چرا باید به طراحی داخلی مطبتان فکر کنید؟

1

به عنوان یک پزشک، مردم به شما اعتماد دارند و به عنوان یک عامل مهم، همین اعتماد است که باعث می­شود باز هم به مطبتان مراجعه کنند. کیفیت کار یک پزشک مهم است و شکی در این مورد وجود ندارد؛ اما این تمام ماجرا نیست!

فاکتورهای زیادی هستند که بر موفقیت شما در عرصه پزشکی و برتریتان نسبت به رقبا در زمینه­ فعالیت تاثیر دارند. کسی که به پیشرفت در حرفه خود اهمیت می­دهد، هیچ کدام از این فاکتورها را نادیده نمی­گیرد. خب، یکی از فاکتورهای مهم، طراحی داخلی است. طراحی داخلی از آن جا اهمیت پیدا می­کند که مردم به کیفیت مدت زمان سپری شده در کلینیک شما نمره می­دهند. البته که شما می­توانید ویزیت و درمان را در یک اتاق معمولی انجام دهید؛ اما یک گزینه دیگر هم وجود دارد و آن همین چیزی است که در این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت. با پویانو همراه باشید.

2

بگذارید نام شما را به یاد بیاورند

اگر نظر من را بپرسید، دکترها همه مثل هم هستند. شاید تخصص و تبحر یکی بیش­تر از بقیه باشد؛ اما تصویری که در ذهن مراجع باقی می­گذارند، تقریبا مشابه است. شما به یک مطب می­روید و ویزیت می­شوید. شاید یکی دو بار دیگر هم برای درمان یا مسائل دیگر به همان مطلب سر بزنید؛ اما آیا طی این رفت و آمدها چیزی هست که وادارتان کند به یاد بیاورید؟ اگر از شما بخواهند فضای مطب را وصف کنید، اولین چیزی که به خاطرتان می­رسد، چیست؟

پیچیده­اش نمی­کنم. کافی است مطب زیبای شما با امکانات محیطی مناسبش به­یاد­ماندنی باشد و شما را نیز به­یاد­ماندنی کند. اگر روی طراحی داخلی سرمایه­گذاری کنید، در واقع روی شهرت و اعتبار خودتان سرمایه­گذاری کرده­اید.

3

تفکیک و شماره­بندی با ابتکار

بگذارید بحث تکراری بودن را یک بار دیگر پیش بکشم. ببینید؛ تکراری بودن ذاتا بد نیست؛ اما اگر بخواهید دیده شوید و با بقیه فرق داشته باشید، بهتر است کار بقیه را تکرار نکنید. به یک روش جدید برای تفکیک اتاق­های مطبتان فکر کنید. می­توانید برای متمایز شدن آن­ها از دو یا چند رنگ یا متریال استفاده نموده و شماره­شان را به سبک نوآورانه نصب کنید.

4

تهویه مطبوع؛ اما نه معلوم!

شاید با خواندن این تیتر کمی گیج شده باشید. بسیار خب؛ اجازه دهید توضیح دهم: مهم نیست کدام فصل سال را سپری می­کنید؛ تهویه و دمای ایده­آل فضای کار شما همیشه مهم است. از طرف دیگر، زیبایی اهمیت دارد. با یک طراح داخلی در مورد نحوه پوشاندن کانال­های تهویه مطبتان مشورت کنید. این روزها روش­های متنوعی برای این کار وجود دارد.

5

به پارتیشن­بندی نیاز دارید؛ چون…

پارتیشن­ها که در کشور ما با نام دیوار جدا­کننده نیز شناخته می­شوند، کمک زیادی به تفکیک فضا می­کنند. با کمک پارتیشن­ها می­توانید دید را بسته یا محدود سازید و امتیاز بهره­مندی از نور در تمام فضا را نیز داشته باشید. کاربرد پارتیشن­ها فقط این نیست. با توجه به نیازتان بگردید و پارتیشن مورد نظر را پیدا کنید.

6

راهنمایی به بیان دیگر

خودتان را جای مراجعتان قرار دهید. به مطب رفته­اید و دنبال میز منشی، سرویس بهداشتی یا یک فضای دیگر می­گردید و به دنبال نشانه­های آشنا هستید. اگر به نحو خوبی سورپرایز شوید، ممکن است حسابی خوشتان بیاید! یک علامت جالب می­تواند مسیر یا فضای مورد نظر را متمایز کند و راه را نشان دهد؛ در عین این که مبتکرانه و جالب است.

7

با لامپ­های کسل­کننده وداع کنید

چه چیز جلوی شما را از انتخاب یک لامپ متفاوت می­گیرد؟ اصول و ارکانی وجود دارد که به استفاده از گزینه­های مرسوم محدودتان می­کند؟ نه! هیچ­کس به شما دیکته نمی­کند از عناصر و تجهیزات تکراری استفاده کنید. یک لامپ متفاوت و حتی عجیب انتخاب کنید تا در کنار نورپردازی فضای مطب، دکوراتیو هم باشد.

8

احساس باقی می­ماند

آخرین توصیه من به شما این است که همان احساسی را به مراجعین بدهید که دوست دارید در مورد شما و مطبتان داشته باشند. فضای نشیمن آن­ها را به خوبی دکور کنید؛ از المان­های رنگی (خصوصا رنگ­های انرژی­بخش) استفاده کنید. فضا را به یک مکان آرامش­بخش و دلچسب تبدیل کنید تا مراجع شما نه فقط به خاطر اعتبارتان، که برای تجربه مجدد حس خوبی که دفعه یا دفعات قبل پیدا کرده، به مطبتان بیاید.