایش تصور می کند. در امتداد آن ، دهانه ای مانند نقاشی که در آن دره سن به چشم عرضه می شود.

در طول جنگ جهانی دوم ، مبلمان ، اشیا و همچنین تجهیزات ویلا به سرقت می رود. خانه در شرف خراب شدن بود که در سال 1965 ، یک کارزار عمومی آن را از نابودی نجات داد. این بنای تاریخی در سال 1965 به عنوان یک بنای تاریخی ثبت شده است ، اکنون متعلق به ایالت است و توسط مرکز بازدید از بناهای ملی قابل بازدید است. اگر هیچ اثاثیه ای برای تهیه اتاق های این مکان منحصر به فرد نیامده باشد ، معماری برای دکوراسیون کافی است. به خودی خود ، همه چیز را در مورد شخصیت انقلابی و بینشی معماری که آن را تصور کرده و این دیوانگی را برای دهه های بسیار خردمندانه دهه 30 تصور کرده ، بیان می کند.

خانه لوئی کاره در بازوشس سور گویون / آلوار آرتور

در فاصله چند دقیقه با پاریس در Yvelines می توان جذابیت معماری به سبک اسکاندیناوی را با جزئیات بررسی کرد. یکی از اندازه های ژانر خانه ای عالی را در Bazoches-sur-Guyonne طراحی کرده است. در اینجا با درک عالی ، نه به صورت یک تحقق پر زرق و برق بلکه کاری که همه جزئیات زیبایی مکان را می شمارد و شکل می دهد درک کنید. خانه لویی کاره به نوبه خود ثمره یک برخورد دوستانه و علاقه ای است ، یعنی دو مرد با طعم زیبایی.

صاحب این خانه لوئیس کاره ، یک فروشنده و گردآورنده بزرگ هنر ، مدافع سرسخت هنر مدرن است. معمار این خانه اسکاندیناویایی در وسط فرانسه طی سالهای رونق پس از جنگ ، آلوار آلتو فنلاندی است که هم به خاطر دستاوردهای معماری و هم به عنوان پرفروش ترین گلدان ساوای  مشهور است. جریان بلافاصله از بین این دو عبور می کند. در سال 1955 ، کاره تعداد زیادی در حدود بیست قطعه زمین را در Bazoches ، روبروی دارایی دوستش ژان مونه ، به قصد ساخت خانه ای در آنجا برای زندگی و نمایش مجموعه چشمگیر خود به دست آورد.

لوئیس کاره پس از اینکه فکر کرد کلیدهای این پروژه را به لوکوربوزیه بسپارد ، با ترس از جنبه “بتنی” آن ، نظر خود را تغییر خواهد داد و به آلوار آلتو کارت سفیدی می دهد.

در اینجا ، در این زمین با شیب آرام در حاشیه جنگل رامبو ، معمار فنلاندی ، با کمک همسرش الیسا آلتو ، همچنین یک معمار و طراح  نیز می باشد، یک ویلا منحصر به فرد ایجاد می کند ، به سبک قابل تشخیص برای خود. یک افتخار فرانسوی از آنجا که این خانه مانند هیچ خانه دیگری تنها دستاورد معمار فنلاندی در فرانسه نخواهد بود.

این خانه که با سقف شیب دار خود مخلوط شده و در پس زمینه قرار می گیرد ، با هیجان از میان درختان پارک کشف می شود. مصالح خارجی این ویلا با معماری خانه های اطراف تضاد دارد. آجرهای سنگی و آهکی شارتر برای دیوارها ، تخته سنگ آبی از برند نورماندی برای سقف ، تخته های چوبی – به صورت ساج یا خاکستر – برای سوراخ کردن روزنه ها و نماها ، مس برای ناودانها ، حاشیه ها ، نورپردازی و همچنین روکش های ستون های خارجی منحصر به فرد بودن آن را چند برابر میکند.  در قسمت داخلی ، هر اتاق جزئیات هیجان انگیز خود را به نمایش می گذارد. مواد ، نور ، مبلمان ، پیکربندی ها با دقت مورد بررسی قرار گرفته اند تا در همان زمان پیله و فضای بلند پروازانه ای ایجاد شود که در آن موسیو کار بتواند زیباترین قطعات هنری خود را به نمایش بگذارد و در هنگام پذیرایی های مکرر خود از همه گراتن پاریسی دنیای هنر استقبال کند. از ویژگی ها دیگربنا میشود اشاره کرد به این که هر اتاق مهم فضای بیرونی خود را دارد و این از جزئیات بسیار مهم سبک اسکاندیناویایی می باشد.

Maison Louis Carré که در سال 1996 به عنوان یک بنای تاریخی ذکر شده و توسط انجمن Alvar Aalto در فرانسه مدیریت می شود ، به دلیل ویژگی خارق العاده خود ارزش یک انحراف را دارد: بهره مندی از استعداد معمار آلوار آلتو بدون ترک فرانسه! علاوه بر این ، یک برنامه نمایشگاهی مطابق با ارزش های صاحب آن لویی کاره ارائه می دهد که دیوارهای خانه این هنرمند را زنده می کند و از استعداد آلوار آلتو نهایت استفاده را می برد.

آپارتمان لوکوربوزیه در پاریس / لوکوربوزیه

یادآوری معماری پاریس و حومه نزدیک بدون ضرب در مراجع استاد معماری مدرن لوکوربوزیه کار دشواری است. این آپارتمان نه یک سفارش است ، نه یک ویلا باورنکردنی ، و با این حال روح اضافی دارد. در اینجا فرانسوی ترین معماران سوئیسی زندگی و کار می کردند. این احساساتی ترین آفرینش او ، نزدیکترین واقعیت به زندگی روزمره هنری لوکوربوزیه است. لوکوربوزیه با همسرش ایوان گالیس-ژانرت از سال 1934 تا 1965 در آنجا زندگی می کرد در حالی که به طور مداوم در آنجا کار می کرد. این “خانه آسمانی” ، همانطور که دوست داشت آن را تعریف کند ، شاهد ممتازی برای اثری از قرن بیستم بود ، که هدف بسیاری از آزمایشات بود.

این آپارتمان تجربی واقع در ساختمان مولیتور در بولون-بیلانکورت ، فاصله ای بسیار اندک از زمین های رولان گاروس و پارک دِ پرنس ، قطعه اصلی پروژه بلند پروازانه استاد است. در این منطقه جدید است که لوکوربوزیه آرزو دارد که آغاز “شهر تابناک” معروف خود را بسازد. شهری سرسبز که فضای اختصاص داده شده برای عابران پیاده خالی از اتومبیل باشد و خورشید آزادانه در خانه ها گردش کند. این ساختمان آپارتمانی با نماهای کاملا لعابدار اولین بار در جهان است.

فضای زندگی و کار بزرگ آن با مشخصات “Corbusean” نزدیک به 240 متر مربع را پوشش می دهد. در اینجا ، معمار تمام اصول معماری پنج نقطه ای خود را مانند یک دانشمند درخشان “fada” در یک آزمایشگاه با منظره تجربه خواهد کرد. شیشه ، چوب ، آلومینیوم این مکان قابل توجه را نقطه گذاری و نقطه تمرکز  می کند. بین کارگاه کلیسای کوچک ، اتاق فوق العاده کاربردی و باغ کوچک آن ، این دوبلکس با ظاهری پناهگاهی در قلب شهر امروز نیز جذاب است.

لوکوربوزیه از طریق این دوبلکس ، عملیاتی را که به طور مداوم ، به تنهایی یا با همکاری همکاران وفادار خود شارلوت پریاند و پیر ژانرت مورد بررسی قرار داده است ، پایه های استراتژیک معماری افسانه ای خود را نصب کرده است ، مبانی برنامه ریزی شهری رویایی خود را که در دستاوردهای مختلف آن در چهار گوشه فرانسه ، از شهرهای “آسمان خراش” گرفته تا ویلاهای مدرن آن. آپارتمان واقع در خیابان Nungesser et Coli که اخیراً با نزدیکترین احترام به کارهای Corbusian توسط بنیاد لوکوربوزیه بازسازی شده است ، ارزش یک دور زدن را دارد تا طعم آغاز اثری را که اکنون در سراسر جهان شناخته شده است بچشید.

ویلا کارویس در نزدیکی روبایکس / رابرت مالت استیونز

در حوالی پاریس بنایی وجود دارد که با وجود آن که عبور از مرزهای منطقه پاریس در این مورد خاص آسان است ، اما این چند کیلومتر اضافی ارزش انحراف را دارد: ویلا کارویس یکی از مشهورترین دستاوردهای مدرنیست در فرانسه است. بنابراین در نزدیکی روبایکس این ساختمان استثنایی قرار دارد که معمار آن ، رابرت مالت استیونز ، به عنوان یک قلعه مدرن واقعی طراحی کرده است.

هنگامی که وی این پروژه تایتانیک را با ارقام هومری (3800 متر مربع از طبقه ، از جمله 1840 متر مربع فضای زندگی و 830 متر مربع تراس) پذیرفت ، مالت استیونز در معماری شخصیتی شناخته شده بود: او قبلاً بناهای نمادی مانند ویلا نوایلز در هایرس (1922 – 23) را ساخته بود ، ساختمانهای خیابان Mallet-Stevens در پاریس (27-1926) و از 1920 تا 1928 مجموعه بیست فیلم را در خود تولید كرد. وی در جریان نمایشگاه هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن در سال 1925 در پاریس ، آثار خود را با لهجه های کوبیستی ارائه داد.

صاحبان پروژه بلافاصله با پاول کارویس صحبت می کنند. این صنعتگر ثروتمند به دنبال یک معمار برای ساختن یک خانه بزرگ خانوادگی در حومه شهر است. این توافق نامه برای ساخت این خانه بزرگ با روحیه مدرنیستی و هندسی به مالت استیونس داده شده است ، جایی که از آجرهای زرد روبرو – از ویژگی های معماری منطقه لیل – به طرز جسورانه ای استفاده خواهد شد. این پروژه در طول سه سال ساخته شد.

در این زمین عظیم یک بشقاب پرنده معماری با ظاهر یک بوش تحمیل کننده که روح و دهه ها را مشخص می کند ، از زمین بیرون خواهد آمد.

اگر معمار تمام لایت موتیف های مدرنیست آن زمان را با نسبت های تحمیل آمیز به این ساختمان متصل کند (سلب فرم ها ، ساده سازی دکور ، استفاده از مواد و تکنیک های صنعتی) ،وی با توجه به سازماندهی فضایی آن ، آن را رونویسی از مدل “خانه روستایی” می داند ، كه از قرن هفدهم به ارث رسیده و در قرن های 18 و 19 به طور گسترده تولید شده است. همانطور که در یک قلعه وجود دارد ، والدین و فرزندان در اینجا بال اختصاصی خود را دارند. از نظر شکل مدرن ، سازمان آن مطابق با خانواده بورژوازی که در آن زندگی خواهد کرد ، محافظه کارانه باقی مانده است. و در این نقطه دقیق است که ویلا غیر از نسبت های تحمیل کننده خود را مجذوب خود می کند: معماری مدرن که توسط Union des Artistes Modernes منتقل شده است. از نظر معمار آن ، خلاصه “تجمل واقعی” به معنای “زندگی در یک محیط روشن ، شاد ، تهویه مناسب و گرم شده با کمترین حرکات غیرضروری و حداقل تعداد کارمندان است. ”

این بنا در سال 1990 به عنوان یک بنای تاریخی ثبت شده است. مرکز خرید بناها در سال 2001 توسط دولت خریداری شد ، اخیراً مرمت چشمگیر پارک و فضای داخلی را داخل آن انجام دادند.

 

 

معرفی آثار برجسته معماری

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو